Cilinderprobleem V50
Geplaatst: 15.02.2012 - 09:56
De afgelopen weken is het erg koud geweest, waardoor mijn V50 2.0 diesel af en toe vreemde meldingen gaf. Bijvoorbeeld: "alarmsysteem service vereist". Nu heeft mijn V50 helemaal geen alarm, dus dat was best raar. Die melding verdween nadat de motor warm gereden was en ik de auto aan en uit had gezet.
Eind vorige week ging het helemaal mis: na moeizaam starten klonk de motor als een landbouwvoertuig. Bij gas geven gebeurde er vrijwel niets. ANWB gebeld, zij hebben het systeem herstart. Allemaal zonder resultaat. Mijn V50 reed op 3 cilinders en daarmee was het klaar. Vervolgens naar de Volvo gesleept, en zij hebben het volgende gedaan:
Storingscodes uitgelezen en gereset. Vervolgens hebben ze de injector verwijderd die het niet deed. Die niet werkende injector hebben ze verwisseld met een andere injector. Toen werkte alles weer. Niets kapot dus. De brandplaatjes hebben ze wel vervangen.
Ook hebben ze de kabelboom gecontroleerd en de contactpunten ingespoten.
Mijn V50 rijdt nu weer zoals het hoort, maar een uitleg waarom het mis ging heb ik nooit gekregen. Wel "mocht u weer problemen hebben, kunt u altijd langskomen. Met andere woorden, voor mijn gevoel kan ik volgende week weer stil staan....Dit grapje kostte al ruim 400 euro en ik ben nog niet veel wijzer.
Zelf ben ik bang dat de computer wat kuren heeft. Mijn V50 2.0 diesel heeft inmiddels bijna 270-duizend kilometer gelopen en ik begin te twijfelen of ik hem niet moet inruilen, gezien dit probleem.
Het is een fijne bak, rijdt nog als toen ik hem kocht. Heeft iemand ervaring met dit soort problemen? En kan iemand iets zinnigs zeggen over de oorzaak?
Alvast ontzettend bedankt!!
Eind vorige week ging het helemaal mis: na moeizaam starten klonk de motor als een landbouwvoertuig. Bij gas geven gebeurde er vrijwel niets. ANWB gebeld, zij hebben het systeem herstart. Allemaal zonder resultaat. Mijn V50 reed op 3 cilinders en daarmee was het klaar. Vervolgens naar de Volvo gesleept, en zij hebben het volgende gedaan:
Storingscodes uitgelezen en gereset. Vervolgens hebben ze de injector verwijderd die het niet deed. Die niet werkende injector hebben ze verwisseld met een andere injector. Toen werkte alles weer. Niets kapot dus. De brandplaatjes hebben ze wel vervangen.
Ook hebben ze de kabelboom gecontroleerd en de contactpunten ingespoten.
Mijn V50 rijdt nu weer zoals het hoort, maar een uitleg waarom het mis ging heb ik nooit gekregen. Wel "mocht u weer problemen hebben, kunt u altijd langskomen. Met andere woorden, voor mijn gevoel kan ik volgende week weer stil staan....Dit grapje kostte al ruim 400 euro en ik ben nog niet veel wijzer.
Zelf ben ik bang dat de computer wat kuren heeft. Mijn V50 2.0 diesel heeft inmiddels bijna 270-duizend kilometer gelopen en ik begin te twijfelen of ik hem niet moet inruilen, gezien dit probleem.
Het is een fijne bak, rijdt nog als toen ik hem kocht. Heeft iemand ervaring met dit soort problemen? En kan iemand iets zinnigs zeggen over de oorzaak?
Alvast ontzettend bedankt!!