Volvo service 2.0

Plaats reactie
Lampie
1st Gear member

Sinds het laatste dealer bezoek (begin jan'12) is de aanhanger indicatie op het dasboard veranderd.

Voorheen ging er een apart 'aanhanger' lampje knipperen bij het gebruik van de richtingaanwijzers met aanhanger gekoppeld. Dat lampje blijft nu uit.

Storingen aan de aanhanger richtingaanwijzers blijven wel gemeld met een waarschuwing maar nu gaat ook het betreffende normale richtingaanwijzer lampje op het dasboard snel knipperen. (Voorheen knipperde het aparte aanhanger lampje dan snel)

Vanaf MY10 blijkt dit aparte lampje er niet meer in te zitten en is bovenstaande standaard.

Op zich werkt alles nog steeds, alleen anders. Ik vraag me af of er niet meer dingen veranderd zijn na deze software update.

De dealer heeft geen sluitend antwoord. Deze hield eerst vol dat het altijd al zo geweest is. De software wordt volgens de dealer op VIN nummer geladen en kan niet fout zijn.

Weet iemand iets over deze 'software' en eventueel andere (niet zichtbare?) veranderingen?
XC70 / MY09 / D5 / AWD / GT
V50 / 2.0D / Barents Blue / 17"; Scotia-summer / 17"; Stylla-winter
V40 2.0T
V40 2.0
S40 1.8
Thom
5th Gear member

Ik wil niet onaardig doen hoor, maar valt dit niet in de categorie 'muggenziften' :roll: ? Wat is nu helemaal het probleem? Hoe vaak treedt zo'n storing nu helemaal op?
Lampie
1st Gear member

Er is geen probleem. Ik vind het alleen vreemd dat na een software update dingen anders werken dan af fabriek zonder vermelding naar de klant.
XC70 / MY09 / D5 / AWD / GT
V50 / 2.0D / Barents Blue / 17"; Scotia-summer / 17"; Stylla-winter
V40 2.0T
V40 2.0
S40 1.8
Ben
Executive Member
Contacteer:

Ik zou pas klagen als dingen het niet meer doen en niet als het iets anders is dan ik gewend ben.
Kwestie van wennen. Heb ik ook met elke computerupdate.

@Lampie: check je mailadres in je profiel.
Ik krijg foutmeldingen omdat jouw adres niet goed is.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Turbodesk
5th Gear member

Nee Ben, dit moet je anders zien. De dealer diend op de hoogte te zijn van aanpassingen in de software.
Dit moet verteld worden als dit geladen is.

Probleem is echter dat zelfs de dealer niet weet wat hij aan het inladen is en dat hij ook niet op de hoogte is van de aanpassingen. Ik vind dit ronduit slecht van Volvo.

Het moet niet zo zijn dat je als klant er zelf achter moet komen.

Als ICT`er wil ik ook op de hoogte zijn van veranderingen in firmware/software updates.

Niet iedere klant zal het wat kunnen schelen, maar je moet als dealer wel kunnen vertellen wat de veranderingen zijn. Niet elke update is in principe een vooruitgang.
Afbeelding

Volvo V70 D5 Edition II, MY2007, 185Pk, GT6, Sapphire Black, Family Line, Mobility Line, Visibility Line, HU850 HP, RSE, EGR & DPF Off, Stage-2 Tuning by Volvotune
Volvo V40 1.8 Lpi Europa
The Soldier
2nd Gear member

Ik reed vorige week weer eens met een aanhanger en ben onderweg gestopt om te kijken of alle verlichting nog wel naar behoren werkte. De extra indicator deed het niet, maar de knipperlichten op de kar bleken gelukkig wel te werken. De week ervoor beurt gehad met sw update......
Had het wel graag even gehoord, maar kan er mee leven. 
V70 D5 Momentum 2008 M6
Carlsson 900

Turbodesk schreef:Nee Ben, dit moet je anders zien. De dealer diend op de hoogte te zijn van aanpassingen in de software.
Dit moet verteld worden als dit geladen is.

Probleem is echter dat zelfs de dealer niet weet wat hij aan het inladen is en dat hij ook niet op de hoogte is van de aanpassingen. Ik vind dit ronduit slecht van Volvo.

Het moet niet zo zijn dat je als klant er zelf achter moet komen.

Als ICT`er wil ik ook op de hoogte zijn van veranderingen in firmware/software updates.

Niet iedere klant zal het wat kunnen schelen, maar je moet als dealer wel kunnen vertellen wat de veranderingen zijn. Niet elke update is in principe een vooruitgang.
+1

Ook als 'gewoon gebruiker' wil ik ook op de hoogte zijn van veranderingen door updates.
Zeker bij een auto, wanneer een update andere signalen kan geven.

Lang leve de verwarring, zeker in drukke verkeerssituaties!

:-(
Plaats reactie

Terug naar “V70/XC70 vanaf MY2008”