Hallo,
Mijn 440 loopt stationair onregelmatig, zowel op gas als benzine, heeft niet de neiging om uit te vallen.
Power is er genoeg, trekt nog altijd vlot op en neemt ook niet meer gas dan normaal.
Bij een te laag toerental in een wat hogere versnelling, b.v. 50 in zijn 4e, loopt de motor niet zoals het hoort, schakel ik terug naar de derde versnelling en ga 50 , dan is het goed.
Heb al nieuwe bougies, bougies kabels, verdeelkap en rotor vervangen.
Ben dit weekeinde nog naar Tiel op en neer geweest, dat is voor mij 400 kilometer, vereden gas was op de kop af 40 liter, dat is dus 1 op 10.
Stationair maakt de motor 1000 toeren, als ik het gaspedaal iets intrap en het toerental zo op 1200 toeren breng, loopt de motor goed.
De volvo is een 1.8 uit 1995 en heeft een g3 gastank.
Misschien iemand een idee?
Stationair onregelmatig
- EV
- 2nd Gear member
- Berichten: 95
- Lid geworden op: 09.02.2006 - 21:12
Controleer de vacuumslangetjes (2) die achterop het injectiehuis zitten op lekkage/breuken etc.
Als het een monopoint injectie is controleer ook of er in een van die twee slangetjes een buisje zit die niet verstopt is.
succes
Emiel
Als het een monopoint injectie is controleer ook of er in een van die twee slangetjes een buisje zit die niet verstopt is.
succes
Emiel
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
kleppen stellen!
Moet elke 10000 km op lpg bij een 440
kan ook inlaatspruitstukpakking zijn die lekt.
Welke motor zit erin?
B18U
B16F
B18FP
Moet elke 10000 km op lpg bij een 440
kan ook inlaatspruitstukpakking zijn die lekt.
Welke motor zit erin?
B18U
B16F
B18FP
-
- 1st Gear member
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 07.03.2006 - 19:38
- Locatie: IJlst
De motor is een 1.8 I, staat op het kenteken, als dit niet is wat er wordt bedoelt, hoe kom ik er dan achter wat voor type moter er in mijn Volvo ligt?Ramon&Ramon schreef:kleppen stellen!
Moet elke 10000 km op lpg bij een 440
kan ook inlaatspruitstukpakking zijn die lekt.
Welke motor zit erin?
B18U
B16F
B18FP
-
- 1st Gear member
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 02.02.2006 - 20:31
- Locatie: Friesland
Wat kan er dout gaan bij een 1.8 lpg als je niet elke 10.000 km je kleppen laat stellen? En trouwens..wat kost zoiets bij een goede garage ongeveer? Ben benieuwd, ook vooral wat de gevolgen zijn als je het te laat doet...bv na 20.000 km pas...
?>? Vast bedankt.
?>? Vast bedankt.
Volvo 440 1.8 Sportline '96
Ford GP Jeep '41
Ford GP Jeep '41
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Wat er fout gaat ,dat hij slecht gaat lopen,het is echt noodzaak het om de 10000km te doen!
Het kost ongeveer met de onderdelen erbij 125 euro.
Het kost ongeveer met de onderdelen erbij 125 euro.
- EvolvE
- 5th Gear member
- Berichten: 1092
- Lid geworden op: 17.12.2005 - 18:30
- Locatie: Limbabwe
als je zelf geen ervaring hebt met het stellen van kleppen kan je het beter laten doen door een erkend bedrijf. het moet namelijk op de tiende mm nauwkeurig gedaan worden.
maar ik moet volgens mij bijmezelf ook eens de kleppen gaan stellen, de symptomen komen me best bekend voor.
tevens gebruikt mijn 440 1.8 op benzine (heb geen lpg) ongeveer
1 op 11, heb jij zelf ook ervaring met verbruik op benzine?
maar ik moet volgens mij bijmezelf ook eens de kleppen gaan stellen, de symptomen komen me best bekend voor.
tevens gebruikt mijn 440 1.8 op benzine (heb geen lpg) ongeveer
1 op 11, heb jij zelf ook ervaring met verbruik op benzine?
- 480S60
- 4th Gear member
- Berichten: 802
- Lid geworden op: 30.03.2006 - 09:55
- Locatie: 's-Hertogenbosch
- Contacteer:
Wat bij mijn Volvo 480 het geval is, als hij onregelmatig stationair loopt, is dat de bypass langs de gasklep vervuild is geraakt. Deze bypass kan je met een schroef stellen om het stationair toerental te regelen. Als je de gasklep uitbouwt, de bypass met remmenreiniger en hogedruk lucht schoonmaakt, regelt de auto het stationair toerental een stuk stabieler af!
Hierbij is het raadzaam om de gaskleppakking dan ook maar meteen te vervangen.
Ook kan je de zogeheten stappenmotor aan een schoonmaakbeurt onderwerpen. Deze wil ook door vervuiling roet in het eten gaan gooien.
Hierbij is het raadzaam om de gaskleppakking dan ook maar meteen te vervangen.
Ook kan je de zogeheten stappenmotor aan een schoonmaakbeurt onderwerpen. Deze wil ook door vervuiling roet in het eten gaan gooien.
Met vriendelijke groeten,
Arjen
Arjen
-
- 1st Gear member
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 02.02.2006 - 20:31
- Locatie: Friesland
Ik wil niet moeilijk doen...maar nu ik dit verhaal lees...
Ik heb met mijn 440 1.8 G3 vanaf aankoop al 18.000km gereden...en nooit de kleppen laten stellen. En hij loopt gewoon perfect, en het verbruik is op gas netjes tussen de 1op9 en 1op11.
