Ik zit te denken om een dakspoiler te plaatsen. Nu vraag ik me af of er hier forummers zijn die dit zelf gedaan hebben op het laatste type V70?
Ik las in een topic over het plaatsen van een spoiler op het vorige model V70 dat de achterklep gedeeltelijk kunststof is. In ieder geval waar de gaten moesten komen.
Is de plek waar de spoiler moet komen bij een MY12 ook toevallig kunststof. Dit maakt het boren eventueel makkelijker. Als dit niet van kunststof is en ik moet in het metaal boren moet ik de gaten dan nog behandelen met iets om corrosie te voorkomen?
Gezien mij auto nog zo goed als nieuw is twijfel ik hier wel aan :? . Ik kan de spoiler in de UK voor minder dan de helft kopen in kleur als hier bij de dealer, dus dat doet mij denken om het zelf te doen....
Graag jullie mening....
Dakspoiler zelf plaatsen
- caliban
- 2nd Gear member
Fusion Red XC60 Recharge T6 AWD MY2024, 20" 6-Spoke Black Diamond Cut - 1252
Fusion Red V60 T5 R-design, 19" 5-Triple Spaaks Matt Black / Diamond Cut 1042
Caspian Blue V70 T4 LE MY2012, 17"; Pontos(Diamond Cut/Light Grey)
Passion Red V50 Kinetic MY2005, 17"; Sagitta
- tvc15
- 3rd Gear member
Hier vind je de gebruiksaanwijzing:
http://accessories.volvocars.com
Type en bouwjaar opgeven, daarna kijk bij styling exterieur, als je op "meer details" bij de spoiler klikt krijg je de gebruiksaanwijzing te zien, ook te downloaden als PDF.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Type en bouwjaar opgeven, daarna kijk bij styling exterieur, als je op "meer details" bij de spoiler klikt krijg je de gebruiksaanwijzing te zien, ook te downloaden als PDF.
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
@ mad, waarom denk je dat?
(ik geef je een hint waarom niet, het arbeidsloon overstijgt de marge)
(ik geef je een hint waarom niet, het arbeidsloon overstijgt de marge)
Volvo for life
-
- 2nd Gear member
bij de mijne is 't idd kunststof(waar de spoiler bevestigd is)aan de binnenkant staan de boormarkeringen.Is wel handig als je de spoiler plaatst,dat je met z'n 2en bent(is nogal een secuur werkje)
Heb de mijne wel bij de dealer gekocht,en laten plaatsen.
walter
Heb de mijne wel bij de dealer gekocht,en laten plaatsen.
walter
- caliban
- 2nd Gear member
@TVC15
@ mad, Ja ik ben ook wel benieuwd hoe je daar bij komt. Spreek je uit ervaring, zo ja dat ben ik wel heel benieuwd wat je dat gekost heeft.
Verder niemand die zijn ervaring wil delen betreft het plaatsen van zo'n dakspoiler?
Nog 1 vraag, stel dat ik het zelf doe, wat zou er met de garantie gebeuren van de auto?
Die heb ik gezien ja, door die handleiding ben ik gaan denken om het zelf te doen. Wat mij alleen verbaasd is dat er nergens iets gezegd wordt over het behandelen van de geboorde gaten. Dus blijkbaar vind Volvo dat niet nodig....Hier vind je de gebruiksaanwijzing:
@ mad, Ja ik ben ook wel benieuwd hoe je daar bij komt. Spreek je uit ervaring, zo ja dat ben ik wel heel benieuwd wat je dat gekost heeft.
Verder niemand die zijn ervaring wil delen betreft het plaatsen van zo'n dakspoiler?
Nog 1 vraag, stel dat ik het zelf doe, wat zou er met de garantie gebeuren van de auto?
Fusion Red XC60 Recharge T6 AWD MY2024, 20" 6-Spoke Black Diamond Cut - 1252
Fusion Red V60 T5 R-design, 19" 5-Triple Spaaks Matt Black / Diamond Cut 1042
Caspian Blue V70 T4 LE MY2012, 17"; Pontos(Diamond Cut/Light Grey)
Passion Red V50 Kinetic MY2005, 17"; Sagitta
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Contacteer:
Heb het ooit ook gedaan. Prima te doen.
Behandeling gaten is voor zover ik me kan herinneren niet zo nodig, is namelijk kunststof.
Behandeling gaten is voor zover ik me kan herinneren niet zo nodig, is namelijk kunststof.
