hoi hoi,
momenteel ben ik een 850 , maar zijn nu op zoek naar een V70 van bj rond de 2000 op lpg-g3.
Met de aanschaf van de 850 zijn we tegen een hoop problemen gelopen en willen dat bij de aanschaf van de v70 tot een minimum beperken.
Kunnen jullie me tips geven waar we op moeten letten (kunnen letten als leek zijnde)? Ik weet dat de airco een probleem kan zijn, dat is te herkennen aan de knipperende lampjes van de aircoknopjes op het dashbord.
Zijn er nog meer van deze tips?
Ik hoor het graag.
Alvast bedankt.
Groetjes Gabriella
aanschaf v70 lpg-g3
- EVV
- 5th Gear member
- Berichten: 1449
- Lid geworden op: 20.08.2010 - 14:20
De gasklep (ETM) kan ook voor problemen zorgen, deze gaat zo rond de 200.000km mee, soms (veel) meer of minder. Vervangen kost tegenwoordig niet zoveel meer als vroeger, maar je kunt er wel door langs de kant van de weg komen te staan aangezien deze er toch redelijk onverwacht ineens mee op kan houden, je kunt dan geen gas meer geven. Even zoeken op internet naar Volvo ETM geeft je al veel informatie.
En motoren na 1999 kunnen wat minder goed tegen gas als voor die tijd, daar is hier ook genoeg over te vinden.
En motoren na 1999 kunnen wat minder goed tegen gas als voor die tijd, daar is hier ook genoeg over te vinden.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 15.11.2010 - 10:00
bedankt voor je reactie
ik heb deze op het oog
http://auto.marktplaats.nl/volvo/528834 ... -2000.html
met inruil van de 850 moet ik nog € 2500 bijbetalen.
Kan ik dat checken van de gasklep, of kan ik dat uit het onderhoudsboekje halen?
ik heb deze op het oog
http://auto.marktplaats.nl/volvo/528834 ... -2000.html
met inruil van de 850 moet ik nog € 2500 bijbetalen.
Kan ik dat checken van de gasklep, of kan ik dat uit het onderhoudsboekje halen?
- blastaway
- 5th Gear member
- Berichten: 2348
- Lid geworden op: 31.05.2007 - 08:06
- Locatie: Maastricht
Poeh, ziet wel nog goed uit zo op de foto's!
Volvo 940 2.3i Polar 2-1994 , t-5r cream yellow, c70 en v60 t4 2020
Volvo s60 2.4 5-2005
V70 edition II 2.4; 9-2004
V70 Sport 11-2006 2.0T HEICO
VW Passat 2005 R36 uitbouw
V70n 2000 2.5D
Volvo s60 2.4 5-2005
V70 edition II 2.4; 9-2004
V70 Sport 11-2006 2.0T HEICO
VW Passat 2005 R36 uitbouw
V70n 2000 2.5D
-
- 1st Gear member
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 15.11.2010 - 10:00
ja idd, op foto ziet hij er keurig uit idd.
Ik heb iig volgende vragen:
* distributieriem
* de gasklep dan
* de draagarmen (van de 850 waren aan vervanging toe toen we hem kochten)
Is er trouwens een manier om de nivomat te testen?
Ik heb iig volgende vragen:
* distributieriem
* de gasklep dan
* de draagarmen (van de 850 waren aan vervanging toe toen we hem kochten)
Is er trouwens een manier om de nivomat te testen?
- EVV
- 5th Gear member
- Berichten: 1449
- Lid geworden op: 20.08.2010 - 14:20
Ziet er inderdaad goed uit. Als de gasklep vervangen is zal dit waarschijnlijk niet in de boekjes staan, het valt niet onder onderhoud maar onder reparatie. Met deze stand kan hij helaas al wel weer aan een nieuwe toe zijn, de vervangende hebben hetzelfde probleem.
Er zijn een aantal dingen die je kunt controleren, zoals of de motor stabiel stationair draait, eerst toeren maken en dan plots gas los, de motor moet dan rustig terug valt naar stationair en niet eerst te laag uit komt (wel wat lastiger te doen met een automaat), of je bij constante snelheid geen kleine snelheidsvariaties voelt.
Overigens zou dat voor mij geen reden zijn een auto te laten staan, alleen dus wel geld achter de hand houden om het eventueel te vervangen.
Er zijn een aantal dingen die je kunt controleren, zoals of de motor stabiel stationair draait, eerst toeren maken en dan plots gas los, de motor moet dan rustig terug valt naar stationair en niet eerst te laag uit komt (wel wat lastiger te doen met een automaat), of je bij constante snelheid geen kleine snelheidsvariaties voelt.
Overigens zou dat voor mij geen reden zijn een auto te laten staan, alleen dus wel geld achter de hand houden om het eventueel te vervangen.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 15.11.2010 - 10:00
goeie tip, heb t opgeschreven.
Controleer je de gasklep ook op die manier? (constante snelheid rijden)
Controleer je de gasklep ook op die manier? (constante snelheid rijden)
- EVV
- 5th Gear member
- Berichten: 1449
- Lid geworden op: 20.08.2010 - 14:20
Dat kan, die van mij deed alleen dan raar, het was dan net of er continue windvlagen waren waardoor de auto steeds een beetje versnelde/vertraagde. Andere klachten had ik niet. Uiteindelijk gaf die het toch nog redelijk onverwacht ineens helemaal op, ik had niet het idee dat het probleem erger geworden was.
Probleem is een beetje dat de een slechte gasklep voor allerlei rare problemen kan zorgen zonder dat het gelijk duidelijk is dat het de gasklep is. De bak kan bijvoorbeeld slecht gaan schakelen waardoor die verdacht is, terwijl dat helemaal het probleem niet is.
Je kunt bij een dealer langs gaan voor een aankoop controle, dan kan je ze vragen of er misschien storingscodes in zitten.
Probleem is een beetje dat de een slechte gasklep voor allerlei rare problemen kan zorgen zonder dat het gelijk duidelijk is dat het de gasklep is. De bak kan bijvoorbeeld slecht gaan schakelen waardoor die verdacht is, terwijl dat helemaal het probleem niet is.
Je kunt bij een dealer langs gaan voor een aankoop controle, dan kan je ze vragen of er misschien storingscodes in zitten.