Hallo,
de kabelboom die bij mijn b23f hoord is dusdanig beschadigd dat deze beter niet meer te repareren is.
Nu is mijn vraag: Van welke auto's en welke motoren kan ik de kabelboom gebruiken.
de luchtmassameter ontbreekt ook. van welke type's kan ik deze afhalen?
Graag hoor ik van jullie!
Mvg
Kabelboom b230f en luchtmassameter
- Iroll
- 6th Gear member
Kabelboom zal je van dezelfde auto moeten halen vermoed ik. Dat is nl wel erg specifiek. De LMM kan je kijken of aan iemand vragen naar het Bosch onderdeelnr wat erop staat. Als je dan ff googled met dat nr dan kan je de verschillende auto's wel achterhalen.
-
- 6th Gear member
Kabelbomen van een B230F,B230 Ft enz zijn allemaal hetzelfde,alleen de kans dat je stekkers overhoudt is aanwezig,maar verder zijn ze identiek,wel op het bouwjaar letten ivm met wijzigingen aan het model stekker.
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
-
- 2nd Gear member
Voor de B230F eindigt het Bosch nummer van de LMM op 016, kan uit een 240, een 740 of 940 komen. De kabelboom is waarschijnlijk wel specifiek voor de 240 omdat de dynamo onderaan zit en bij de anderen bovenaan, en de kabel naar de LMM is wat langer of korter. Ik heb een B230F uit een 740 in m'n 240 gezet en om één of andere (meest goede) reden heb ik de 240 kabelboom gehouden en de 740 kabels in een doos gestopt.
Een B200F of een B230F kabel uit een 240 ga je het meest plezier van hebben denk ik, die gaan van 1988 tot 1993. Crossers in de buurt van Zwolle hebben ws. zat van die dingen.
Een B200F of een B230F kabel uit een 240 ga je het meest plezier van hebben denk ik, die gaan van 1988 tot 1993. Crossers in de buurt van Zwolle hebben ws. zat van die dingen.
-
- 2nd Gear member
Moet de dynamo dan aan de computer vast zitten?
Ik ben de kabelboom nodig voor de regeling van de injectie, dus van computer naar injectoren. de kabels voor het laden en starten heb ik al in mijn auto zitten (volvo144)
Kan ik me dan ook met een kabelboom van een 740 redden?
groetn
Ik ben de kabelboom nodig voor de regeling van de injectie, dus van computer naar injectoren. de kabels voor het laden en starten heb ik al in mijn auto zitten (volvo144)
Kan ik me dan ook met een kabelboom van een 740 redden?
groetn
-
- 2nd Gear member
In de 240 is de dynamodraad onderdeel van de motorkabelboom. Als je iets (wat?) in een 144 in gaat bouwen, moet je natuurlijk je eigen kabelboom maken.
Een 740 kabelboom is dan een even goed uitgangspunt als alle anderen.
Een 740 kabelboom is dan een even goed uitgangspunt als alle anderen.
-
- 2nd Gear member
Jep een b23 in een 144, een vriend van mij heeft voor zijn project(manta a kruisen met volvo t5) een 240 gesloopt voor de achteras. nu heeft hij een b23 over. Die kan ik voor een leuke prijs overnemen en omdat mijn b20 minder wordt ben ik begonnen om het spul pasklaar te maken voor de auto,
de luchtmassameter en de betreffende kabelboom missen nog @ grijze Zou jij die van jouw kunnen opsturen? miss via de pm contact?
As maandag haal ik de versnellingsbak op bij iemand die de swap zelf heeft gedaan in zijn 144. dus daar de kunst af kijken. als ik alle onderdelen heb komt er een uitgebreid topic op dit forum denk ik,
wordt zeker vervolgt!
Groetn
de luchtmassameter en de betreffende kabelboom missen nog @ grijze Zou jij die van jouw kunnen opsturen? miss via de pm contact?
As maandag haal ik de versnellingsbak op bij iemand die de swap zelf heeft gedaan in zijn 144. dus daar de kunst af kijken. als ik alle onderdelen heb komt er een uitgebreid topic op dit forum denk ik,
wordt zeker vervolgt!
Groetn