Omdat de voorbumper van de 965 behoorlijk beschadigd was, wilde ik dit eens opknappen. De problemen:
- aan beide kanten de gebruikelijke schaafwondjes op de hoeken.
- tgv klein ongeval was de bumper gescheurd op twee plaatsen, links van het midden, en net onder de linkerkoplamp. De eerste was zelfs door en door, en een behoorlijke kier!
- onderaan op verschillende plaatsen bij de onderspoiler de verf afgebladderd.
Wat ik heb gedaan:
- de bumper er compleet afgehaald. Is niet te moeilijk, de koplampruitenwisser bladen verwijderen, en via de verwijderde grill kun je bij de 6 moeren (3 aan elke kant) komen, waardoor de bumper er zo af gaat.
- de bumper in de tuin flink schoongemaakt, en schoongespoten met een HD spuit.
- dan met een mesje alle losse verfdelen eraf gekrabt, en een beetje grof geschuurd.
bumper beschadigd
- wim de jong
- 5th Gear member
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: 29.03.2005 - 16:41
- Locatie: Leusden
- Contacteer:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
- wim de jong
- 5th Gear member
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: 29.03.2005 - 16:41
- Locatie: Leusden
- Contacteer:
De beide scheuren heb ik alsvolgt "gerepareerd";
Men neme een hete soldeerbout
zodoende heb ik het plaatselijk laten smelten, en in elkaar in laten vloeien..... na hard worden, schuren, en met een 2 componenten kunststof plamuur de kuiltjes gedicht.
Tevens dan alle oneffenheden meegenomen..........
Hierna de hele bumper flink zitten schuren na een volle dag uitharden........hoe serieuzer je hiermee omgaat, hoe preciezer je bent, des te mooire is het eindresultaat.
Men neme een hete soldeerbout

zodoende heb ik het plaatselijk laten smelten, en in elkaar in laten vloeien..... na hard worden, schuren, en met een 2 componenten kunststof plamuur de kuiltjes gedicht.
Tevens dan alle oneffenheden meegenomen..........
Hierna de hele bumper flink zitten schuren na een volle dag uitharden........hoe serieuzer je hiermee omgaat, hoe preciezer je bent, des te mooire is het eindresultaat.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
- wim de jong
- 5th Gear member
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: 29.03.2005 - 16:41
- Locatie: Leusden
- Contacteer:
Vandaag verder gegaan met het schuren van de inmiddels uitgeharde plamuur. Eerst grof (100), daarna wat fijner (250)
De hele bumper daarna met zeer fijn (400) en dan watervast (600).
hierna bleek dat er nog wat oneffenheidjes waren (ik ben ook maar een amateurtje), dus nog wat plamuur aangemaakt, en hier en daar nog wat aangestipt.....
Dus ff wachten op drogen, maar morgen, zaterdag, die plekjes schuren (het hele ritueel weer van grof naar watervast alleen daar) en als het goed eruit ziet, in de primer !
De hele bumper daarna met zeer fijn (400) en dan watervast (600).
hierna bleek dat er nog wat oneffenheidjes waren (ik ben ook maar een amateurtje), dus nog wat plamuur aangemaakt, en hier en daar nog wat aangestipt.....
Dus ff wachten op drogen, maar morgen, zaterdag, die plekjes schuren (het hele ritueel weer van grof naar watervast alleen daar) en als het goed eruit ziet, in de primer !
De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
- Iroll
- 6th Gear member
- Berichten: 4440
- Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
- Locatie: Zeist
Verstevig de scheur/barst aan de achterkant met een glasvezelmatje plus hars en harder. Anders is de barst zo weer terug en is 't zonde van je werk. De glasvezelmatjes, hars en uitharder setjes zijn kant en klaar te koop bij de automaterialen zaak.
- wim de jong
- 5th Gear member
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: 29.03.2005 - 16:41
- Locatie: Leusden
- Contacteer:
Hmmmm...... ik dacht er wel aan om iets te verstevigen, maar twijfelde ik aan of dat nodig was.
Het lijkt me nu zeer hard, en best wel stevig.....
Maar ik geloof dat ik het toch maar doe, zou zonde zijn als de barsten er na een paar maanden alweer inzitten, en zo'n matje zal me nu ook weer niet de kop kosten, denk ik.
bedankt voor de tip.....
Het lijkt me nu zeer hard, en best wel stevig.....
Maar ik geloof dat ik het toch maar doe, zou zonde zijn als de barsten er na een paar maanden alweer inzitten, en zo'n matje zal me nu ook weer niet de kop kosten, denk ik.
bedankt voor de tip.....
