Hallo, wie weet hoe een Hella interval schakelaar voor de ruitenwisser aangeloten moet worden in een Amazon van 1966 ???
het lukt me wel maar... ik wil dat de interval dan op de 1ste stand van de schakelaar zit, zodat de 2de stand hetzelfde werkt als origineel.
Ruitenwisser interval Amazon 1966
- RHS
- 2nd Gear member
Sorry; geen antwoord maar juist een vraag....
Ik heb ook zo'n intervalschakelaar liggen maar geen handleiding. Bij de draadjes staan nummers maar daar kan ik niets mee.
Kun je me laten weten wat waaraan moet?
Bedankt
Robert
Ik heb ook zo'n intervalschakelaar liggen maar geen handleiding. Bij de draadjes staan nummers maar daar kan ik niets mee.
Kun je me laten weten wat waaraan moet?
Bedankt
Robert
- Boele
- 4th Gear member
Welke nummers staan erbij? Grote kans dat die overeenkomen met het relais!
Groeten, Boele
Zie ook mijn vernieuwde website over het opknappen van mijn 1800! of volg mij op Twitter
Zie ook mijn vernieuwde website over het opknappen van mijn 1800! of volg mij op Twitter
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Contacteer:
Dat lijstje heb ik natuurlijk opgeslagen op mijn computer.
Dank je wel Peter.
Dank je wel Peter.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
- Iroll
- 6th Gear member
Graag gedaan Mark.Msuidgeest schreef:Dat lijstje heb ik natuurlijk opgeslagen op mijn computer.
Dank je wel Peter.
Ik heb er iig al wat aangehad. Ik kopieer dit soort zaken altijd naar word en sla het daarin op. Internet pagina's willen nog wel eens verdwijnen na een paar jaar en dan ben je het kwijt net als je het nodig hebt.
-
- Starter
uhh we hadden het toch over de ruitenwissers?? Ik weet wel waar de plus en de min op de interval schakelaar moet, ook waarop de puls vanaf komt die de ruitenwissers een keer laat wissen, en er zitten 2 draden aan die verbreken op het moment dat er een puls wordt gegeven.
Nu kan ik de ruitenwissers met de interval schakelaar aan/uit zetten en de tijdsinterval regelen.
Ook werkt de 2 standen schakelaar nog.
Eigenlijk wil ik dat met de 1ste stand de intervalschakelaar ingeschakeld wordt en niet meer apart aangezet kan worden.
Maaruh, toch bedankt voor de lijst met aansluitnummers.
Nu kan ik de ruitenwissers met de interval schakelaar aan/uit zetten en de tijdsinterval regelen.
Ook werkt de 2 standen schakelaar nog.
Eigenlijk wil ik dat met de 1ste stand de intervalschakelaar ingeschakeld wordt en niet meer apart aangezet kan worden.
Maaruh, toch bedankt voor de lijst met aansluitnummers.
- RHS
- 2nd Gear member
Mag ik het ook weten?hellgrun schreef:uhh we hadden het toch over de ruitenwissers?? Ik weet wel waar de plus en de min op de interval schakelaar moet, ook waarop de puls vanaf komt die de ruitenwissers een keer laat wissen.
Met die nummers kom ik er niet; wat is 30/31 bijvoorbeeld, en waarom moet er een draad naar de clignoteur?
Robert
- Iroll
- 6th Gear member
We hebben het idd over ruitenwissers dus bedoel ik natuurlijk het ruitenwisser relais. Was gewoon een typo van me. Sorry.
Ik heb onderstaand artikeltje gevonden uit de CDrom van de oude V44 club nu VKV. Misschien heb je daar wat aan. Of heb jij een andere interval als die waar ze het hier over hebben?
En als hellgrun RHS nu even wil uitleggen hoe hij zijn de interval heeft aangesloten hebben we dat ook weer opgelost. Of zijn het 2 verschillende types interval?
Ik heb onderstaand artikeltje gevonden uit de CDrom van de oude V44 club nu VKV. Misschien heb je daar wat aan. Of heb jij een andere interval als die waar ze het hier over hebben?
En als hellgrun RHS nu even wil uitleggen hoe hij zijn de interval heeft aangesloten hebben we dat ook weer opgelost. Of zijn het 2 verschillende types interval?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- Starter
De ruitenwissers van een v44 werken anders als van een Amazon en P1800 die weer hetzelfde werken. Waar het verschil in zit weet ik niet precies.Ik heb 2 soorten Hella RIS liggen.Een met doorzichtig kastje met nr.5WA 001 871-04 .De min op 31, op 49 de plus( na het contactslot) en 53 op ''A'' van de ruitenwisserschakelaar (= zwarte draad ). Dus dan krijgt de 1ste snelheid een puls van de RIS ,die pauze tijd kan je met het knopje regelen.
Doordat het parallel op de gewone schakelaar is aangeloten werkt alles nog als origineel, maar met de extra RIS krijgt de motor even spanning die net lang genoeg is voor 1 beweging.
De andere Hella is met helemaal zwart kastje, die overigens hetzelfde aangesloten moet worden.Nogmaals het werkt vlgs bovenstaand, maar ik vindt het niet ideaal, want ik laat hem wel eens aanstaan( vergeten uit te zetten) , als je dan 's morgens wegrijdt met de ruitenwissers bevroren aan de ruit, vindt ie niet fijn !!
