geachte mede forumleden,
ik ben een leek op dit poets gebied, kwam nooit verder als de waxen van halfords of het tankstation in de buurt.
hoor hier zoveel merken en types poetsmiddelen langs vliegen dat het duizeld.
wat heb je nu nodig om de auto helemaal goed te doen( weet niet hoe de V70 is behandeld door de vorige eigenaar) maar wil het zelfgraag goed gaan doen.
wat raden jullie aan als kenners om de auto helemaal te doen.
en als het kan ook waarmee beginnen.
m.vr.gr.
rein(M.E. AMC)
verschil in poetsmiddelen, voor een leek op dit gebied.
-
- 3rd Gear member
Iedereen heeft zo ziijn voorkeuren maar ik doe het als volgt.
Eerst was ik mijn auto met 1Z glansshampoo en een mircofiber handschoen dan zeem ik hem met een natuurzeem af, dit doe ik bijna iedere week.
2x per jaar pak ik het groter aan, ik was mijn auto, zeem hem af, wax hem met 1Z wax, dan 1Z hardglans over de lak heen (blauwe verpakking) de kunstof strips behandel ik (zoals het halve forum hier) met lijnzaadolie en deze blijven dan maanden mooi!!
Komend voorjaar wil ik na het afzemen mijn auto ook gaan "kleien" schijnt goed te werken, zoek ff op google of op dit forum en je ziet de merken meguairs, poorboys, 1Z etc. voorbij komen, allemaal topmerken maar ieder zijn voorkeur.
Tip: gebruikt goede middelen en geen aktion, hema, wibra rommel.
Merk 1Z is duits, niet duur, en heeft een super goede hardglans welke maanden een mooi druppeleffect geeft op je lak, de lijnzaadolie is een must voor je kunstof bumperstrips en kost iets van 4 euro bij de bouwmarkt.
Eerst was ik mijn auto met 1Z glansshampoo en een mircofiber handschoen dan zeem ik hem met een natuurzeem af, dit doe ik bijna iedere week.
2x per jaar pak ik het groter aan, ik was mijn auto, zeem hem af, wax hem met 1Z wax, dan 1Z hardglans over de lak heen (blauwe verpakking) de kunstof strips behandel ik (zoals het halve forum hier) met lijnzaadolie en deze blijven dan maanden mooi!!
Komend voorjaar wil ik na het afzemen mijn auto ook gaan "kleien" schijnt goed te werken, zoek ff op google of op dit forum en je ziet de merken meguairs, poorboys, 1Z etc. voorbij komen, allemaal topmerken maar ieder zijn voorkeur.
Tip: gebruikt goede middelen en geen aktion, hema, wibra rommel.
Merk 1Z is duits, niet duur, en heeft een super goede hardglans welke maanden een mooi druppeleffect geeft op je lak, de lijnzaadolie is een must voor je kunstof bumperstrips en kost iets van 4 euro bij de bouwmarkt.
Volvo XC90 D5 2017 inscription
- Fredhead
- Geartronic member
Aan een echte beginner zou ik het stappenplan van Meguiars aanraden, vanaf het kleien t/m het waxen.
Geeft al een leuk resultaat zonder er echt veel moeite voor te hoeven doen
Geeft al een leuk resultaat zonder er echt veel moeite voor te hoeven doen
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- Theo V70
- 6th Gear member
Op 17 maart (voorlopige datum) is een Forum poetsmeeting gepland in Baarn. Daar zijn beginnende, semi-ervaren en zeer ervaren poetsers en zelfs een professional met zeer veel nuttige tips. Je kunt er ook poetsmiddelen aanschaffen (soort tupperwareparty voor mannen). Uit ervaring weet ik dat dit zeer nuttige, leerzame maar vooral ook gezellige bijeenkomsten zijn.
EX40 SMER, Ultimate bj 2024, Bright Dusk, Tailored Wool, Pixel led, etc.
C70 Summum Tourer T5 bj 2011, Flamenco Red Pearl, Luxury line, Comfort pack, Smart Top, RV-camera, 18' Morpheus z, 17' Sadira w
244 DL jubileum bj 14/04/1977 Ljusgrå
XC40 T5 recharge, bj 2020, Christal White. R-design
240 GL bj 1990, Mellanblå
Amazon P130 - 121 bj 1964, Sahara Geel
V70 2.4 170 PKbj 2004, Edition 1, Nautic Blue Pearl
V40 2.0 i bj 2003, Europa Sports Exclusive
C70 Summum Tourer T5 bj 2011, Flamenco Red Pearl, Luxury line, Comfort pack, Smart Top, RV-camera, 18' Morpheus z, 17' Sadira w
244 DL jubileum bj 14/04/1977 Ljusgrå
XC40 T5 recharge, bj 2020, Christal White. R-design
240 GL bj 1990, Mellanblå
Amazon P130 - 121 bj 1964, Sahara Geel
V70 2.4 170 PKbj 2004, Edition 1, Nautic Blue Pearl
V40 2.0 i bj 2003, Europa Sports Exclusive
- Driven2Shine
- Forumsponsor
- Contacteer:
Mocht 17 Maart niet lukken ben je van harte welkom in Huissen (uurtje sturen ongeveer) om diverse middelen uit te proberen op je auto.
Tevens kan ik je dan tips en uitleg geven over hoe te beginnen etc.
Tevens kan ik je dan tips en uitleg geven over hoe te beginnen etc.