Pagina 1 van 3

Climatcontrol

Geplaatst: 07.02.2012 - 09:19
door vincent65
Vraagje, als ik mijn climatcontrol aanzet (op aut.) is de auto bijna niet warm te krijgen.
Hij blaast heel zacht warme lucht en als ik de temperatuur dan bv op 25 graden zet gaat hij niets harder blazen.
Handmatig werkt het prima...
Iemand enig idee waar dat aan kan liggen.
Heb de temperatuur sensor bekeken maar daar zit geen stof op.

Geplaatst: 07.02.2012 - 10:05
door Oceanracer
Hoor je het ventilatortje er achter dan wel goed ronddraaien?

Geplaatst: 07.02.2012 - 10:07
door marcanon
hoe warm is de motor op dat moment. volgens mij gaat de (automatische)airco pas harder draaien als er ook warme lucht verplaatst kan worden.

Geplaatst: 07.02.2012 - 10:10
door Oceanracer
Hij hoort inderdaad eerst langzaam te draaien en als de kachel dan warm water krijgt, harder te gaan blazen.

Geplaatst: 07.02.2012 - 14:03
door vincent65
Vanmorgen een ritje van vier km en nog steeds heel langzaam blazen.
Als ik de auto start moet dat ventilatortje dan meteen draaien?
Anders maak ik het even los omdat goed te bekijken.

Geplaatst: 07.02.2012 - 14:23
door vincent65
Heb even geluisterd en ventilatortje draait gewoon, en nog even na als je het contact uit zet.
Dus dat werkt normaal denk ik.

Geplaatst: 07.02.2012 - 14:29
door Broabander
Rij eens net zo lang totdat je koelvloeistofwijzertje op 3 uur staat. Doet hij het dan wel gewoon, dan is er niks aan de hand.

Geplaatst: 07.02.2012 - 14:36
door Oceanracer
Een 170 pk benzine moet binnen 2 km al duidelijk warme lucht blazen, met een verhoogd toerental van de blower. Zoniet, is er iets mis.

Het fannetje draait al als je het portier opent, maar als je die hoort draaien, moet dat goed zijn.

Komt die meter überhaupt wel van z'n plek? Misschien dat de thermostaat open blijft staan.

Geplaatst: 07.02.2012 - 14:48
door vincent65
Als de thermostaat kapot is dan doet de verwarming het toch ook niet op de handmatige functie.(denk ik)
Dus volgens mij werkt de thermostaat nog wel
Ik zal morgenochtend eens kijken naar de temp. meter.

Geplaatst: 07.02.2012 - 14:52
door Oceanracer
Wachten we dat even af...

Geplaatst: 07.02.2012 - 15:14
door vincent65
Meter komt niet verder dan 1 streepje van links na 10 km rijden.....

Geplaatst: 07.02.2012 - 15:16
door Edwin
Thermostaat!

Geplaatst: 07.02.2012 - 15:17
door vincent65
Joepie!!!

Geplaatst: 07.02.2012 - 15:19
door Oceanracer
Wees blij! Dat is stukken voordeliger dan reparaties aan de ECC! :-)

Geplaatst: 07.02.2012 - 15:38
door vincent65
Ja idd, dat ben ik dus ook!
Bedankt voor de adviesen.

Geplaatst: 07.02.2012 - 15:51
door vincent65
Iemand een idee wat ik dan nodig heb...
Lees verhalen van thermostaat en thermostaathuis vervangen en andere hebben het weer over allen de thermostaat.
Thermostaat inc huis zou over de 200 kosten en alleen de thermostaat vervangen om en nabij de 75 euro.
Dit zou met het type V70 te maken hebben.
Maar mij wordt niet duidelijk wat ik nodig heb.
Is er iemand die dat wel weet?
Ik heb dus een benzine uit 2000.

Geplaatst: 07.02.2012 - 16:02
door EVV
Bij mij heeft mijn dealer alleen de thermostaat vervangen, dat was bij een 2.4 170pk S60 uit 2000, dus dezelfde motor.

Geplaatst: 07.02.2012 - 16:07
door vincent65
Oké, en wat koste dat ongeveer als ik vragen mag?

Geplaatst: 07.02.2012 - 16:27
door EVV
Geen idee, het was in combinatie met een beurt+nieuwe accu iets van 520 euro. Ik heb rekening niet meer anders had ik het op kunnen zoeken.

Geplaatst: 07.02.2012 - 16:34
door Oceanracer
Bij de dealer om en nabij de € 75,00 inclusief inbouw en aanvullen koelvloeistof.