Achteruitrijlichten
- arjan_de_jong
- 4th Gear member
- Berichten: 902
- Lid geworden op: 30.10.2009 - 21:19
- Locatie: Mastenbroek (zwolle)
Weet niet of je makkelijk bij schakelaar op de bak kan maar dan kan je die door meten.
Weet niet of je het weet maar hij is niet verplicht voor bouwjaar 1997
Weet niet of je het weet maar hij is niet verplicht voor bouwjaar 1997
Volvo 855 2.5 10V G1 1994 490.000km
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km
Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km
Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 21407
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Het gaat niet om de verplichting overeenkomstig een bepaald bouwjaar maar om de werking: als het erop zit moet het voor de APK functioneren.
Maar het zou zomaar de schakelaar in de bak kunnen zijn.
Maar het zou zomaar de schakelaar in de bak kunnen zijn.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
- wim de jong
- 5th Gear member
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: 29.03.2005 - 16:41
- Locatie: Leusden
- Contacteer:
In mijn volvo 945 polar zat ook een M90 versnellingsbak, zelfde als in de 965.
Hier een plaatje:
http://www.volvopartswebstore.com/showA ... rchString=
De reverse switch [ item 3] zit aan het eind, nagenoeg onderop......je kan er zo bij, ff plugje loshalen, en ohms doormeten in zijn achteruit!
Meet je oneindig: switch kapot,
meet je 0 Ohm, switch oke.
Daarna meten of een van de twee draadjes +12V is met contact aan, zoniet: zekering!
Dan desnoods met een los draadje waar 12V op staat op de andere prikken, dan moeten je lampjes gaan branden.
zo moet je eruit kunnen komen.
Hier een plaatje:
http://www.volvopartswebstore.com/showA ... rchString=
De reverse switch [ item 3] zit aan het eind, nagenoeg onderop......je kan er zo bij, ff plugje loshalen, en ohms doormeten in zijn achteruit!
Meet je oneindig: switch kapot,
meet je 0 Ohm, switch oke.
Daarna meten of een van de twee draadjes +12V is met contact aan, zoniet: zekering!
Dan desnoods met een los draadje waar 12V op staat op de andere prikken, dan moeten je lampjes gaan branden.
zo moet je eruit kunnen komen.
De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
- arjan_de_jong
- 4th Gear member
- Berichten: 902
- Lid geworden op: 30.10.2009 - 21:19
- Locatie: Mastenbroek (zwolle)
Idd beginnen bij schakelaar.
Enne achteruitrijverlichting hoeft het echt niet te doen voor 1997 ook al zit het er op. Dat iet moet werken als het er op zit is al erg oud...
Natuurlijk wel zo makkelijk als het werkt.
Enne achteruitrijverlichting hoeft het echt niet te doen voor 1997 ook al zit het er op. Dat iet moet werken als het er op zit is al erg oud...
Natuurlijk wel zo makkelijk als het werkt.
Volvo 855 2.5 10V G1 1994 490.000km
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km
Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km
Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
- whitehorsekart
- 5th Gear member
- Berichten: 1654
- Lid geworden op: 30.12.2005 - 21:31
- Locatie: Champagne-Ardennes, departement Marne 51530
Bij mij was het ook de schakelaar, MY 1996 - 940 estate met B230FK motor en 1998 M90 versnellingsbak. Is redelijk makkelijk te bereiken, maar je moet twee draadjes omsolderen om dat Volvo tegenwoordig een vervanging levert. (Zitten erbij als je hem bij de dealert koopt)
1967-122S Combi B18D....1972-144deLuxe B20A overdrive LPG....1988 244DL .....1986-780 Bertone B280E....1987-780 Bertone B280E....1997-940 2,3 LPT Estate Sports Edition.....MY 2016-XC60 AWD D4 XENIUM......................en een 1986 Land Rover Series III 110
BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/
BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/