De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
- Iroll
- 6th Gear member
- Berichten: 4440
- Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
- Locatie: Zeist
Zo'n kunstofbumper vervormd behoorlijk in de rijwind waardoor de plamuur niet lang zal houden. Daar komt erg veel kracht optestaan bij 120km/u, steek je arm maar eens door het open raam bij die snelheid! De plamuur is niet flexibel genoeg om mee te vervormen en laat dus los. Vandaar het advies om de boel goed te verstevigen om dat optevangen. Dus zeker doen, glasvezel setje is zeker niet duur en makkelijk om mee te werken.
- leidsekade
- 2nd Gear member
- Berichten: 125
- Lid geworden op: 27.10.2006 - 21:43
- Locatie: Utrecht
Goed te lezen van die bumper en goed werk!
Ik moet nog een koplampwissermotortje wisselen op een 964 en is dus niet zo moeilijk als ik dit lees. Trouwens mooie velgen (wil ik ook nog)
Ik moet nog een koplampwissermotortje wisselen op een 964 en is dus niet zo moeilijk als ik dit lees. Trouwens mooie velgen (wil ik ook nog)
Jerry
Volvo 940 2.3 LPT Estate 1998 Midnight Blue 307 K
Volvo 940 2.3 LPT Estate 1997 Nautic Blue 527k
Renault Laguna 2.0 DCI 130 FAP estate (Lease)
Volvo 940 2.3 LPT Estate 1998 Midnight Blue 307 K
Volvo 940 2.3 LPT Estate 1997 Nautic Blue 527k
Renault Laguna 2.0 DCI 130 FAP estate (Lease)
- wim de jong
- 5th Gear member
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: 29.03.2005 - 16:41
- Locatie: Leusden
- Contacteer:
Dat wisselen van een koplampwissermotortje gaat idd het makkelijkst met de bumper eraf.
Dan kun je simpel de koplamp unit zelf eruit halen, dan kun je er zo bij.
De koplamp met de wissermotor kan niet eraf met bumper er nog op.......je kan de unit net niet voldoende kantelen ivm de stang die nog door de bumper loopt.
En van binnenaf zie je niet waar je moet zijn, 2 torx schroefjes.
Vandaar dat bij mij de rechterkoplamp eraf was, ook ik heb van de week bij een sloper zo'n motortje gehaald, gelukkig niet de hoofdprijs: € 15.
Dan kun je simpel de koplamp unit zelf eruit halen, dan kun je er zo bij.
De koplamp met de wissermotor kan niet eraf met bumper er nog op.......je kan de unit net niet voldoende kantelen ivm de stang die nog door de bumper loopt.
En van binnenaf zie je niet waar je moet zijn, 2 torx schroefjes.
Vandaar dat bij mij de rechterkoplamp eraf was, ook ik heb van de week bij een sloper zo'n motortje gehaald, gelukkig niet de hoofdprijs: € 15.
De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
- arjan_de_jong
- 4th Gear member
- Berichten: 902
- Lid geworden op: 30.10.2009 - 21:19
- Locatie: Mastenbroek (zwolle)
Als het goed is hebben we hier nog wel glasvezel liggen hoor anders heeft Fred thuis vast nog wel wat liggen want zoals u weet is hij super goed met glasvezel!
Volvo 855 2.5 10V G1 1994 490.000km
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km
Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km
Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
- wim de jong
- 5th Gear member
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: 29.03.2005 - 16:41
- Locatie: Leusden
- Contacteer:
Vanochtend ff de tip van Iroll uitgevoerd.......twee poly matjes erachter geplakt, en met hars vastgezet.........nou, wat een geklieder!
Ik heb maar rubberen handschoentjes aangetrokken, want het doemscenario zag ik al: mijn handen vastgeplakt aan de bumper, of aan elkaar!
Maar eea droogt nu wel, denk ik.
De voorkant wederom met watervast schuurpapier (600) helemaal nagelopen, schoongemaakt met water, laten drogen en ontvet.
Hierna de spuitbus met grondverf/primer erop gezet.......
In ieder geval als het droog is, wederom schuren met 600, en dan kijken of de kleurlak er al op kan, anders een tweede laagje.
Ik wilde het nu niet direct te dik doen, ivm druipen!
wordt vervolgd maandag!
Ik heb maar rubberen handschoentjes aangetrokken, want het doemscenario zag ik al: mijn handen vastgeplakt aan de bumper, of aan elkaar!
Maar eea droogt nu wel, denk ik.
De voorkant wederom met watervast schuurpapier (600) helemaal nagelopen, schoongemaakt met water, laten drogen en ontvet.
Hierna de spuitbus met grondverf/primer erop gezet.......
In ieder geval als het droog is, wederom schuren met 600, en dan kijken of de kleurlak er al op kan, anders een tweede laagje.
