460 GLT Dashboard Temperatuur sensor

Alle technische onderwerpen die betrekking hebben over de Volvo 440 / 460
Plaats reactie
aranaformae
Starter

Sinds een tijdje werkt mijn Dashboard thermometer niet meer en geeft 3 streepjes aan.. Dit is gebeurd nadat ze er "toen ik er niet bij was" tegenaan gezeten hebben (bestuurderszijde op de punt van de bumper), waarschijnlijk iemand die niet kan inparkeren... :evil:

Nu was ik gisteren het overmatige zout van de auto aan het poetsen en ben ik aan de passagierszijde een temperatuursensor tegengekomen.. alleen nu hoor ik verschillende mensen over dat er 2 sensoren in zouden moeten zitten eentje links en eentje rechts.. maar ik kan er zo snel maar 1 vinden.
is dit degene die dit probleem veroorzaakt? of is deze alleen voor de motor afstelling o.i.d?
Iroll
6th Gear member

De sensor voor de temp.meter zit achterop de kop, aan de tegenover gestelde kant van de meest rechtse bougie zeg maar. Er zit maar 1 draadje op aangesloten.
aranaformae
Starter

Iroll schreef:De sensor voor de temp.meter zit achterop de kop, aan de tegenover gestelde kant van de meest rechtse bougie zeg. maar. Er zit maar 1 draadje op aangesloten.
Ik bedoelde eigenlijk de lucht temperatuur en niet die van het koelwater.. Ik heb nog een extra digitaal metertje onder de bediening van verwarming etc..
Iroll
6th Gear member

ja, ik kan niet in je auto kijken. Dus altijd uitgebreid de details vermelden. Maar de lucht temp.sensor zit achter de grille. De bedrading zit idd aan de bestuurderskant achter de bumper. Even op je knieen en je kan de bedrading zien lopen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
aranaformae
Starter

het gaat dus om het stekkertje links onder het midden op de foto? want daar zit bij mij volgens mij geen sensor op?

Ps zal volgende keer Meteen uitgebreider omschrijven.. toen ik het zelf teruglas dacht ik ook ja dat kan wel iets specifieker.. Sorry ..
Iroll
6th Gear member

Je kan als je een bericht al verstuurt hebt rechtsboven in het bericht op de edit knop klikken om je bericht te veranderen mocht je dat later nodig vinden.
Als die stekker bij jouw auto niet aangesloten is dan zit er een aftermarkt metertje in. Een buitentemp. meter heeft altijd maar een sensor, zou niet weten waarom die 2 sensoren zou moeten hebben, lijkt mij een onzin verhaal.
aranaformae
Starter

ja ik had dus begrepen dat er 1 aan de bestuurderskant zou zitten en een aan de passagierskant. 1tje voor het metertje in het dashboard en 1 voor motormanagement of zo?

de sensor die ik aan de passagierszijde gevonden had is de Volvo
1347010-1
. Maar als er maar 1 en dezelfde sensor gebruikt wordt zal ik deze eens doormeten.. Want hij lijkt helemaal intact te zijn.
Iroll
6th Gear member

Die van de ecu (=management computer) zit in de dikke luchtslang net na het luchtfilter. Maar die heeft niets met het metertje te maken, staat er helemaal los van.
Plaats reactie

Terug naar “Volvo 400 techniek”