geachte mede forumleden,
ik ben een leek op dit poets gebied, kwam nooit verder als de waxen van halfords of het tankstation in de buurt.
hoor hier zoveel merken en types poetsmiddelen langs vliegen dat het duizeld.
wat heb je nu nodig om de auto helemaal goed te doen( weet niet hoe de V70 is behandeld door de vorige eigenaar) maar wil het zelfgraag goed gaan doen.
wat raden jullie aan als kenners om de auto helemaal te doen.
en als het kan ook waarmee beginnen.
m.vr.gr.
rein(M.E. AMC)
verschil in poetsmiddelen, voor een leek op dit gebied.
-
- 3rd Gear member
Iedereen heeft zo ziijn voorkeuren maar ik doe het als volgt.
Eerst was ik mijn auto met 1Z glansshampoo en een mircofiber handschoen dan zeem ik hem met een natuurzeem af, dit doe ik bijna iedere week.
2x per jaar pak ik het groter aan, ik was mijn auto, zeem hem af, wax hem met 1Z wax, dan 1Z hardglans over de lak heen (blauwe verpakking) de kunstof strips behandel ik (zoals het halve forum hier) met lijnzaadolie en deze blijven dan maanden mooi!!
Komend voorjaar wil ik na het afzemen mijn auto ook gaan "kleien" schijnt goed te werken, zoek ff op google of op dit forum en je ziet de merken meguairs, poorboys, 1Z etc. voorbij komen, allemaal topmerken maar ieder zijn voorkeur.
Tip: gebruikt goede middelen en geen aktion, hema, wibra rommel.
Merk 1Z is duits, niet duur, en heeft een super goede hardglans welke maanden een mooi druppeleffect geeft op je lak, de lijnzaadolie is een must voor je kunstof bumperstrips en kost iets van 4 euro bij de bouwmarkt.
Eerst was ik mijn auto met 1Z glansshampoo en een mircofiber handschoen dan zeem ik hem met een natuurzeem af, dit doe ik bijna iedere week.
2x per jaar pak ik het groter aan, ik was mijn auto, zeem hem af, wax hem met 1Z wax, dan 1Z hardglans over de lak heen (blauwe verpakking) de kunstof strips behandel ik (zoals het halve forum hier) met lijnzaadolie en deze blijven dan maanden mooi!!