Beste forumleden.
Ik rij sinds een paar maanden in een Volvo S80 3.2 automaat van 2007 met 95D.km op de teller.
Heb tot nu toe wat technische problemen gehad met de auto, maar dat is met tussenkomst van Volvo Select garantie verholpen.
Vanmiddag heb ik bij het oliepeilen een sterke benzinelucht geconstateerd van de restolie aan de peilstok.
Mijn vragen aan jullie: is dit mijn volgende probleem?
wat kan dit betekenen?
Groet, Peer
Benzinelucht motorolie
- jan weemering
- 4th Gear member
Ik heb nog nooit aan mijn peilstok geroken moet ik je zeggen.
ik kijk naar de kleur van de olie en soms wrijf ik het tussen mijn vingers en let op het nivo op de stok.
Maar ruiken ??? is voor mij nieuw
ik kijk naar de kleur van de olie en soms wrijf ik het tussen mijn vingers en let op het nivo op de stok.
Maar ruiken ??? is voor mij nieuw
Volvo 740
Volvo 960 2.5
Volvo V70 TDI
Volvo S80 D5
Volvo 780
Volvo 760 GLE
Volvo C70 Cabrio
Volvo 960 Executive Level 1
Volvo S90 Executive Level 2 RHD
Volvo V70 R
Volvo S90 EXECUTIVE LEVEL 1
Volvo C70 Cabrio AUT
Sorry AUDI A6 Allroad
Volvo 960 2.5
Volvo V70 TDI
Volvo S80 D5
Volvo 780
Volvo 760 GLE
Volvo C70 Cabrio
Volvo V70 R
Volvo C70 Cabrio AUT
Sorry AUDI A6 Allroad
- Ab S
- 5th Gear member
..is de olie op de peilstok volledig egaal van kleur (geel/bruin of donkerder als olie al wat ouder is)? of,
zit er smurrie op de peilstok of onder de olievuldop? in die laatste gevallen lekt er zeker iets in de olie.
Ik zou sowieso terug gaan naar de dealer. Benzinelucht op plekken waar geen benzine hoort te zijn, lijkt mij niet goed!
succes!
zit er smurrie op de peilstok of onder de olievuldop? in die laatste gevallen lekt er zeker iets in de olie.
Ik zou sowieso terug gaan naar de dealer. Benzinelucht op plekken waar geen benzine hoort te zijn, lijkt mij niet goed!
succes!
V60 T5 (2019 - heden)
S60 2.4 (2001 - 2019)
360i (1988 - 2001)
343 (1979, vanaf 1983 - 1988)
S60 2.4 (2001 - 2019)
360i (1988 - 2001)
343 (1979, vanaf 1983 - 1988)
- peer54