RTI scherm wil niet meer omlaag na "kan disk niet lezen

Over de RTI navigatiesystemen van Volvo
Plaats reactie
polar
1st Gear member

Mijn DVD-unit is overleden, op het RTI-scherm toont het systeem dat ie de disk niet kan lezen. Alleen, nou blijft het scherm steeds omhoog komen wanneer ik de motor start, en gaat pas weer omlaag als ik de motor uitzet. Tijdens het rijden blijft het scherm dus steeds omhoog staan met die melding. Hij reageert verder niet meer op de knoppen. Hoe kan ik dat scherm nou weer ingeklapt krijgen tijdens het rijden?
V70 2.5T AWD Geartronic Titanium editie (MY2004, full options, 18"; Nebula)
NJ8
4th Gear member

Je zou de DVD unit er uit kunnen halen. Dan komt het RTI scherm niet meer omhoog. Volgens mij kan je anders ook de zekering er tijdelijk uithalen, volgens mij zekering 12.
Overigens, luister even goed of je de DVD hoort draaien. Auto even op contact en dan luisteren. Als je de DVD hoort draaien, is er een grote kans dat de Laser-lezer stuk is, of te weinig opbrengt. Deze heb ik onlangs voor €185,- via een adres in Arnhem via Marktplaats laten repareren.
Als je zelf heel handig bent kan je deze instructies volgen;
http://www.motor-talk.de/forum/aktion/A ... tId=677718
polar
1st Gear member

Bedankt voor je reactie NJ8. Ik zal eerst eens de zekering proberen, en ook nog eens goed gaan luisteren. Heb gisteren flink wat lopen wisselen en met die schoonmaak-DVD in de weer geweest (zonder succes), maar had het idee dat ik hem ook niet hoorde draaien. Dat moet je toch redelijk goed kunnen horen dacht ik?
Zat inderdaad ook te denken aan dat adresje in Arnhem, maar als ie helemaal niet meer draait dan zal het niet aan de lens liggen denk ik?
NJ8
4th Gear member

Je hoort het vrij goed, als de auto niet loopt, maar alleen op contact staat. Dat typische cd-zoekgeluid ken je vast wel. Leg je oor maar te luister.
Succes,
groet
Nick
polar
1st Gear member

Vandaag naar dat adresje in Arnhem geweest om mijn navigatie te laten repareren. Loopwerk was kapot, evenals een printplaat. Daarnaast ook maar meteen de laser laten vervangen, want daar had ik ook niet zoveel vertrouwen meer in (eerder al eens leesproblemen gehad). Alles doet het nu weer perfect. Kosten: 350 eurootjes. Niet voor niks, maar bij Volvo wilden ze meer dan het dubbele hebben voor een vervanging, dus geen slechte deal!
Plaats reactie

Terug naar “Navigatie van Volvo”