Radio steeds harder en zachter.

Alles over Audio - Video, Navigatie en communicatie in de auto
Plaats reactie
bassiej
2nd Gear member

Hallo,

Ik heb een Volvo S60 2.5D uit 2003. Hierin heb ik de HU803 zitten waar ik erg blij mee ben qua geluidskwaliteit.

Ik heb echter het volgende probleem:
De radio gaat erg vaak harder of zachter. En dan bedoel ik niet vanwege de snelheid maar echt ineen keer steeds geluidsverschillen.

Als ik de radio harder zet lijkt het zeg maar net of er een paar luidsprekers soms aangaan en/of weer uitgaan.

Ene x duurt wat langer andere keer echt harder/zachter/harder/zachter (met pauzes van 1 tot 2 seconden.)

Echter (ik gebruik altijd de 3ch stand hoor ik bij voor luidsprekers muziek en achter bij de hoofdsteunen. Echter hoor ik geen geluid uit de luidsprekers in mijn achterdeuren.

Is het correct dat deze er niet inzitten? Of is er iets kapot/niet goed?

Alvast bedankt!
Volvo S60 2.4T 200PK MY2002
Volvo S60 D5 163PK MY2003
Alsam
1st Gear member

Hallo,
dan zou ik eerst de bekleding van één van de achterdeuren eraf halen om te controleren of er speakers in zitten en/of deze wel aangesloten zitten.

Als dat het niet is, zal je de speaker-aansluiting op de radio en eventueel de versterker moeten controleren.
Bij regelmatig hard en dan weer zachter, zou je denken dat er een draadje (af en toe) los zit.

Je kan dan in ieder geval de bedrading dan uitsluiten als alles goed aangesloten is, en verder zoeken/laten zoeken.
Plaats reactie

Terug naar “Audio - Video - Navigatie - Communicatie”