brandstofpomp kapot en ook de hogedrukpomp.....

Plaats reactie
vmcc
2nd Gear member
Berichten: 145
Lid geworden op: 02.09.2007 - 20:40

afgeloopen week stopt de Volvo er ineens mee... Net lekker op gang naar Oostenrijk over de Duitse snelweg.

Naar de garage en die constateerde dat de auto geen diesel meer krijgt en dat de brandstofpomp defect is.Kan, na 350 op de teller. Laten maken maar daarna doet ie het nog niet. De motor krijgt nog geen brandstof, nu blijkt de hogedrukpomp bij het blok ook stuk te zijn.

Dus 2 pompen in een keer tegelijk kapot. Das wel toeval en dubbele pech.
Auto staat in Duitsland en zal in NL gemaakt worden in eigen garage.

Maar wie zegt dat na vervanging met de hogedrukpomp hij wel weer zal gaan rijden....

Wie heeft er ervaring mee?
Of suggesties?
Met groet,
Patrick

Nu:XC90 D5 2004
Toen: V70 2.4 2001
850 station
940 en de good old 240 een paar keer
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8634
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Is inderdaad wel toevallig. Ik heb het vermoeden dat de pomp in de tank voor niets is vervangen.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
vmcc
2nd Gear member
Berichten: 145
Lid geworden op: 02.09.2007 - 20:40

ja dat denk ik ook... maar moest wel eerst betalen anders kreeg ik de auto niet mee. maar ze leggen de pomp in de auto dus dat laat ik checken. Hoewel de monteurs wel allemaal constateerden dat de pomp niet werkte.

We zullen zien..
de opmerking was dat de hogedrukpomp stuk is gegaan nadat de brandstofpomp stuk ging en de hogedrukpomp geen smering van de diesel meer kreeg.
Met groet,
Patrick

Nu:XC90 D5 2004
Toen: V70 2.4 2001
850 station
940 en de good old 240 een paar keer
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8634
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Als de pomp in de tank het niet meer doet en er geen diesel wordt aangevoerd stopt de auto onmiddelijk en kan de hd pomp ook niet stuk gaan. Hoe hebben e geconstateerd dat de hd pomp stuk is?
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
vmcc
2nd Gear member
Berichten: 145
Lid geworden op: 02.09.2007 - 20:40

dat dacht en denk ik ook. maar ja, als je daar in Duitsland staat en wegrijdt in een huurauto ben je aan de goden overgeleverd.
dus maar afwachten wat garage in NL allemaal ziet.

Die pomp is vervangen en hij doet het nog steeds niet, dus zegt Duitsland dat het de HDpomp is.
Hoe ze dat hebben geconstateerd weet ik niet, ze stonden er met 5 man omheen en riepen dat de BSpomp kapot was dus die hebben ze vervangen.
En toen deed ie het nog niet, dus zeggen ze nu dat HDpomp stuk is.

Ik heb de ANWB al laten weten dat ik ook mijn twijfels heb.

Als ik meer weet zal ik het posten..

Maar ik stel je commentaar zeer op prijs!
Met groet,
Patrick

Nu:XC90 D5 2004
Toen: V70 2.4 2001
850 station
940 en de good old 240 een paar keer
Plaats reactie

Terug naar “XC90 Classic t/m MY 2014”