Ik ben echt geen leek op autobedrading gebied, heb zelfs 4 schema's van Hella.
Ik heb een opstelling op de werkbank liggen met alle originele onderdelen dus ik kan overal makelijk bij. Ik denk dat ik ergens wat draden door moet knippen om er de RIS tussen te laten schakelen.
Nogmaals, ik zou gaag dat de 1ste stand van de ruitenwisser de RIS aanzet en dat ik dan in die stand de interval kan regelen.
Het is een heel verhaal !!
Doordat het parallel op de gewone schakelaar is aangeloten werkt alles nog als origineel, maar met de extra RIS krijgt de motor even spanning die net lang genoeg is voor 1 beweging.
De andere Hella is met helemaal zwart kastje, die overigens hetzelfde aangesloten moet worden.Nogmaals het werkt vlgs bovenstaand, maar ik vindt het niet ideaal, want ik laat hem wel eens aanstaan( vergeten uit te zetten) , als je dan 's morgens wegrijdt met de ruitenwissers bevroren aan de ruit, vindt ie niet fijn !!
Ik ben echt geen leek op autobedrading gebied, heb zelfs 4 schema's van Hella.
Ik heb een opstelling op de werkbank liggen met alle originele onderdelen dus ik kan overal makelijk bij. Ik denk dat ik ergens wat draden door moet knippen om er de RIS tussen te laten schakelen.
Nogmaals, ik zou gaag dat de 1ste stand van de ruitenwisser de RIS aanzet en dat ik dan in die stand de interval kan regelen.
Het is een heel verhaal !!
- RHS
- 2nd Gear member
Ja, daar kan ik wat mee; bedankt! (Ik heb de doorzichtige)
Over je laatste vraag: waarom tap je de + van de RIS (49 blijkbaar) niet van de eerste stand van de RWS, de rest van die draad onderbrekend? Je hebt dan geen eerste stand meer maar met de interval op snel lijkt dat niet zo'n gemis. Anderzijds gaat hij dan tenminste niet aan zonder dat je dat bewust aangeeft door de RWS.
Robert
Over je laatste vraag: waarom tap je de + van de RIS (49 blijkbaar) niet van de eerste stand van de RWS, de rest van die draad onderbrekend? Je hebt dan geen eerste stand meer maar met de interval op snel lijkt dat niet zo'n gemis. Anderzijds gaat hij dan tenminste niet aan zonder dat je dat bewust aangeeft door de RWS.
Robert
-
- Starter
Hee Robert, ja dat zou je denken dat het dan zou moeten werken, maar helaas !! Ik heb dat geprobeert maar dan ging dacht ik de ruitenwisser heel langzaam terug, en op stand 2 werkte het ook niet meer zo als het moet.
Als ik vanavond zin en tijd heb ga ik nog wat proberen.er ligt een berg draden met een accu en een ruitewissermotor op de werkbank wat wel makelijk werkt.
groet Edu
Als ik vanavond zin en tijd heb ga ik nog wat proberen.er ligt een berg draden met een accu en een ruitewissermotor op de werkbank wat wel makelijk werkt.
groet Edu
-
- Starter
Hallo Robert, Woon je trouwens in Coimbra ?? We zijn van plan om in de zomer naar Portugal te gaan. Vliegen op Porto, paar dagen daar blijven, dan met huurauto naar Lissabon voor een paar dagen en dan richting de Algarve.
Total 2,5 weken weg. Wordt dan de 1ste keer in Portugal op vakantie.
Met Groet Edu
Total 2,5 weken weg. Wordt dan de 1ste keer in Portugal op vakantie.
Met Groet Edu
- RHS
- 2nd Gear member
Yep, zij het buiten de stad.hellgrun schreef:Hallo Robert, Woon je trouwens in Coimbra ??
Met Groet Edu
Coimbra is buiten het vakantieseizoen de leukste stad van Portugal; ruim eenvijfde van de inwoners is student. Figueira heeft een inmens strand en Mira, er pal boven, een binnenmeer.
De Algarve is duur en warm. Het binnenland, dwz de oostelijke helft van Portugal, is bergachtig en heeft spectaculair schone lucht.
Robert
- Iroll
- 6th Gear member
Ik ben jaren '90 samen met een goede Portugese vriend zijn vader in Coimbra gaan opzoeken. Die was Cardioloog en hoogleraar op de universiteit daar. Inderdaad een prachtige oude universiteits stad. We logeerde in het huis van pa op de helling van de rivier met schitterend uitzicht over Coimbra aan de overkant. Strand in Figueira ook bezocht, maar in januari was het weer niet best toen. Ook nog met een Subaru WRX de heuvels in geweest, gereden door een rally rijdende oom. Kwam er wel kotsziek uit, maar vergeten zal ik het nooit!
-
- Starter
ha die robert, wij rijden over een half uur vanuit Luso naar Coimbra.3dagen Porto achter de rug,daar was het met 27 graden iets koeler!En nee! we zijn niet met de Amazon Combi, die na restauratie van 7 jaar bijna klaar is.groet vanuit zeer zonnig Luso.
- RHS
- 2nd Gear member
Zien we elkaar om 21.30 op de praça da república (bovenstad)?hellgrun schreef:ha die robert, wij rijden over een half uur vanuit Luso naar Coimbra......
Ik kom met ehhh een Volvo. Een blauwe 164.
Tot zo
Robert
918 988 734