Hallo,
Vandaag bij de supermarkt wou ik mijn Volvo v70 D5 starten, maar dat deed hij niet. Kreeg de melding "START VERHINDERD PROBEER OPNIEUW" , na de derde keer startte de auto wel en geen melding meer. Wat zou dat geweest kunnen zijn?
Met vriendelijke groet,
Maxplus :?: :?:
Volvo wilde twee keer niet starten
Dergelijke storingsmelding heb ik hier eerder voorbij zien komen. Was volgens mij een storing van de startonderbreker.
Maar of dat terug te vinden is..... :?
Maar of dat terug te vinden is..... :?
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Zit hem in dat geval in de (transponder-)ring om het contactslot. Helpt dat met zoeken?
Even voor de vorm: In dat geval start hij dus wel, maar slaat de motor niet aan. >>Leesvoer<<
Even voor de vorm: In dat geval start hij dus wel, maar slaat de motor niet aan. >>Leesvoer<<
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- CeeBee
- 5th Gear member
- Berichten: 2273
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 07:49
- Locatie: Westland
Zelf de laatste 2 mnd. 5 keer zoiets gehad, alle lampjes op de tellerbak aan, maar niet rondgaan.
2x verscheen de melding: Imobilizer, lees handleiding.(in dehandleiding staat alleen dat je sleutels allemaal ingeleerd op je auto moeten zijn)
Auto met de AB paar keer open en dicht en toen ging hij wel rond en sloeg hij gewoon aan.
Ook toen het voorkwam met de 2 reserve sleutels geprobeerd, ook niet rondgaan.
Wat opviel, was, dat na de boel met de AB een paar keer open en dicht gedaan te hebben, dat de startmotor pas na 4 of 5 seconden pas begint te draaien, ipv gelijk met de sleutel naar startstand te draaien.
Je moest hem daar bewust die 4 seconden tegenaan houden.
Geen storingscodes in het systeem.
Dealer zegt mogelijk een zwakke accu, heb onder garantie een nieuwe gehad.
Persoonlijk geloof ik dat niet zo, maar denk dat het idd in de antenne ring rond het contatslot zit, of in de tellerbak, waar de startonderbreker functie in zou zitten.
Omdat de melding van de imobolizer opkwam, geloof ik niet dat het in de startvergrendeling, van de bij mij aanwezige, automaat zit.
Zou dus ook eens proberen om de boel even een paar keer open en dicht te doen met de AB.
2x verscheen de melding: Imobilizer, lees handleiding.(in dehandleiding staat alleen dat je sleutels allemaal ingeleerd op je auto moeten zijn)
Auto met de AB paar keer open en dicht en toen ging hij wel rond en sloeg hij gewoon aan.
Ook toen het voorkwam met de 2 reserve sleutels geprobeerd, ook niet rondgaan.
Wat opviel, was, dat na de boel met de AB een paar keer open en dicht gedaan te hebben, dat de startmotor pas na 4 of 5 seconden pas begint te draaien, ipv gelijk met de sleutel naar startstand te draaien.
Je moest hem daar bewust die 4 seconden tegenaan houden.
Geen storingscodes in het systeem.
Dealer zegt mogelijk een zwakke accu, heb onder garantie een nieuwe gehad.
Persoonlijk geloof ik dat niet zo, maar denk dat het idd in de antenne ring rond het contatslot zit, of in de tellerbak, waar de startonderbreker functie in zou zitten.
Omdat de melding van de imobolizer opkwam, geloof ik niet dat het in de startvergrendeling, van de bij mij aanwezige, automaat zit.
Zou dus ook eens proberen om de boel even een paar keer open en dicht te doen met de AB.
XC40 B3 Plus Dark


- Morgenstond
- 5th Gear member
- Berichten: 1867
- Lid geworden op: 26.08.2010 - 19:41
- Locatie: Den Haag
Zoals gezegd, vrijwel zeker dat dit aan de antennering ligt.
2017 - heden: S40 phase II 1.8 AT (2004)
2011 - 2017: S60 2.4T AT (2001)
2010 - 2011: S80 2.9 AT (2000)
2008 - 2011: S40 1.8 AT (1996)
2011 - 2017: S60 2.4T AT (2001)
2010 - 2011: S80 2.9 AT (2000)
2008 - 2011: S40 1.8 AT (1996)
- Remon
- 5th Gear member
- Berichten: 1608
- Lid geworden op: 05.09.2005 - 18:34
- Locatie: overijsel
Sinds woensdag heb ik een vergelijkbaar probleem:
Auto uitgezet waarna ik deze binnen een halve minuut weer wilde starten om de auto te verzetten. Echter wilde de auto niet starten. Je hoorde de startrelais wel schakelen maar meer ook niet. Na een aantal keren proberen ging de startmotor toch rond. Donderdag middag had ik hetzelfde probleem echter kwam toen wel de melding: start verhinderd probeer opnieuw in het display van de boordcomputer. Na wat unlocken en locken en proberen starte de auto eindelijk. Bij thuiskomst de auto aan de acculader gezet, en de massapolen allemaal schoon gemaakt. Dit leek effect te hebben tot gisteravond. Toen ik weg wilde rijden schakelde de startrelais wel maar gaf deze geen puls door naar de startmotor. Toen ik de schakelaar van dimlicht naar stadslicht zette en opnieuw probeerde sloeg de motor wel aan. Ik heb maar een keer de melding start verhinderd enz. in het display gehad, de overige keren was het niet starten en ook geen melding. Heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn. Zou het de accu kunnen zijn met te lage spanning? Was het toeval dat de auto wel starte met stadslicht?
Het betreft een S60 2,4D 165pk bj2006 my07
Auto uitgezet waarna ik deze binnen een halve minuut weer wilde starten om de auto te verzetten. Echter wilde de auto niet starten. Je hoorde de startrelais wel schakelen maar meer ook niet. Na een aantal keren proberen ging de startmotor toch rond. Donderdag middag had ik hetzelfde probleem echter kwam toen wel de melding: start verhinderd probeer opnieuw in het display van de boordcomputer. Na wat unlocken en locken en proberen starte de auto eindelijk. Bij thuiskomst de auto aan de acculader gezet, en de massapolen allemaal schoon gemaakt. Dit leek effect te hebben tot gisteravond. Toen ik weg wilde rijden schakelde de startrelais wel maar gaf deze geen puls door naar de startmotor. Toen ik de schakelaar van dimlicht naar stadslicht zette en opnieuw probeerde sloeg de motor wel aan. Ik heb maar een keer de melding start verhinderd enz. in het display gehad, de overige keren was het niet starten en ook geen melding. Heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn. Zou het de accu kunnen zijn met te lage spanning? Was het toeval dat de auto wel starte met stadslicht?
Het betreft een S60 2,4D 165pk bj2006 my07

