Hallo,
Ik zal me kort even voorstellen, ik ben Bram en rij een V70 TDI classic (1999) die nu 327.000km op de klok heeft staan. Heb de auto 5 jaar geleden aangeschaft met zo'n 180.000 km op de klok. Rij er nog steeds met veel plezier in. In de afgelopen 2 jaar echter aircopomp vervangen, dieselpomp laten reviseren, nieuwe dynamo aangeschaft en nu komt de onvermijdelijke koppeling eraan (met drukgroep en vliegwiel, rammelt bij afzetten en starten). Ik zit echter te twijfelen of ik dit nog moet doen of dat ik de auto moet inruilen gezien de leeftijd en de kilometerstand. Aan de buiten- en binnenkant zie je de leeftijd er aboluut niet aan af (ben een echte poetsfreak wat dat betreft) en ik stap er iedere keer weer met veel plezier in. Olieverbruiken doet ie niet en daarnaast heeft hij ook alle opties zoals leer, stoelverwarming, afneembare trekhaak, cruise control, climate control (en werkend!) enz. Verder voelt hij nog zo degelijk aan, zit rondom goed in de velgen+banden (+winterset) Dus in mijn optiek van de ene kant heel erg zonde om hem weg te doen maar van de andere kant: moet ik nog wel een dikke 2000,- Euro (want dat zal het wel gaan kosten) gaan investeren?? Ben benieuwd naar de reacties!
Groeten,
Bram
koppeling vervangen en doorrijden of niet?
- rvo033467
- 4th Gear member
- Berichten: 818
- Lid geworden op: 01.08.2011 - 15:18
- Locatie: Oss
Van inruilen wordt je denk ik ook niet blij met wat je er voor terugkrijgt.
Als de auto verder nog prima is dan zou ik het onderhoud wel uitvoeren.
Kun je er voorlopig weer tegenaan en je weet wat je hebt.
Als de auto verder nog prima is dan zou ik het onderhoud wel uitvoeren.
Kun je er voorlopig weer tegenaan en je weet wat je hebt.
Rolf
Volvo 440 1.8
Volvo S80 2.4 1999
Volvo 440 1.8
Volvo S80 2.4 1999
- eFFe
- 1st Gear member
- Berichten: 39
- Lid geworden op: 10.04.2009 - 14:22
Ik stond precies voor dezelfde keuze en bij mij is die gevallen op investeren in mijn huidige auto. Met mijn budget had ik geen betere auto kunnen kopen. En met een beetje zoeken kun je ook behoorlijke besparingen realiseren op de kosten. Met dank aan mede forum gebruikers en het internet
Gezin: V70 Classic Europa exclusive 2.4 140pk 2000 285000km+
Mooi weer: VW Golf 1 Cabriolet 1.8 95pk 1992 157000km
Zij, maar sinds de baby ik: Peugeot 106 XS Premium 1.4 75pk 2003 120000km
Mooi weer: VW Golf 1 Cabriolet 1.8 95pk 1992 157000km
Zij, maar sinds de baby ik: Peugeot 106 XS Premium 1.4 75pk 2003 120000km
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4809
- Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
- Locatie: Utrecht
Als hij alleen rammelt en niet slipt,liet ik het lekker nog even zitten,vraag me ook af of het de koppeling is die rammelt bij het afzetten.
Als je de koppeling intrapt tijdens het afzetten,is het rammelen dan weg?
Als je de koppeling intrapt tijdens het afzetten,is het rammelen dan weg?
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
- Blade
- 5th Gear member
- Berichten: 2265
- Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
- Locatie: Haarlemmermeer
- Contacteer:
Weetje zeker dat er een dualmassa vliegwiel inzit? Ik niet.
Als die er niet erin zit, scheelt het je al gauw zon 700euro (ongv)
Als die er niet erin zit, scheelt het je al gauw zon 700euro (ongv)
-
- Starter
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 14.09.2010 - 14:09
Bedankt voor de reacties. Ja juist, met mijn budget kom ik bij Volvo (en iets anders wil ik toch niet
) toch weer in de hogere kilometerregionen terecht, had namelijk een V70 D5 van eind 2005 op het oog, hele nette auto met complete onderhoudshistorie, kreeg voor de mijne nog 3000,- Euro terug, maar die D5 heeft er ook al bijna 290.000km opzitten....dus is dat een verstandige keuze? Ik weet nu idd. wat ik heb.......alleen die koppeling zit eraan te komen, hij zit tegen het slippen aan. 3 weken geleden op wintersport op steile helling wegrijden ging nog maar net. Ik weet niet of het een duelmass vliegwiel betreft, hoe kom je daar achter?