Ik wilde het nu niet direct te dik doen, ivm druipen!
wordt vervolgd maandag!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 21401
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Gaat mooi worden, zo te zien.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
- jan weemering
- 4th Gear member
- Berichten: 990
- Lid geworden op: 13.12.2006 - 09:30
- Locatie: Rotterdam
koop gelijk een paar nieuwe nummer platen met opgelegde lettters, dan is het helemaal af straks
Volvo 740
Volvo 960 2.5
Volvo V70 TDI
Volvo S80 D5
Volvo 780
Volvo 760 GLE
Volvo C70 Cabrio
Volvo 960 Executive Level 1
Volvo S90 Executive Level 2 RHD
Volvo V70 R
Volvo S90 EXECUTIVE LEVEL 1
Volvo C70 Cabrio AUT
Sorry AUDI A6 Allroad
Volvo 960 2.5
Volvo V70 TDI
Volvo S80 D5
Volvo 780
Volvo 760 GLE
Volvo C70 Cabrio
Volvo 960 Executive Level 1
Volvo S90 Executive Level 2 RHD
Volvo V70 R
Volvo S90 EXECUTIVE LEVEL 1
Volvo C70 Cabrio AUT
Sorry AUDI A6 Allroad
- wim de jong
- 5th Gear member
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: 29.03.2005 - 16:41
- Locatie: Leusden
- Contacteer:
Vanmorgen heb ik de primer licht opgeschuurd met watervast (600), zodat het oppervlak lekker glad was.
Na schoonmaken met water, drogen en ontvetten, de spuitbus met de kleurlak eroverheen.
Ik heb alles in vier dunne laagjes gedaan.......ik had het idee dat na de derde laag het al goed dekte, maar een vierde dan weet ik het zeker.
Vandaar ook de grijze primer.....dan dekt het beter met kleur 419 is "Silver sand metallic".
Nu nog drogen dat de glans eraf is, dan de blanke lak eroverheen!
Na schoonmaken met water, drogen en ontvetten, de spuitbus met de kleurlak eroverheen.
Ik heb alles in vier dunne laagjes gedaan.......ik had het idee dat na de derde laag het al goed dekte, maar een vierde dan weet ik het zeker.
Vandaar ook de grijze primer.....dan dekt het beter met kleur 419 is "Silver sand metallic".
Nu nog drogen dat de glans eraf is, dan de blanke lak eroverheen!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20775
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Ben ik het volledig mee eens.jan weemering schreef:koop gelijk een paar nieuwe nummer platen met opgelegde lettters, dan is het helemaal af straks
En voor wat betreft die glasvezelmatjes. Dat is gewoon noodzaak, ik heb het ook bij mijn 480 gedaan. (De bumperlip) en die houdt het (na 6 jaar)nog steeds.
Dus goed dat je het gedaan hebt.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
- arjan_de_jong
- 4th Gear member
- Berichten: 902
- Lid geworden op: 30.10.2009 - 21:19
- Locatie: Mastenbroek (zwolle)
Dat ziet er weer strak uit.
Heel lichtjes nog een keer met super fijn watervast er over voor dat de blanke lak er over gaat geeft een nog strakker resultaat (korrel 2000 ofzo.)
Heel lichtjes nog een keer met super fijn watervast er over voor dat de blanke lak er over gaat geeft een nog strakker resultaat (korrel 2000 ofzo.)
Volvo 855 2.5 10V G1 1994 490.000km
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km
Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km
Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
- wim de jong
- 5th Gear member
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: 29.03.2005 - 16:41
- Locatie: Leusden
- Contacteer:
Nou, maandag de blanke lak eroverheen, en 2 dagen laten uitharden.
volgens diverse mensen moet het goed uitharden bij 20 graden, maar ik moet eea in de schuur doen.........en 20 graqden is het bij lange niet.
Dus vandaag maar de bumper op de auto monteren, en hierbij de eerste fotoos.
Het valt me op dat de bumper glimt als een pasgewassen babykont, en de auto is wat doffer. dus auto wassen en oppoetsen, denk ik.
Als je heel dichtbij kijkt, zie je wel wat verschil in kleur, maar ik hoop dat dit in de loop der tijd wat bijtrekt.
volgens diverse mensen moet het goed uitharden bij 20 graden, maar ik moet eea in de schuur doen.........en 20 graqden is het bij lange niet.
Dus vandaag maar de bumper op de auto monteren, en hierbij de eerste fotoos.
Het valt me op dat de bumper glimt als een pasgewassen babykont, en de auto is wat doffer. dus auto wassen en oppoetsen, denk ik.
Als je heel dichtbij kijkt, zie je wel wat verschil in kleur, maar ik hoop dat dit in de loop der tijd wat bijtrekt.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
- wim de jong
- 5th Gear member
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: 29.03.2005 - 16:41
- Locatie: Leusden
- Contacteer:
nu ga ik vanmiddag de wagen verder afbouwen....
grill erop, en de koplampwissers monteren.
