Bumperantenne

In deze rubriek alle vragen en opmerkingen die met beeld en geluid te maken hebben voor alle modellen.
Plaats reactie
Edwin
5th Gear member

Omdat ik de radio ontvangst van de HU-803 slecht vind ben ik mij er eens in gaan verdiepen. Ik weet inmiddels dat ik rechtsachter in de auto een diversity versterker heb zitten, met een dikkere zwarte soort van coax-achtige kabel in de zijkant. Dit is denk ik de kabel die van de radio afkomt.
Nu zit er nog een kabeltje aan de diversity, maar daar die is nergens op aangesloten?
Ik neem aan dat dit kabeltje moet worden aangesloten op de kabel van de antenne in de bumper? Deze kan ik echter nergens vinden. Heb vanmiddag alle panelen aan de achter- en zijkant in de kofferruimte eruit gehaald en nergens wat gevonden?

Ik twijfel nu dan ook of de bumperantenne wel altijd aanwezig is? Weet iemand dit en/of waar de kabel dan moet liggen vandaan moet komen?
Ik vind het nl. vreemd dat de diversity er wèl zit maar dat er dan geen antenne zou zitten??

Zie foto.

(ben er overigens nu wel achtergekomen dat wanneer je alle panelen van de achterste raamstijlen, die waar de tweeters inzitten, weghaalt het vervangen van de lampjes echt een appeltje-eitje is!! zelfs met mijn onbenullige klauwen!! Heb ze dan ook gelijk maar even preventief vervangen! ;-) )

gr. Edwin.

Afbeelding
V70 T6 AWD Summum Polestar+
C70 T5 Summum

Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
M@rcel
6th Gear member

De andere connector zit in een gat in de achterwand, direct in de bumper. Zit daar vast, dus niet zwevend aan een kabeltje.
gsx750r
6th Gear member
Contacteer:

M@rcel schreef:De andere connector zit in een gat in de achterwand, direct in de bumper. Zit daar vast, dus niet zwevend aan een kabeltje.
Als je op onderstaande tekening kijkt is nr. 8 de antenne. Die is dus van binnenuit niet te zien. Bij de pijl is de draad met genoemde connector.

Van binnenuit is wél nr. 3 te zien en in het gebied van de cirkel bevindt zich het genoemde gat (rond) waar die connector in vastzit. Daar moet dat draadje op aangesloten worden.

Afbeelding

Rob
MINI John Cooper Works ; Land Rover Defender Td5 110 HT ; Jaguar XK Coupé 4.2 V8 (staat volledig gepreserveerd in opslag) ; Iseki Landhope 165 trekkertje ; Motor: Harley Davidson Heritage Softail ; Toy for boys: Yamaha XT1200ZE.
Edwin
5th Gear member

gsx750r schreef:
M@rcel schreef:De andere connector zit in een gat in de achterwand, direct in de bumper. Zit daar vast, dus niet zwevend aan een kabeltje.
Als je op onderstaande tekening kijkt is nr. 8 de antenne. Die is dus van binnenuit niet te zien. Bij de pijl is de draad met genoemde connector.

Van binnenuit is wél nr. 3 te zien en in het gebied van de cirkel bevindt zich het genoemde gat (rond) waar die connector in vastzit. Daar moet dat draadje op aangesloten worden.

Afbeelding

Rob
Ik heb dat "gat" in de carrosserie wel gevonden en daar zit ook wel een sort van plastic omhulsel/aansluiting in, maar die is v.z.v. ik kan ontdekken leeg en er zit geen stekkeraansluiting in.
Heb er ook even een foto van gemaakt. Ik neem aan dit dit de plek is die je bedoelt?

Aan de linkerachterkant van de auto zit ook zo'n plastic ding maar dan met een dopje erop?
Of zou er dan dus hier aan de rechterkant de stekker van de diversity wèl op aangesloten hebben gezeten, maar is de aansluiting van de antenne in de bumper in de bumper zijn gevallen? Zou m.i. ook verklaren waarom er hier gèèn dopje opzit?!

Kan het dan zijn dat de antenne niet in de bumper zit, of dat er geen kabel aan de antenne zit? Kun je die dan zelf aansluiten o.i.d.??

Afbeelding

gr. Edwin.
C70 T5 Summum

Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
M@rcel
6th Gear member

Bumperschade gehad en niet goed gemonteerd? Even de bumper eraf dus
Edwin
5th Gear member

M@rcel schreef:Bumperschade gehad en niet goed gemonteerd? Even de bumper eraf dus
Niet dat ik weet. (Auto was ook 100% schade-/aanrijdings vrij volgens dealer waar ik hem gekocht heb.)
Ik weet wèl dat er na aankoop bij de dealer PDC is ingebouwd en ik vermoed dan ook dat er daar tijdens montage wat mis kan zijn gegaan.. :(

Even voor mijn duidelijkheid, die antenne met de aansluitkabel eraan moet er dus altijd zitten? En die diversity versterker is een optie? Als dit zo is, dat MOET die stekker er liggen, lijkt mij dan niet dat iemand die besteld en niet aansluit, toch?

gr. Edwin.
C70 T5 Summum

Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
M@rcel
6th Gear member

Ik kan alleen vertellen hoe het bij mijn auto was:

Mijn auto was geleverd zonder Volvo audio-systeem. Dat heb ik er zelf ingebouwd. De diversity-versterker heb ik van Marktplaats en kon ik zo op de reeds aanwezige bumperantenne aansluiten.