Volvo Amazon B18A 1962
Volvo C70 coupé 2002 2.4T
Volvo S60 2.4 140pk 2009
Volvo S60 2.4D 2006 editon 2 334000km
www.volvoamazon.webklik.nl
Volvo S40 115pk Europa sports 2001 256000km
Volvo 440 1.8 benzine/LPG 1996 206000km
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Die zwakke accu lijkt me in dit geval inderdaad de oorzaak.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- Remon
- 5th Gear member
- Berichten: 1608
- Lid geworden op: 05.09.2005 - 18:34
- Locatie: overijsel
Vanwege dat de auto op stadslicht wel start?Oceanracer schreef: Die zwakke accu lijkt me in dit geval inderdaad de oorzaak.

Volvo Amazon B18A 1962
Volvo C70 coupé 2002 2.4T
Volvo S60 2.4 140pk 2009
Volvo S60 2.4D 2006 editon 2 334000km
www.volvoamazon.webklik.nl
Volvo S40 115pk Europa sports 2001 256000km
Volvo 440 1.8 benzine/LPG 1996 206000km
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Juist! Heb dat zelf ook eens gehad namelijk, met een slechte accu. Het werd haast een gewoonte: instappen, stadslicht aan, motor starten. Tot ook dat niet meer werkte, hahaha...
Laatst gewijzigd door Oceanracer op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 168
- Lid geworden op: 30.10.2007 - 01:30
Ik heb het ook eens gehad
bij mij was de sleutel niet helemaal goed open geklapt waardoor de startonderbreker nog geblokkeerd werd
michel
bij mij was de sleutel niet helemaal goed open geklapt waardoor de startonderbreker nog geblokkeerd werd
michel
V70 D4 2014
V70 2.5T 2004 sapphire black edition rti-pdc-leer-kinderzitjes-hu 803 met hp sound-ramen geblindeerd-zomer:thor black chrome 17";-winter:echo 16";-[s[/s]xenon-spoiler[/size verkocht
V70 2.5T 2004 sapphire black edition rti-pdc-leer-kinderzitjes-hu 803 met hp sound-ramen geblindeerd-zomer:thor black chrome 17";-winter:echo 16";-[s[/s]xenon-spoiler[/size verkocht
- OracleDBA
- 4th Gear member
- Berichten: 545
- Lid geworden op: 07.11.2007 - 09:04
- Locatie: Zuid-Holland
En dan wil ik toch maar eens op een oud onderwerp reageren 
Gisteren kreeg ik ook de melding 'Starten verhinderd... enz'. De motor wilde niet aanslaan (startmotor draaide wel). Na een paar pogingen startte de V70 gelukkig wel.
Nu vraag ik mij af of een V70 uit 2000 een antennering heeft. Ik denk zelf van niet want ik heb een 'eenvoudige' sleutel. Wel gaf de dealer bij de beurt aan dat de accu maar 40% was. Op zich merk ik daar weinig van, ondanks dat de auto dagen zo niet weken stil staat. Is de melding volgens jullie bij een V70 uit 2000 te wijten aan een matige accu?

Gisteren kreeg ik ook de melding 'Starten verhinderd... enz'. De motor wilde niet aanslaan (startmotor draaide wel). Na een paar pogingen startte de V70 gelukkig wel.
Nu vraag ik mij af of een V70 uit 2000 een antennering heeft. Ik denk zelf van niet want ik heb een 'eenvoudige' sleutel. Wel gaf de dealer bij de beurt aan dat de accu maar 40% was. Op zich merk ik daar weinig van, ondanks dat de auto dagen zo niet weken stil staat. Is de melding volgens jullie bij een V70 uit 2000 te wijten aan een matige accu?
Richard
Volvo V70 T5 - 2000, standkachel, iMIV, achterspoiler, Pegasus 17 inch
Volvo V70 T5 - 2000, standkachel, iMIV, achterspoiler, Pegasus 17 inch