- eFFe
- 1st Gear member
- Berichten: 39
- Lid geworden op: 10.04.2009 - 14:22
Ik heb ook geflirt met een jongere V70. Weliswaar benzine en heel wat minder kilometers, maar desalniettemin heb je dan nog geen zekerheid. Ook deze was al 7 jaar oud.
Ik liep de afgelopen jaren ook dumb, fat and happy richting de dealer. Nu niet meer. Ik verkoop het nu aan mijzelf dat het rijden van een oude auto, een echte Volvo, ook een hobby is. Economisch is mijn auto het al niet meer waard. De netto handelswaarde is 1000 euro.....
Ik liep de afgelopen jaren ook dumb, fat and happy richting de dealer. Nu niet meer. Ik verkoop het nu aan mijzelf dat het rijden van een oude auto, een echte Volvo, ook een hobby is. Economisch is mijn auto het al niet meer waard. De netto handelswaarde is 1000 euro.....
Gezin: V70 Classic Europa exclusive 2.4 140pk 2000 285000km+
Mooi weer: VW Golf 1 Cabriolet 1.8 95pk 1992 157000km
Zij, maar sinds de baby ik: Peugeot 106 XS Premium 1.4 75pk 2003 120000km
Mooi weer: VW Golf 1 Cabriolet 1.8 95pk 1992 157000km
Zij, maar sinds de baby ik: Peugeot 106 XS Premium 1.4 75pk 2003 120000km
-
- Starter
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 14.09.2010 - 14:09
Precies, lastige keuze, het is maar net hoe je je er zelf bij voelt. Ik ga morgen eens informeren bij een Volvo specialist (geen dealer) waar ik al vaker tot volle tevredenheid onderhoud en reparaties heb laten uitvoeren. Ben benieuwd!
-
- 6th Gear member
- Berichten: 2817
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
- Locatie: Land van Maas en Waal
goede kans dat het de originele koppeling nog is, die heb ik bij mijn vorige auto ook laten vervangen bij 330.000 km. Bij een forumspecialist laten doen, was compleet met drukgroep en keering een stuk minder kwijt dan bij de dealer. (ik geloof 900 euro oid).
Heb hem uiteindelijk ingeruild met 420.000 km op de teller nadat iemand hem over het hoofd had gezien bij het inparkeren (ahum) maar technisch niet kapot te krijgen die motor, zolang er olie en koelvloeistof in zit zijn ze zo goed als onverwoestbaar.
Gewoon lekker doorroetten!
Heb hem uiteindelijk ingeruild met 420.000 km op de teller nadat iemand hem over het hoofd had gezien bij het inparkeren (ahum) maar technisch niet kapot te krijgen die motor, zolang er olie en koelvloeistof in zit zijn ze zo goed als onverwoestbaar.
Gewoon lekker doorroetten!
Without fiction, there would not be reality
Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
- cees klumper
- 4th Gear member
- Berichten: 536
- Lid geworden op: 17.10.2006 - 23:29
- Locatie: San Diego, California
Gewoon doen. Je moet de kosten ook niet vergelijken met de dagwaarde, maar het zo bekijken dat je voor dit onderhoud weer veel toekomstige kilometers koopt. Pas als je voor minder geld een betere auto kunt kopen dan het reguliere onderhoud je kost, is het zinvol om te switchen. Met regulier onderhoud, en soms een wat forsere investering, kunnen deze auto's feitelijk onbeperkt mee, zeker als roest geen issue is. Succes met de keuze ...
In Frankrijk:
2001 C70 T5 262.000 km 1 op 12,0
2003 S80 T6 242.000 km 1 op 12,5
2001 C70 T5 262.000 km 1 op 12,0
2003 S80 T6 242.000 km 1 op 12,5
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4809
- Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
- Locatie: Utrecht
Bram@Volvo schreef:Bedankt voor de reacties. Ja juist, met mijn budget kom ik bij Volvo (en iets anders wil ik toch niet) toch weer in de hogere kilometerregionen terecht, had namelijk een V70 D5 van eind 2005 op het oog, hele nette auto met complete onderhoudshistorie, kreeg voor de mijne nog 3000,- Euro terug, maar die D5 heeft er ook al bijna 290.000km opzitten....dus is dat een verstandige keuze? Ik weet nu idd. wat ik heb.......alleen die koppeling zit eraan te komen, hij zit tegen het slippen aan. 3 weken geleden op wintersport op steile helling wegrijden ging nog maar net. Ik weet niet of het een duelmass vliegwiel betreft, hoe kom je daar achter?
