Hallo,
Ik wil graag een externe versterker plaatsen bij mijn HU1205.
Kan iemand mij adviseren over deze 'ingreep'.
Of kan ik het evt. zelf ergens nalezen.
Alvast bedankt.
Thijs.
Navigatie HU1205
- menjo
- 7th Gear member
De Volvo versterker? Of van een willekeurig ander merk? De Volvo versterker is geen probleem, de dealer kan je wel adviseren wat je precies nodig hebt. Ik denk alleen de versterker en een extra kabeltje tussen de versterker en de radio.
-
- 3rd Gear member
Je een 4 keer 50Watt versterker op een s/V40 aansluiten. (is onderdeel van het high preformance sound) bij een V40 inclusief subwoofer. (origineel Volvo) Ik ga straks op mijn volvo een 4 keer 140Watt versterker aansluiten. (niet orgineel maar wel mooi!!) heb wel een schema voor Hu modellen
2014 - BMW
2011 - 2014 S60 Drive
2007 - 2009 C30 1.6i Kinetic
2011 - 2014 S60 Drive
-
- 3rd Gear member
de ingreep is niet moeilijk, als je de orginele onderdelen hebt (ook de goede kabelset) is het klik en klak.
2014 - BMW
2011 - 2014 S60 Drive
2011 - 2014 S60 Drive
-
- 1st Gear member
Ben gisteren bij de dealer geweest. Nadat hij al vijf weken niets meer van zich had laten horen. Had overleg gehad met collega´s maar die wisten ook niet precies wat ze moesten doen!?
Mij, als leek, lijkt het toch niet bijster moeilijk. Ik heb al een syteem met 6 boxen en bassbox met interne versterker. Heb al even de bekleding losgehaald, echter er ligt geen voorbereiding voor een externe verstreker.
Nu heb ik al de grijze din-kabel. Volgens mij heb ik nu toch alleen nog voeding nodig (grijze stekker)?
Of moet ik een volledig nieuwe kabelboom inbouwen, om hem zo over vier boxen te kunnen laten lopen?
Wie zal het zeggen?
Grt.
Thijs.
Mij, als leek, lijkt het toch niet bijster moeilijk. Ik heb al een syteem met 6 boxen en bassbox met interne versterker. Heb al even de bekleding losgehaald, echter er ligt geen voorbereiding voor een externe verstreker.
Nu heb ik al de grijze din-kabel. Volgens mij heb ik nu toch alleen nog voeding nodig (grijze stekker)?
Of moet ik een volledig nieuwe kabelboom inbouwen, om hem zo over vier boxen te kunnen laten lopen?
Wie zal het zeggen?
Grt.
Thijs.
- Hans
- 8th Gear member
- Contacteer:
Als je een V40 (of s40) met high performance sound heb incl. HU-1205. Waar is dan de ext. versterker geplaatst? Ligt ie ook onder de bijrijdersstoel net al in de V70? En is dit dezelfde versterker?
Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
- menjo
- 7th Gear member
Zit aan de rechterkant tegen de middenconsole geschroefd. Als je de bekleding daar weghaalt (1 schroefje) zie je hem direct zitten. Ik denk niet dat het dezelfde versterker is als in de V70, maar dat weet ik niet zeker.
-
- 1st Gear member
Bij de V40 wordt, de originele volvo, versterker geplaatst in de kofferbak naast de bass box. Dit is een 4 kanaals 4x 50 watt versterker. Deze zou je ook kunnen plaasten in de V70. Echter bij een v70 heb je ook nog een PA-300 (= 4x 75 watt) versterker.
e.e.a kan je nalezen op de volgende link:http://acctest.semcon.se/nl-NL/P2X/audi ... 249513.htm.
Succes.
Thijs.
e.e.a kan je nalezen op de volgende link:http://acctest.semcon.se/nl-NL/P2X/audi ... 249513.htm.
Succes.
Thijs.
- Hans
- 8th Gear member
- Contacteer:
Thijs,
jou link verwijst naar de V70. Ik doelde op de versterker voor een V40.
Bij de V70 ligt de PA-300 onder de bijrijderstoel.
De link van jou heeft het in de V40 sectie niet over een los monteerbare versterker voor een HU-1205.
jou link verwijst naar de V70. Ik doelde op de versterker voor een V40.
Bij de V70 ligt de PA-300 onder de bijrijderstoel.
De link van jou heeft het in de V40 sectie niet over een los monteerbare versterker voor een HU-1205.
Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
-
- 1st Gear member
Hans,
Ik heb snel even een foto gemaakt van de vierkanaals 4x50 W versterker.
Binnenkort zal ik er nog een foto bij doen over waar hij precies moet zitten voor de bass box.
De link voor wbt de versterker van de V40 is de volgende:http://acctest.semcon.se/nl-NL/X40/audi ... efault.htm
Thijs.
Ik heb snel even een foto gemaakt van de vierkanaals 4x50 W versterker.
Binnenkort zal ik er nog een foto bij doen over waar hij precies moet zitten voor de bass box.
De link voor wbt de versterker van de V40 is de volgende:http://acctest.semcon.se/nl-NL/X40/audi ... efault.htm
Thijs.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- menjo
- 7th Gear member
Weet je zeker dat die in de kofferbak hoort? Volgens vadis namelijk tegen de middenconsole.
Als ik de aansluitingen zo zie, moet er gewoon een kabeltje van de radio naar de versterker (DIN) en vervolgens de luidspreker stekker in die versterker ipv in de radio. Klopt dat?
Als ik de aansluitingen zo zie, moet er gewoon een kabeltje van de radio naar de versterker (DIN) en vervolgens de luidspreker stekker in die versterker ipv in de radio. Klopt dat?
-
- 1st Gear member
Menjo,
Vadis is wat verouderd. Nieuwe schijnt Vadi te zijn. Voor volvo´s (V40) phase II is er een versterker beschikbaar die bij de bassbox geplaatst wordt. Alleen is voor mij de grote vraag hoe ik die losse versterker aansluit op mij Hu1205. De din kabel is geen probleem, die loopt van achter naar voor. Alleen de voeding, de grijze stekker, ligt er bij mij niet.
De vraag is nu of ik een hele nieuwe kabelboom moet leggen, ofdat ik hem ergens kan ´tussenfrommelen´.
Voor alle duidelijkheid: Ik heb er nog wat foto´s bijgedaan van de plaats van de versterker.
Thijs.
Vadis is wat verouderd. Nieuwe schijnt Vadi te zijn. Voor volvo´s (V40) phase II is er een versterker beschikbaar die bij de bassbox geplaatst wordt. Alleen is voor mij de grote vraag hoe ik die losse versterker aansluit op mij Hu1205. De din kabel is geen probleem, die loopt van achter naar voor. Alleen de voeding, de grijze stekker, ligt er bij mij niet.
De vraag is nu of ik een hele nieuwe kabelboom moet leggen, ofdat ik hem ergens kan ´tussenfrommelen´.
Voor alle duidelijkheid: Ik heb er nog wat foto´s bijgedaan van de plaats van de versterker.
Thijs.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- menjo
- 7th Gear member
Misschien moet je even kijken of er achter tegen die pilaar van de middenconsole (rechterkant) een een stekker geplakt zit. Bij mij is dat wel zo. Misschien is die toevallig daarvoor? (zou wel verklaren waarom in Vadis staat dat ie daar geplaatst moet worden, misschien dat het op een bepaald moment gewijzigd is en jij de versterker hebt voor inbouw achterin, terwijl je die van voorin had moeten hebben)