Aanschaf S80 diesel automaat

Plaats reactie
lorens
Starter

Beste forumleden,

Ten eerste wil ik even mededelen wat een fantastisch forum dit is, een schatkist aan bruikbare informatie met betrekking tot alle Volvo modellen.
Ik ben nieuw hier en heb me aangemeld om een aantal dingen te weten te komen bij de aanschaf van een s80 diesel automaat, 2.5D TDI of de D5. Hiervoor heb ik een mercedes gereden maar omdat ik alle roestproblemen nu wel zat ben onderhand ga ik een overstap maken naar een niet roestende betrouwbare zweedse Volvo. Het moet er een worden met een dieselmotor en een automaat. Nu zie ik hier en daar horrorverhalen op het forum staan over (veelal) 2.9's en T6'en met automaatbakproblemen. Ik begrijp dat een automaat met een behoorlijke kilometerstand altijd wat kan krijgen maar mijn vraag is: Is het ook zo dat de automaatbakken van een S80 D5 of 2.5D TDI storingsgevoelig zijn? En is de D5 icm een automaat betrouwbaarder dan de 2.5D TDI met een automaatbak of andersom?
Dit is wat ik niet op het forum echt kan vinden, misschien is er ook geen duidelijk antwoord op maar ik zou graag horen hoe jullie er over denken als kenners.

Alvast bedankt,
Lorens
VolvoRob
5th Gear member

Hoi Lorens,
Ik rijd sinds een paar maanden een S60 D5 met automaat. Doet het uitstekend! Binnenkort wordt mijn nieuwe S80 D3 geleverd, en daar heb ik een handbak in besteld. Ik zag hier en daar verhalen over een vacuum bij sommige schakelmomenten, en dat wil ik niet, vandaar.
S80 D3 Momentum met Professional line - 2012
Chevrolet Suburban - 1985
Harley Davidson Electraglide Ultra Classic 2001
RadExpress 255 - 1955
MarioC70
6th Gear member

Er rijden Volvo S80 rond met zeer hoge kilometerstanden en een automaatbak,die geen problemen met de bak hebben of gehad hebben.
Met die bakken heb je pech of geluk,bij normaal gebruik is er niets mis mee.
Geen S80 kopen waar een paardentrailer of iets in die richting mee getrokken is.
Maar dat geldt voor alle automaten.
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
Plaats reactie

Terug naar “S80”