Er moet eigenlijk ook nog een leuk stripje op de bumper.....de originele heb ik verwijderd, was helemaal vergaan.
of een origineel stripje, of netjes afplakken, en een (zwarte of rode) kleur spuiten.....weet ik nog niet.
Even tijdelijk de oude kentekenplaat erop, moet er nog ff over nadenken over nieuwe platen.
En dan die mistlampen..........pffffffffffffft, nu 2 lelijke gaten op die plek, beide afdekplaatjes mis ik.
Ben trouwens benieuwd hoelang eea zonder steenslag blijft..........ik woon hier tegenover een bouwput, voor ons langs is het constant heen en weer rijden met vrachtwagens, geladen met bouwzand en/of beton, het stuift, en ze verliezen ook hier en daar wat kiezels. Allerlei steentjes op de weg.
En 3 weken geleden lag de hele weg open door de aanleg van nieuwe riolering......nog allerlei zand en kiezels op de weg..........waardeloos.
De buurman heeft al een nieuwe ruit, omdat hij zijn auto langs de weg zet. (leasebak, dan doe je dat)
grill erop, en de koplampwissers monteren.
Er moet eigenlijk ook nog een leuk stripje op de bumper.....de originele heb ik verwijderd, was helemaal vergaan.
of een origineel stripje, of netjes afplakken, en een (zwarte of rode) kleur spuiten.....weet ik nog niet.
Even tijdelijk de oude kentekenplaat erop, moet er nog ff over nadenken over nieuwe platen.
En dan die mistlampen..........pffffffffffffft, nu 2 lelijke gaten op die plek, beide afdekplaatjes mis ik.
Ben trouwens benieuwd hoelang eea zonder steenslag blijft..........ik woon hier tegenover een bouwput, voor ons langs is het constant heen en weer rijden met vrachtwagens, geladen met bouwzand en/of beton, het stuift, en ze verliezen ook hier en daar wat kiezels. Allerlei steentjes op de weg.
En 3 weken geleden lag de hele weg open door de aanleg van nieuwe riolering......nog allerlei zand en kiezels op de weg..........waardeloos.
De buurman heeft al een nieuwe ruit, omdat hij zijn auto langs de weg zet. (leasebak, dan doe je dat)
De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 232
- Lid geworden op: 23.10.2011 - 12:07
- Locatie: borne OV
dat is de luchtinlaat. die zuigt de lucht er omheen naar binnen ipv de lucht erin te scheppen dmv de rijwind.
ik had namelijk de zelfde vraag toen ik mijn 740 opgehaald heb vorige maand
ik had namelijk de zelfde vraag toen ik mijn 740 opgehaald heb vorige maand
V70 Black Sapphire Edition II, 2.4 140PK 2004
744 Turbo 16V B204GT M46 G80 1990
764 Turbo B230ET M46 1986
766 GLE V6 Limousine B280E AW71 1986
242 Turbo IC B21ET M46 1980
745 TDic Huiskamp verlengd D24TIC M90 1991
744 GLT 16V B234F AW72L Bilstein B6 1989
242 DL B20A BW35 1975
744 GLE 16V B234E M46 LSD 1989 + Add-on
764 Tic 16V B204GT M90 G80 1983
Volvo 740 GLT 2.3 1985 B230E RHD
Volvo 740 GLE 2.3 1985 B230F USA
Volvo 440 Turbo B18FT 1991 - Originele bodykit
744 Turbo 16V B204GT M46 G80 1990
764 Turbo B230ET M46 1986
766 GLE V6 Limousine B280E AW71 1986
242 Turbo IC B21ET M46 1980
745 TDic Huiskamp verlengd D24TIC M90 1991
744 GLT 16V B234F AW72L Bilstein B6 1989
242 DL B20A BW35 1975
744 GLE 16V B234E M46 LSD 1989 + Add-on
764 Tic 16V B204GT M90 G80 1983
Volvo 740 GLT 2.3 1985 B230E RHD
Volvo 740 GLE 2.3 1985 B230F USA
Volvo 440 Turbo B18FT 1991 - Originele bodykit
- Iroll
- 6th Gear member
- Berichten: 4440
- Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
- Locatie: Zeist
Ziet er weer netjes uit, met recht eer van je werk! Eigenlijk had je 2 componenten lak moeten gebruiken, dat weerstaat steenslag en UV verkleuring veel beter.
Netjes afplakken en spuiten over zo'n grote afstand en met bochten erin zal niet meevallen voor een amateur. Elke mm afwijking springt in het oog. Een strip is makkelijker en sneller, maar neem wel de tijd voor een goed resultaat.
Netjes afplakken en spuiten over zo'n grote afstand en met bochten erin zal niet meevallen voor een amateur. Elke mm afwijking springt in het oog. Een strip is makkelijker en sneller, maar neem wel de tijd voor een goed resultaat.