Dus ik vraag me echt af of het wel om de 10.000 gebeuren moet..dan zou ik namelijk om de 5 maanden mijn kleppen moet laten stellen en in de garage?!
Is er ergens een schrijven over hoe je dit zelf doet? Ik zou het qua faciliteiten e.d. thuis kunnen doen, alleen heb ik het bij een 440 nog nooit gedaan.
Bedankt.
Ik heb met mijn 440 1.8 G3 vanaf aankoop al 18.000km gereden...en nooit de kleppen laten stellen. En hij loopt gewoon perfect, en het verbruik is op gas netjes tussen de 1op9 en 1op11.
Dus ik vraag me echt af of het wel om de 10.000 gebeuren moet..dan zou ik namelijk om de 5 maanden mijn kleppen moet laten stellen en in de garage?!
Is er ergens een schrijven over hoe je dit zelf doet? Ik zou het qua faciliteiten e.d. thuis kunnen doen, alleen heb ik het bij een 440 nog nooit gedaan.
Bedankt.
Volvo 440 1.8 Sportline '96
Ford GP Jeep '41
Ford GP Jeep '41
- 480S60
- 4th Gear member
- Berichten: 802
- Lid geworden op: 30.03.2006 - 09:55
- Locatie: 's-Hertogenbosch
- Contacteer:
Kleppen stellen is een noodzakelijk kwaad dat je zeker niet moet onderschatten. De motor gaat er namelijk meer en meer van "stotteren" of slecht oppakken als je dit uitstelt. Er kunnen bijvoorbeeld cilinders uitvallen en de motor gaat in ieder geval slechter presteren (qua pk's en Nm's en ook in brandstofverbruik). Helaas vertel ik dit uit eigen ervaring met een oude auto van me. Het is dus raadzaam, zeker op LPG, de klepspeling in de gaten te houden. Daarvan blijft je motor net zo stil, zuinig en snel als dat hij van origine hoort te zijn.
Met vriendelijke groeten,
Arjen
Arjen
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Dan moet je ze niet stellen als je denkt dat het niet nodig is,simpel...........
Ik zuig het echt niet uit m,n duim.
:):)
Ik zuig het echt niet uit m,n duim.

-
- 1st Gear member
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 02.02.2006 - 20:31
- Locatie: Friesland
Ramon,...ik beweer absoluut niet dat je het uit je duim zuigt. Ik vraag me alleen af....waarom ik al bijna 20.000km heb gereden en totaal geen problemen ondervind.
De motor loopt erg mooi stationair en het verbruik is 1op10..en dat is toch netjes op lpg?
Ik twijfel niet aan die 10.000km Maar snap niet waarom mijn 440 het nog prima doet zonder de dat de kleppen gesteld zijn, dat is alles!
Vroeg me alleen af of je schade krijgt als je t niet om de 10.000 doet....als de wagen en motor het verder perfect doen, lijkt me om bijvoorbeeld de 15.000 niet erg...mja als t schadelijke gevolgen kan hebben, dan ga ik het natuurlijk heel snel doen!
Vast bedankt, Jacco!!
De motor loopt erg mooi stationair en het verbruik is 1op10..en dat is toch netjes op lpg?
Ik twijfel niet aan die 10.000km Maar snap niet waarom mijn 440 het nog prima doet zonder de dat de kleppen gesteld zijn, dat is alles!
Vroeg me alleen af of je schade krijgt als je t niet om de 10.000 doet....als de wagen en motor het verder perfect doen, lijkt me om bijvoorbeeld de 15.000 niet erg...mja als t schadelijke gevolgen kan hebben, dan ga ik het natuurlijk heel snel doen!
Vast bedankt, Jacco!!
Volvo 440 1.8 Sportline '96
Ford GP Jeep '41
Ford GP Jeep '41
- EvolvE
- 5th Gear member
- Berichten: 1092
- Lid geworden op: 17.12.2005 - 18:30
- Locatie: Limbabwe
Ik zal eens vragen. een vriend van me heeft een wp handboek dat ik vast wel even mag inscannen.41gp schreef:
Is er ergens een schrijven over hoe je dit zelf doet? Ik zou het qua faciliteiten e.d. thuis kunnen doen, alleen heb ik het bij een 440 nog nooit gedaan.
Bedankt.
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
heb je die plaatjes dan?
Weet waar je aan begint!
Weet waar je aan begint!
-
- 1st Gear member
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 07.03.2006 - 19:38
- Locatie: IJlst
Het heeft even geduurd, maar ik ben er achter gekomen wat de oorzaak was van het onregelmatig lopen van mijn Volvo 440.
Het bleek een klep te zijn die kapot was, bij wat harder rijden merkte je er niets van.
Oplossing was een nieuwe/andere kop op de motor, en dat heb ik laten doen.
Mijn Volvo gaat weer als een speer weer over de wegen van Friesland, en de motor loopt weer helemaal perfect.
Iedereen die een sugestie heeft gedaan, bij deze bedankt allemaal.
Ik ben weer een gelukkige Volvo rijder.
Sjimmie.
Het bleek een klep te zijn die kapot was, bij wat harder rijden merkte je er niets van.
Oplossing was een nieuwe/andere kop op de motor, en dat heb ik laten doen.
Mijn Volvo gaat weer als een speer weer over de wegen van Friesland, en de motor loopt weer helemaal perfect.
Iedereen die een sugestie heeft gedaan, bij deze bedankt allemaal.
Ik ben weer een gelukkige Volvo rijder.
Sjimmie.