Kijk nog eens goed met een lampje/spiegeltje. Misschien zit de connector gewoon wat dieper.
Doeke Dobma
5th Gear member

Afbeelding

Dat is inderdaad waar de antenne aansluiting hoort te zitten. Waarschijnlijk is de stekker naar achteren geschoten en daarom is er dus geen verbinding, met een slecht ontvangst als gevolg.

Het is inderdaad aannemelijk dat de bumper niet goed is teruggeplaatst bij het plaatsen van de PDC.

Oplossing: bumper eraf, binnenbumper eraf, stekker terug in positie brengen (controleren of ie goed vast zit) en bumper weer terug monteren.
Volvo V70 T5 MY05 Fullutrustad
Edwin
5th Gear member

Doeke Dobma schreef:Afbeelding

Dat is inderdaad waar de antenne aansluiting hoort te zitten. Waarschijnlijk is de stekker naar achteren geschoten en daarom is er dus geen verbinding, met een slecht ontvangst als gevolg.

Het is inderdaad aannemelijk dat de bumper niet goed is teruggeplaatst bij het plaatsen van de PDC.

Oplossing: bumper eraf, binnenbumper eraf, stekker terug in positie brengen (controleren of ie goed vast zit) en bumper weer terug monteren.
Is dat moeilijk, bumper en binnenbumper eraf halen?

gr. Edwin.
C70 T5 Summum

Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Doeke Dobma
5th Gear member

Nee, paar bouten in de kofferruimte lossen, 2x torx schroeven lossen aan de kant van de wielkast, popnagels onderkant bumper bij wielkast uitboren en je kunt hem eraf pakken. Denk wel aan de bekabeling voor de PDC. Ik zou adviseren om het met 2 mensen te doen, de tweede is een handig hulpje om dingen vast te houden enzo...
Volvo V70 T5 MY05 Fullutrustad
gsx750r
6th Gear member
Contacteer:

Edwin schreef:....Even voor mijn duidelijkheid, die antenne met de aansluitkabel eraan moet er dus altijd zitten? En die diversity versterker is een optie? Als dit zo is, dat MOET die stekker er liggen, lijkt mij dan niet dat iemand die besteld en niet aansluit, toch?
Afbeelding

Bron

Verwijderen van de achterbumper

Afbeelding

Bron

Succes
Rob
MINI John Cooper Works ; Land Rover Defender Td5 110 HT ; Jaguar XK Coupé 4.2 V8 (staat volledig gepreserveerd in opslag) ; Iseki Landhope 165 trekkertje ; Motor: Harley Davidson Heritage Softail ; Toy for boys: Yamaha XT1200ZE.
E.T.
4th Gear member

M@rcel schreef:.......... De diversity-versterker heb ik van Marktplaats en kon ik zo op de reeds aanwezige bumperantenne aansluiten........
In mijn kofferruimte is ook een aansluiting van de bumperantenne zichtbaar, ook is er een "dikke" antennekabel aanwezig welke niet is aangesloten. Als ik nu ook zo'n versterker scoor (ebay € 20,-) kan ik die dan zonder problemen aansluiten?
Groet Edwin

Volvo XC60 T8 Twin Engine R-Design
Volvo Amazon P131 B20 1968
M@rcel
6th Gear member

E.T. schreef:
M@rcel schreef:.......... De diversity-versterker heb ik van Marktplaats en kon ik zo op de reeds aanwezige bumperantenne aansluiten........
In mijn kofferruimte is ook een aansluiting van de bumperantenne zichtbaar, ook is er een "dikke" antennekabel aanwezig welke niet is aangesloten. Als ik nu ook zo'n versterker scoor (ebay € 20,-) kan ik die dan zonder problemen aansluiten?
Als je een HU... hebt: Ja :)
E.T.
4th Gear member

Thanks, die HU heb ik, een 650 :-)
Groet Edwin

Volvo XC60 T8 Twin Engine R-Design
Volvo Amazon P131 B20 1968
mmi
1st Gear member

heb zo'n zelfde zwarte omhulsel met daarin een wit deel. Hier past alleen niet de steker van de versterker in. Heeft iemand een foto van de connector van de bumper antenne zoals ie eruit zou moeten zien.

Heb bij de mijne nl. het gevoel dat er nog een stuk van de oude steker in zit......
mmi
1st Gear member

of dat de contra steker is weggeduwd en dus te diep in het omhulsel zit?
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen A-V-N”