Onderbouw LPG - uitlaat

De auto's met kleurrijke bijnamen als the brick, de baksteen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
fcvisser
2nd Gear member
Berichten: 52
Lid geworden op: 11.11.2011 - 21:09
Locatie: Woudrichem

Ik wil LPG onder laten bouwen onder mijn 1983 240 maar wil niet de uitlaat onder de achterbumper hangen (erg leijk en ook andere trekhaak nodg).
Kan de achterste pot gemist worden of levert dit erg veel extra geluid op?
Wat zijn de ervaringen met een extra pot(je) onder de passagierstoel?
(Plek waar kennelijk bij latere exemplaren de katalysator zit)
Ik hoor graag.
Gebruikersavatar
V480-S60
Geartronic member
Berichten: 20837
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Achterste pot is nodig!
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
volvorider
5th Gear member
Berichten: 1921
Lid geworden op: 23.10.2004 - 12:25
Contacteer:

Of een tank plaatsen op de plaats van het reservewiel, dan kan de pot blijven zitten.
www.everyoneweb.com/volvorider
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
Gebruikersavatar
admiral
5th Gear member
Berichten: 1545
Lid geworden op: 18.04.2007 - 21:49

V480-S60 schreef:Achterste pot is nodig!
Waarom is die nodig, ik zie ze ook zonder einddemper.
Gebruikersavatar
Ziko
4th Gear member
Berichten: 544
Lid geworden op: 03.03.2010 - 12:23
Locatie: Velp

Mijn 245 uit '77 heeft ook geen einddemper maar een rechte pijp.
Absoluut geen asociaal geluid.
Gebruikersavatar
abbabak1
4th Gear member
Berichten: 511
Lid geworden op: 02.05.2010 - 18:36
Locatie: bergneustadt

Wellicht is het wel beter een motorfiets demperprop te gebruiken zials ik heb gedaan. Ook zijn er gedempte pijpen in de handel.

Zonder is goed te doen hoewel het beter is aan het einde altijd te dempen.
soon: Scheafler Bio Hybrid
KTM Macina Sport 9
Smart cabrio 451 ed, 2012 battery owned
V60 d6, 2015, summum, glasdak, trekhaak
BMW F800GS te koop
https://photos.app.goo.gl/KWgEiAxusqSjd3zG9
MarioC70
6th Gear member
Berichten: 4809
Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
Locatie: Utrecht

Je ziet ze wel is met de pijp onder de zijkant uitkomen!Net voor het achterwiel dus..
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
Gebruikersavatar
abbabak1
4th Gear member
Berichten: 511
Lid geworden op: 02.05.2010 - 18:36
Locatie: bergneustadt

Ik heb hem destijds net onder de bumper met 65mm eindstuk van Bos uit laten komen
soon: Scheafler Bio Hybrid
KTM Macina Sport 9
Smart cabrio 451 ed, 2012 battery owned
V60 d6, 2015, summum, glasdak, trekhaak
BMW F800GS te koop
https://photos.app.goo.gl/KWgEiAxusqSjd3zG9
Gebruikersavatar
V480-S60
Geartronic member
Berichten: 20837
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

admiral schreef:
V480-S60 schreef:Achterste pot is nodig!
Waarom is die nodig, ik zie ze ook zonder einddemper.
Achterste pot dempt het geluid het meest. Zonder kan het nog wel maar mag het officieel niet. En zoals de meesten aangeven. Kleinere vervangingsdemper monteren helpt ook. (Zie Abbabak1)
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
admiral
5th Gear member
Berichten: 1545
Lid geworden op: 18.04.2007 - 21:49

V480-S60 schreef:
admiral schreef:
V480-S60 schreef:Achterste pot is nodig!
Waarom is die nodig, ik zie ze ook zonder einddemper.
Achterste pot dempt het geluid het meest. Zonder kan het nog wel maar mag het officieel niet. En zoals de meesten aangeven. Kleinere vervangingsdemper monteren helpt ook. (Zie Abbabak1)
FF off topic Is geen volvo maar een opel met 2,8 ltr 6 cill en dubb uitlaat systeem. Heeft ook eindempers maar voor het geluid heb ik ze eraf gehaald, stationair beschaafd geluid maar bij accelereren lekker donker een aanwezig.
Hij is 6 jaar lang gekeurd zonder einddempers en heb een paar keer een fuik meegemaakt waar je auto ook technisch wordt bekeken. Dus het zal wel loslopen hoor. Oja bij mijn amazon combi had ik ook geen einddemper en die klonk als een rover V8 ook zo een keer naar de keuring gebracht.
Gebruikersavatar
V480-S60
Geartronic member
Berichten: 20837
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Ik zeg toch ook officieel. Als je pech hebt kunnen ze moeilijk gaan doen. Dat wil ik in ieder geval voorkomen. 8)
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
admiral
5th Gear member
Berichten: 1545
Lid geworden op: 18.04.2007 - 21:49

