Pagina 1 van 3
Geplaatst: 07.03.2012 - 14:36
door side440
de 1.7 is tog een turbo of is er ook nog een 1.7i diesel ?
Geplaatst: 07.03.2012 - 14:43
door Iroll
DE 440/460 1.7i (1721cc) is geen turbo maar is dezelfde motor als in de 480ES. De volvo benaming voor die motor is B18E/ES of EP. Een turbo heet gewoon turbo, heeft ook 1721cc en is een B18FT. De diesel 440/460 heeft 1900cc.
Geplaatst: 07.03.2012 - 14:45
door side440
oke zo leer ik er weer wat bij want ik wistdus niet dat er ook nog een kale 1.7 benzine was
maar hoeveel pk heeft die 1.7 dan ?
Geplaatst: 07.03.2012 - 14:53
door EVV
ergens tussen de 90 en 108 pk, afhankelijk van het motortype/bouwjaar (oudere paar pk sterker dan nieuwere).
Geplaatst: 07.03.2012 - 14:55
door Iroll
102 of 109pk, afhankelijk van welke B18 en 140Nm. Maar ze zijn niet veel verkocht. De meest verkochte is de 1.8i de B18U. Die heeft een stuk minder vermogen vanwege de monopoint injectie, de 1.7i heeft multipoint.
Geplaatst: 07.03.2012 - 15:03
door MarioC70
Regeleenheid is ook anders(computer)
Geplaatst: 07.03.2012 - 15:03
door EVV
Er is ook nog een B18F geweest met Bosch LH injectie, maar denk dat die niet in Nederland verkocht is.
Ik dacht dat de B18E/ES bovendien per twee cilinders injecteert, terwijl de EP/FP alle 4 de injecteurs parallel heeft staan en een nieuwere variant van het injectie systeem gebruikt, dat is al wel een groot verschil in kabelboom.
Geplaatst: 07.03.2012 - 15:05
door EVV
Geplaatst: 07.03.2012 - 15:09
door Iroll
Die B18F was ik vergeten. Het is dacht ik dezelfde motor als de B18E, maar heeft een katalysator en dus iets minder vermogen. Zelfde verhaal met de B18EP en FP. Die laatste zonder kat en niet in w.europa geleverd, was bedoelt voor de slechte en loodhoudende benzine markt.
Geplaatst: 07.03.2012 - 15:10
door side440
maar die 1.7 trekt dan zeker een stuk beter door of niet ?
want mijn 1.8 is boven de 100 kmh egt als poppenstront
die is dan niet meer vooruit te branden
Geplaatst: 07.03.2012 - 15:11
door V480-S60
EVV schreef:ergens tussen de 90 en 108 pk, afhankelijk van het motortype/bouwjaar (oudere paar pk sterker dan nieuwere).
En er is zelfs nog een 78 pk versie geweest. (Die heb ik zelf gehad.) Nog met Handchoke

Deze is geleverd in de jaren 1989-1993 Deze is opgevolgd door de 1.6i.
Geplaatst: 07.03.2012 - 15:15
door Iroll
Trekt hij wel door in de toeren of houd hij in?
Geplaatst: 07.03.2012 - 15:16
door side440
naja in de 3 blijft hij goed door trekken maar dan zet je um door naar de 4 en dan is het niks meer
je mag wel een half uur w8en tot hij de 190 haalt dan
Geplaatst: 07.03.2012 - 15:25
door V480-S60
Zo dit topic is nu afgesplitst. Hier kunnen we Side440 verder helpen.
Geplaatst: 07.03.2012 - 15:26
door V480-S60
Nee, dat is alleen voor de 480 bruikbaar. Niet te gebruiken voor de 440 en de 460.
Geplaatst: 07.03.2012 - 15:29
door EVV
Waarom niet, de 440/460 heeft dezelfde injectie motoren gebruik als de 480. Alleen waren er voor de 440/460 ook nog carburateur motoren beschikbaar. Bovendien was dit ook meer voor het originele topic, in die link staat welk type elektronica er gebruikt is.
Geplaatst: 07.03.2012 - 15:34
door Walter
Die 1700 diesel was beschikbaar voor de 340's en is eigenlijk de voorloper van die 1900TD.
Geplaatst: 07.03.2012 - 15:36
door Iroll
Is idd beter zo, dank voor het afsplitsen!
naja in de 3 blijft hij goed door trekken maar dan zet je um door naar de 4 en dan is het niks meer
je mag wel een half uur w8en tot hij de 190 haalt dan
Ja, dat motortje is niet bepaalt een bruut. Heeft wel zijn onderhouid gehad? Luchtfilter bijv. netjes schoon?
Geplaatst: 07.03.2012 - 15:39
door V480-S60
EVV schreef:Waarom niet, de 440/460 heeft dezelfde injectie motoren gebruik als de 480. Alleen waren er voor de 440/460 ook nog carburateur motoren beschikbaar. Bovendien was dit ook meer voor het originele topic, in die link staat welk type elektronica er gebruikt is.
Nee. Mis. De electronica in de 480 wijkt op cruciale punten af van de 440 en 460. Sorry maar het is niet anders.
Geplaatst: 07.03.2012 - 15:42
door Iroll
Nee. Mis. De electronica in de 480 wijkt op cruciale punten af van de 440 en 460. Sorry maar het is niet anders.
Het motor management van 440/460 en 480 is hetzelfde. Dezelfde motoren met hetzelfde vermogen. De electronica wijkt wel erg af, maar dat was de CEM die allerlei luxe gadgets op de 480 mogelijk maakte. Die zit niet in de 440/460.