Piepend stuur

Geproduceerd bij NedCar in Born
Plaats reactie
Barracuda_82
3rd Gear member
Contacteer:

Ik merk de laatste tijd dat mijn stuur piept als ik bijvoorbeeld aan het keren ben. Op hogere snelheden merk ik er niks van, maar dan maak ik ook niet zo'n grote stuurbewegingen.

Als ik bijvoorbeeld voor mijn huis de auto keer maakt het stuur een piepend geluid en dat geluid lijkt ergens van in het dashboard te komen. Het is een soort rubber-over-rubber geluid.

Wie weet waar dit aan kan liggen en hoe ik het kan verhelpen?
2001 Volvo S40 - 2003 Volvo S40 - 1970 Volvo 142 + R56 Mini FJCW Senna Edition
menjo
7th Gear member

Standaard probleem, niet iedereen heeft er last van, maar veel mensen wel.

Ik geloof dat er wel een oplossing is, namelijk de hele stuurkolom vervangen. Als je even zoekt vind je wel meer info.
Barracuda_82
3rd Gear member
Contacteer:

menjo schreef:Standaard probleem, niet iedereen heeft er last van, maar veel mensen wel.

Ik geloof dat er wel een oplossing is, namelijk de hele stuurkolom vervangen. Als je even zoekt vind je wel meer info.
In een eerder topic word gesteld dat het een standaard volvo probleem is, maar ik zoek toch echt een oplossing. Het hele stuurhuis vervangen lijkt me een beetje overkill, want volgens mij loopt er alleen een lagertje niet goed of ergens een stukje plastic dat langs de stuurkolom schraapt.

In het vorige topic had iemand het over een injectiespuit met olie in een van de lagers van het stuur spuiten, maar heb geen idee welke lager dat moet zijn en hoe je er bij kunt komen.
Edwin
5th Gear member

Héé, herkenbaar. Ik heb dat ook. De dag dat ik m'n V40 ophaalde stond ik een uur later alweer bij de dealer. De CWP heeft er even naar gekeken en hier-en-daar wat siliconenspray onderin de stuurkolom gespoten maar heeft niets geholpen. Hij stelde voor dat ze er later eens beter naar zouden kijken omdat ik binnen de 6 maands garantietermijn zeer waarschijnlijk toch wel terug zou met nog meer kleine dingen (ze kennen me daar inmiddels wel als een consument die voor zijn consumentenrechten opkomt). :wink:

Ben benieuwd of ze het op kunnen lossen, hele stuurkolom vervangen hoeft van mij in ieder geval niet, dat vind ik absurd voor één zo'n klein piepje; bij hogere snelheid heb je er i.d.d. geen last van i.v.m. de kleinere stuuruitslag.

gr. Edwin. 8)
V70 T6 AWD Summum Polestar+
C70 T5 Summum

Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
vox
2nd Gear member

heb zelfde "probleem", ben benieuwd of er een oplossing voor is. heb zelf nog niets kunnen vinden.....
V40 1.9D Ph2 102 PK Atlantic Blue bouwjaar 2000
v40pokemon
3rd Gear member

kennen jullie de nieuwe cursus van de LOI niet? " Creatief met WD-40 "
S80 2.9 LPI Aut 1998 453K
850 T5-R 1995 341k
340 1.4 Winner hand-4 1985 143k
volvogrill
2nd Gear member

beste piepers.ik zal jullie uit debrand helpen.het piepje komt uit het bovenste deel van het stuurhuis.de uitgaande as word afgesloten
met een keering,en daar zit het euvel,demonteer gedeeltelijk de
stuurkolom.haalt alles open rondom vloergedeelte,prik met stevige naald
langs stuuras en spuit er dik vet in,alles monteren klaar
:twisted: :twisted: :twisted: :!: :!:
Tonnes
1st Gear member

helemaal mee eens het wordt meestal veroorzaakt door de bovenste stuurhuis keering en d.m.v een injectie naald met vet is het probleem optelossen maar prik niet tediep dan is namelijk de kans groot dat je de keering lek steekt( spreek uit ervaring).. het kan ook zijn dat het gepiep door de onderste keering wordt veroorzaakt en dan wordt door volvo geadviseerd het stuurhuis als nog tevervangen...
Barracuda_82
3rd Gear member
Contacteer:

volvogrill schreef:beste piepers.ik zal jullie uit debrand helpen.het piepje komt uit het bovenste deel van het stuurhuis.de uitgaande as word afgesloten
met een keering,en daar zit het euvel,demonteer gedeeltelijk de
stuurkolom.haalt alles open rondom vloergedeelte,prik met stevige naald
langs stuuras en spuit er dik vet in,alles monteren klaar
:twisted: :twisted: :twisted: :!: :!:
Hmm, bedankt voor de tip, maar ik denk dat ik dit mooi bij mijn garage ga laten doen, want mijn handigheid kennende denk ik niet dat dat goed gaat bij mij.

Hoeveel uur zullen ze hier bij de garage ongeveer mee bezig zijn?
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”