V480-S60 schreef:Ik zeg toch ook officieel. Als je pech hebt kunnen ze moeilijk gaan doen. Dat wil ik in ieder geval voorkomen. 8)
Dan ben je wel het brave jongentje van de klas. Kijk zet je cherry bombs onder zoals die verlaagde honda's e.d. die je na 5 km nog hoort knetteren ja dan vindt ik het niet vreemd dat ze er ff een decibel meter bij houden. Maar kom op jongen zo erg is het niet hoor. Lijkt me behoorlijk opgave om je altijd maar aan de regels te moeten houden, is niks voor mij.
Gebruikersavatar
zwientie
2nd Gear member
Berichten: 125
Lid geworden op: 14.11.2011 - 20:42

ik heb voor mij volvo een subaru impreza gehad daar zat pas een lawaai in (dikke kachel pijp er onder) ben er nooit mee aangehouden.

nu rijd ik een volvo 240 (iets wat ik veel eerder had moeten aanschaffen)

maar wat ik eigenlijk wou zeggen, denk dat je met een oldtimer minder last hebt dan met een sportwagen.

denk dat het er ook wel aan licht waar je woon ik woon zelf in de Achterhoek daar zijn ze misschien wel iets makkelijker dan in de grote stad :p

groeten
Gebruikersavatar
V480-S60
Geartronic member
Berichten: 20837
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

admiral schreef:
V480-S60 schreef:Ik zeg toch ook officieel. Als je pech hebt kunnen ze moeilijk gaan doen. Dat wil ik in ieder geval voorkomen. 8)
Dan ben je wel het brave jongentje van de klas. Kijk zet je cherry bombs onder zoals die verlaagde honda's e.d. die je na 5 km nog hoort knetteren ja dan vindt ik het niet vreemd dat ze er ff een decibel meter bij houden. Maar kom op jongen zo erg is het niet hoor. Lijkt me behoorlijk opgave om je altijd maar aan de regels te moeten houden, is niks voor mij.
Tja, dan ken je mij dus niet. 8)
Ik geef de wettelijke lezing weer. Of ik mij daar aan hou is een tweede.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
Iroll
6th Gear member
Berichten: 4440
Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
Locatie: Zeist

zwientie schreef:ik heb voor mij volvo een subaru impreza gehad daar zat pas een lawaai in (dikke kachel pijp er onder) ben er nooit mee aangehouden.

nu rijd ik een volvo 240 (iets wat ik veel eerder had moeten aanschaffen)

maar wat ik eigenlijk wou zeggen, denk dat je met een oldtimer minder last hebt dan met een sportwagen.

groeten
Die Impreza heeft een turbo, dat dempt al behoorlijk. Bij de 240 blaast het lawaai regelrecht via de pijp naar buiten. Als je de 240 dezelfde demper en uitlaat zou geven als de impreza maakt die een stuk meer herrie. Dus dat is appelen met peren vergelijken. Maar eventueel een extra dempertje ertussen als het nodig is lost dat probleem op.
Gebruikersavatar
zwientie
2nd Gear member
Berichten: 125
Lid geworden op: 14.11.2011 - 20:42

ik had er een zonder turbo

vake buy te bannge ;)
laptoprob
2nd Gear member
Berichten: 60
Lid geworden op: 22.06.2008 - 08:48

zwientie schreef: vake buy te bannge ;)
:? :?:
Gebruikersavatar
dutchlimits
5th Gear member
Berichten: 1827
Lid geworden op: 20.05.2011 - 22:33
Locatie: Audi A4 Avant B6 3.0 30v Quattro Zwart

zwientie schreef:ik heb voor mij volvo een subaru impreza gehad daar zat pas een lawaai in (dikke kachel pijp er onder) ben er nooit mee aangehouden.

nu rijd ik een volvo 240 (iets wat ik veel eerder had moeten aanschaffen)

maar wat ik eigenlijk wou zeggen, denk dat je met een oldtimer minder last hebt dan met een sportwagen.

denk dat het er ook wel aan licht waar je woon ik woon zelf in de Achterhoek daar zijn ze misschien wel iets makkelijker dan in de grote stad :p

groeten
Leuke overstap :D Leuk om te horen dat een volvo oldtimer je beter bevalt.
RIDES:
Dodge Magnum
VW Corrado G60

EXIT:
Audi A4 B6 3.0 V6 30V QUATTRO
Volvo S40 2001
Polo G40 Genesis
Gebruikersavatar
zwientie
2nd Gear member
Berichten: 125
Lid geworden op: 14.11.2011 - 20:42

:)
Plaats reactie

Terug naar “De 140 - 240 - 160 - 260 series”