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
- Iroll
- 6th Gear member
Niets. Garantie vervalt alleen als er schade zou ontstaan die jij dan vervolgens onder garantie wilt laten repareren. Maar alleen voor de betreffende reparatie, nooit voor de algehele garantie.Nog 1 vraag, stel dat ik het zelf doe, wat zou er met de garantie gebeuren van de auto?
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
zou ik me idd ook geen zorgen over maken
Volvo for life
-
- 5th Gear member
Ik zou er nog eens goed over nadenken, het is nogal een 'vleugel', en je krijgt gaten in je kofferklep. Verder heeft het ding totaal geen nut. Ik vind het op een R Design of een dikke XC70 met 19" eronder wel passen, maar op een keurige, chique LE?
- Hjalmar
- 6th Gear member
Ik heb de spoiler ooit zelf op mijn V50 gezet. Zie: mijn V50 projectje Lijkt me dat die voor de V70 monteren niet veel anders aan is.
Ik raad je wel aan om de gaten in te spuiten wat je zelf ook al aangaf!
Ik raad je wel aan om de gaten in te spuiten wat je zelf ook al aangaf!
Hjalmar
- sanco
- 5th Gear member
er van uitgaande dat de XC klep gelijk is aan die van een V70 LE, kan ik je met de hand op het hart zeggen dat het geen moeilijke klus is.
Via de gezamenlijke inkoopactie (nog altijd dank aan Berrie voor zijn aandeel hierin) heb ik de spoiler binnengekregen.
Spoiler op de klep gelegd, gaten even met een potlood afgetekend en nagemeten, stukje plakband op de buitenzijde, en ze bleken prima te kloppen. Toen voorgeboord met een klein boortje in de markeringen. Boormachine goed haaks op het oppervlak houden (dus niet scheef doorboren) Daarna de spoiler nogmaals goed gepast, zodat ik met de juiste maat boor nog een beetje kon spelen naar links / rechts / voor / achter. Daarna past de spoiler perfect, zonder te klemmen. Dan de afdichting erop plakken en moertjes / boutjes aandraaien. (heb ze daarvoor even behandeld tegen roest, gaten zelf niets aan gedaan.)
Klep boort erg makkelijk. Stofzuiger erbij is handig om het stof direkt af te zuigen. 2 man/vrouw kan handig zijn, maar alleen lukt ook prima.
Succes!
Via de gezamenlijke inkoopactie (nog altijd dank aan Berrie voor zijn aandeel hierin) heb ik de spoiler binnengekregen.
Spoiler op de klep gelegd, gaten even met een potlood afgetekend en nagemeten, stukje plakband op de buitenzijde, en ze bleken prima te kloppen. Toen voorgeboord met een klein boortje in de markeringen. Boormachine goed haaks op het oppervlak houden (dus niet scheef doorboren) Daarna de spoiler nogmaals goed gepast, zodat ik met de juiste maat boor nog een beetje kon spelen naar links / rechts / voor / achter. Daarna past de spoiler perfect, zonder te klemmen. Dan de afdichting erop plakken en moertjes / boutjes aandraaien. (heb ze daarvoor even behandeld tegen roest, gaten zelf niets aan gedaan.)
Klep boort erg makkelijk. Stofzuiger erbij is handig om het stof direkt af te zuigen. 2 man/vrouw kan handig zijn, maar alleen lukt ook prima.
Succes!
2016- XC70 D5 GT AWD MY16 Magic Blue, Inscription leer, standkachel, HK audio, VOC, Keyless, 19"
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
-
- 2nd Gear member
Mijn dakspoiler is verlijmd met Elch P1. Mits op de juiste wijze bevestigd (vetvrij, licht opschuren contactpunt spoiler en 24 uur goed laten drogen), komt de spolier nooit maar dan ook nooit meer van zijn plek. Je kunt zonder probleem aan de spoiler gaan hangen en met 200 km/u gaan rijden.
Volvo XC40 T5 Recharge R-Design Automaat (2020)
BMW X1 E84 sDrive 20iA xLine Automaat (2014)
Volvo V70 T4 Momentum Handgeschakeld (2011)
BMW E91 325i Executive Handgeschakeld (2006)
BMW X1 E84 sDrive 20iA xLine Automaat (2014)
Volvo V70 T4 Momentum Handgeschakeld (2011)
BMW E91 325i Executive Handgeschakeld (2006)