Wat je er voor terug krijgt is eigenlijk minder belangrijk,het gaat erom wat je bij moet betalen,als ze de prijs aanmerkelijk verhogen omdat je inruild,dan wordt het verhaal anders.
Vraag aan de verkoper wat de auto kost zonder inruil of laat iemand anders dat voor je vragen,dan heb je een idee wat je auto opleverd!
-
- Starter
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 14.09.2010 - 14:09
Bedankt allemaal, hier kan ik wel wat mee. Ook gezien het feit (helemaal vergeten te melden) dat de distributie bij de 300.000km vervangen is (waterpomp vastgelopen, vette pech maar gelukkig geen verdere schade, kop er wel afgeweest, alleen alles schoongemaakt want niks krom) dus daar ben ik voorlopig ook weer vanaf. Op de koppeling na dus al veel kritieke punten vervangen...
- sbv
- 6th Gear member
- Berichten: 4321
- Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
- Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn
Wat voor V70n heb je gezien, is deze redelijk geprijsd ? en wat zit daar aan onderhoud aan te komen ?
Heb je eventueel een link van die V70, misschien is het een bekende
Heb je eventueel een link van die V70, misschien is het een bekende
Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
- den toerist
- 5th Gear member
- Berichten: 1376
- Lid geworden op: 15.02.2008 - 21:40
- Locatie: Wichelen
Tja dat hangt er allemaal vanaf... onze intussen ex. V70 TDI (1998) 354.000km, heeft ons gedurende 12 jaar nooit in de steek gelaten. Echter begin 2011 begonnen de problemen te komen, de wielophanging vervangen vooraan, plots vermogen verlies bij gas geven, de startmotor vervangen, de motor begon olie te lekken ( omgeving van een poulie ) naar een volgende keuring toe moesten de beide koplampen vervangen worden, het was nog steeds de originele koppeling (die het wel al een paar keer heel zwaar te verduren gehad heeft) dus de kans dat deze eens ophoud zit er altijd in. Dit en nog enkele andere kleine dingen deed ons beslissen om de wagen weg te doen en ons een nieuwe Volvo aan te kopen.Bram@Volvo schreef:Bedankt allemaal, hier kan ik wel wat mee. Ook gezien het feit (helemaal vergeten te melden) dat de distributie bij de 300.000km vervangen is (waterpomp vastgelopen, vette pech maar gelukkig geen verdere schade, kop er wel afgeweest, alleen alles schoongemaakt want niks krom) dus daar ben ik voorlopig ook weer vanaf. Op de koppeling na dus al veel kritieke punten vervangen...
Hoewel we steeds heel graag met de oude Volvo reden, is het een wereld van verschil in de nieuwe Volvo.

- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Nieuwe koppeling er in en op naar de half miljoen KM's. Dat is uiteindelijk goedkoper dan inruilen voor een jonger exemplaar. "Bis der Tüv uns scheidet" zeggen ze in Germanistan dus doorrollen met de kar!
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- eFFe
- 1st Gear member
- Berichten: 39
- Lid geworden op: 10.04.2009 - 14:22
Onze koppeling is afgelopen woensdag vervangen. Wat een verschil zeg. De bediening gaat veel lichter en veel strakker. Voelt weer helemaal als nieuw.
Gezin: V70 Classic Europa exclusive 2.4 140pk 2000 285000km+
Mooi weer: VW Golf 1 Cabriolet 1.8 95pk 1992 157000km
Zij, maar sinds de baby ik: Peugeot 106 XS Premium 1.4 75pk 2003 120000km
Mooi weer: VW Golf 1 Cabriolet 1.8 95pk 1992 157000km
Zij, maar sinds de baby ik: Peugeot 106 XS Premium 1.4 75pk 2003 120000km
- Turbo Will-I-Am
- 2nd Gear member
- Berichten: 105
- Lid geworden op: 08.03.2012 - 23:10
- Locatie: Wijhe
- Contacteer:
Goede keuze!! Kun je weer een paar ton rijden!!
Voorheen: Seat Toledo V5
Voorheen: Volvo C70 T5 Automaat
Nu: S60 D5 Summum, Tunex Stage II
Werk: Volvo V40 D2 (2015)
Voorheen: Volvo C70 T5 Automaat
Nu: S60 D5 Summum, Tunex Stage II
Werk: Volvo V40 D2 (2015)