Ik wil LPG onder laten bouwen onder mijn 1983 240 maar wil niet de uitlaat onder de achterbumper hangen (erg leijk en ook andere trekhaak nodg).
Kan de achterste pot gemist worden of levert dit erg veel extra geluid op?
Wat zijn de ervaringen met een extra pot(je) onder de passagierstoel?
(Plek waar kennelijk bij latere exemplaren de katalysator zit)
Ik hoor graag.
Onderbouw LPG - uitlaat
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20837
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Achterste pot is nodig!
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
- volvorider
- 5th Gear member
- Berichten: 1921
- Lid geworden op: 23.10.2004 - 12:25
- Contacteer:
Of een tank plaatsen op de plaats van het reservewiel, dan kan de pot blijven zitten.
www.everyoneweb.com/volvorider
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
- abbabak1
- 4th Gear member
- Berichten: 511
- Lid geworden op: 02.05.2010 - 18:36
- Locatie: bergneustadt
Wellicht is het wel beter een motorfiets demperprop te gebruiken zials ik heb gedaan. Ook zijn er gedempte pijpen in de handel.
Zonder is goed te doen hoewel het beter is aan het einde altijd te dempen.
Zonder is goed te doen hoewel het beter is aan het einde altijd te dempen.
soon: Scheafler Bio Hybrid
KTM Macina Sport 9
Smart cabrio 451 ed, 2012 battery owned
V60 d6, 2015, summum, glasdak, trekhaak
BMW F800GS te koop
https://photos.app.goo.gl/KWgEiAxusqSjd3zG9
KTM Macina Sport 9
Smart cabrio 451 ed, 2012 battery owned
V60 d6, 2015, summum, glasdak, trekhaak
BMW F800GS te koop
https://photos.app.goo.gl/KWgEiAxusqSjd3zG9
- abbabak1
- 4th Gear member
- Berichten: 511
- Lid geworden op: 02.05.2010 - 18:36
- Locatie: bergneustadt
Ik heb hem destijds net onder de bumper met 65mm eindstuk van Bos uit laten komen
soon: Scheafler Bio Hybrid
KTM Macina Sport 9
Smart cabrio 451 ed, 2012 battery owned
V60 d6, 2015, summum, glasdak, trekhaak
BMW F800GS te koop
https://photos.app.goo.gl/KWgEiAxusqSjd3zG9
KTM Macina Sport 9
Smart cabrio 451 ed, 2012 battery owned
V60 d6, 2015, summum, glasdak, trekhaak
BMW F800GS te koop
https://photos.app.goo.gl/KWgEiAxusqSjd3zG9
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20837
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Achterste pot dempt het geluid het meest. Zonder kan het nog wel maar mag het officieel niet. En zoals de meesten aangeven. Kleinere vervangingsdemper monteren helpt ook. (Zie Abbabak1)admiral schreef:Waarom is die nodig, ik zie ze ook zonder einddemper.V480-S60 schreef:Achterste pot is nodig!
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
- admiral
- 5th Gear member
- Berichten: 1545
- Lid geworden op: 18.04.2007 - 21:49
FF off topic Is geen volvo maar een opel met 2,8 ltr 6 cill en dubb uitlaat systeem. Heeft ook eindempers maar voor het geluid heb ik ze eraf gehaald, stationair beschaafd geluid maar bij accelereren lekker donker een aanwezig.V480-S60 schreef:Achterste pot dempt het geluid het meest. Zonder kan het nog wel maar mag het officieel niet. En zoals de meesten aangeven. Kleinere vervangingsdemper monteren helpt ook. (Zie Abbabak1)admiral schreef:Waarom is die nodig, ik zie ze ook zonder einddemper.V480-S60 schreef:Achterste pot is nodig!
Hij is 6 jaar lang gekeurd zonder einddempers en heb een paar keer een fuik meegemaakt waar je auto ook technisch wordt bekeken. Dus het zal wel loslopen hoor. Oja bij mijn amazon combi had ik ook geen einddemper en die klonk als een rover V8 ook zo een keer naar de keuring gebracht.
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20837
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Ik zeg toch ook officieel. Als je pech hebt kunnen ze moeilijk gaan doen. Dat wil ik in ieder geval voorkomen. 

VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
- admiral
- 5th Gear member
- Berichten: 1545
- Lid geworden op: 18.04.2007 - 21:49
Dan ben je wel het brave jongentje van de klas. Kijk zet je cherry bombs onder zoals die verlaagde honda's e.d. die je na 5 km nog hoort knetteren ja dan vindt ik het niet vreemd dat ze er ff een decibel meter bij houden. Maar kom op jongen zo erg is het niet hoor. Lijkt me behoorlijk opgave om je altijd maar aan de regels te moeten houden, is niks voor mij.V480-S60 schreef:Ik zeg toch ook officieel. Als je pech hebt kunnen ze moeilijk gaan doen. Dat wil ik in ieder geval voorkomen.
- zwientie
- 2nd Gear member
- Berichten: 125
- Lid geworden op: 14.11.2011 - 20:42
ik heb voor mij volvo een subaru impreza gehad daar zat pas een lawaai in (dikke kachel pijp er onder) ben er nooit mee aangehouden.
nu rijd ik een volvo 240 (iets wat ik veel eerder had moeten aanschaffen)
maar wat ik eigenlijk wou zeggen, denk dat je met een oldtimer minder last hebt dan met een sportwagen.
denk dat het er ook wel aan licht waar je woon ik woon zelf in de Achterhoek daar zijn ze misschien wel iets makkelijker dan in de grote stad :p
groeten
nu rijd ik een volvo 240 (iets wat ik veel eerder had moeten aanschaffen)
maar wat ik eigenlijk wou zeggen, denk dat je met een oldtimer minder last hebt dan met een sportwagen.
denk dat het er ook wel aan licht waar je woon ik woon zelf in de Achterhoek daar zijn ze misschien wel iets makkelijker dan in de grote stad :p
groeten
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20837
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Tja, dan ken je mij dus niet.admiral schreef:Dan ben je wel het brave jongentje van de klas. Kijk zet je cherry bombs onder zoals die verlaagde honda's e.d. die je na 5 km nog hoort knetteren ja dan vindt ik het niet vreemd dat ze er ff een decibel meter bij houden. Maar kom op jongen zo erg is het niet hoor. Lijkt me behoorlijk opgave om je altijd maar aan de regels te moeten houden, is niks voor mij.V480-S60 schreef:Ik zeg toch ook officieel. Als je pech hebt kunnen ze moeilijk gaan doen. Dat wil ik in ieder geval voorkomen.

Ik geef de wettelijke lezing weer. Of ik mij daar aan hou is een tweede.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
- Iroll
- 6th Gear member
- Berichten: 4440
- Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
- Locatie: Zeist
Die Impreza heeft een turbo, dat dempt al behoorlijk. Bij de 240 blaast het lawaai regelrecht via de pijp naar buiten. Als je de 240 dezelfde demper en uitlaat zou geven als de impreza maakt die een stuk meer herrie. Dus dat is appelen met peren vergelijken. Maar eventueel een extra dempertje ertussen als het nodig is lost dat probleem op.zwientie schreef:ik heb voor mij volvo een subaru impreza gehad daar zat pas een lawaai in (dikke kachel pijp er onder) ben er nooit mee aangehouden.
nu rijd ik een volvo 240 (iets wat ik veel eerder had moeten aanschaffen)
maar wat ik eigenlijk wou zeggen, denk dat je met een oldtimer minder last hebt dan met een sportwagen.
groeten
- dutchlimits
- 5th Gear member
- Berichten: 1827
- Lid geworden op: 20.05.2011 - 22:33
- Locatie: Audi A4 Avant B6 3.0 30v Quattro Zwart
Leuke overstapzwientie schreef:ik heb voor mij volvo een subaru impreza gehad daar zat pas een lawaai in (dikke kachel pijp er onder) ben er nooit mee aangehouden.
nu rijd ik een volvo 240 (iets wat ik veel eerder had moeten aanschaffen)
maar wat ik eigenlijk wou zeggen, denk dat je met een oldtimer minder last hebt dan met een sportwagen.
denk dat het er ook wel aan licht waar je woon ik woon zelf in de Achterhoek daar zijn ze misschien wel iets makkelijker dan in de grote stad :p
groeten

RIDES:
Dodge Magnum
VW Corrado G60
EXIT:
Audi A4 B6 3.0 V6 30V QUATTRO
Volvo S40 2001
Polo G40 Genesis
Dodge Magnum
VW Corrado G60
EXIT:
Audi A4 B6 3.0 V6 30V QUATTRO
Volvo S40 2001
Polo G40 Genesis