Hallo
Wie heeft er enig idee wat er loos kan zijn met mijn V50?
De laatste weken heb ik problemen met het aanslaan van de motor. Iedere ochtend heb ik minimaal 5 pogingen nodig om de motor starten.
De garage kijkt er op dit moment naar maar ik ben eerder naar huis gestuurd zonder dat het probleem echt was opgelost. Vreemd genoeg was het probleem bij de garage niet aanwezig - ik stond er zelf bij en redelijk voor jan met de korte achternaam.
Echter, nu begint het dermate irritant te worden dat ik de auto weer naar de garage heb gebracht en van hen verlang het probleem te verhelpen. Voor de geïnteresseerden, ik heb er een filmpje van gemaakt. Zie
De V50 is van 2008 en heeft ondertussen 172000km op de teller. Zodra hij gestart is loopt hij fantastisch.
Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn?
Bedankt, Evert
Slecht starten V50 D2.0 2008
-
- Starter
Volvo V50 2.0D, 2008, blauwgrijs - 172.000km.
-
- 6th Gear member
Is de auto uitgelezen op storingen?
Bij een dealer geweest of een universeel bedrijf?
Het lijkt zo te horen een egr klep probleem,uitlezen is dus een eerste vereiste.
Bij een dealer geweest of een universeel bedrijf?
Het lijkt zo te horen een egr klep probleem,uitlezen is dus een eerste vereiste.
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
- Mickyman
- 4th Gear member
misschien een hele domme vraag, maar waarom hou je de sleutel vast tijdens het starten? weet niet of dat iets uit maakt, maar bij mijne draai je richting de start stand, loslaten en wachten tot ie aanslaat, en dat doet ie altijd.
Volvo V60 R-Design B3, Inscription Bursting Blue metallic
- Mickyman
- 4th Gear member
misschien een hele domme vraag, maar waarom hou je de sleutel vast tijdens het starten? weet niet of dat iets uit maakt, maar bij mijne draai je richting de start stand, loslaten en wachten tot ie aanslaat, en dat doet ie altijd.
Volvo V60 R-Design B3, Inscription Bursting Blue metallic
-
- Starter
Bedankt voor de reacties.
Waarom ik de sleutel vast hou?? Dat is langzamerhand een gewoonte geworden vanwege het feit dat ik minimaal 5 start pogingen doe om de auto te starten.
In een aantal gevallen slaat de motor niet aan en probeer ik het meteen opnieuw.
@MarioC70: volgens de dealer is de auto uitgelezen en zijn er geen storingen gevonden. Het staat dus haaks op het probleem want er is wel degelijk iets aan de hand.
Waarom ik de sleutel vast hou?? Dat is langzamerhand een gewoonte geworden vanwege het feit dat ik minimaal 5 start pogingen doe om de auto te starten.

@MarioC70: volgens de dealer is de auto uitgelezen en zijn er geen storingen gevonden. Het staat dus haaks op het probleem want er is wel degelijk iets aan de hand.
-
- 6th Gear member
Dat komt vaker voor bij die diesels,dat er geen storing tevoorschijn komt bij het uitlezen,is er al een modificatie gedaan bij je auto wat betreft de ruitensproeierpomp?,nu zul je denken,waar heeft Mario het over,maar bij die pompjes treed een lekkage op waarbij de bedrading wordt aangetast.evert.smit schreef:Bedankt voor de reacties.
Waarom ik de sleutel vast hou?? Dat is langzamerhand een gewoonte geworden vanwege het feit dat ik minimaal 5 start pogingen doe om de auto te starten.In een aantal gevallen slaat de motor niet aan en probeer ik het meteen opnieuw.
Dat veroorzaakt vreemde storingen.
-
- Starter
@MarioC70: de Volvo is vorige maand bij de dealer langs geweest voor de modificatie. Maar, er zou voor die tijd natuurlijk wel iets met de bedrading kunnen zijn gebeurt.