Foto's V40 op de motorshow Geneve

Geleverd vanaf bouwjaar 2012, in de basisversie V40, de stoere V40 CrossCountry en de sportieve V40 R-design
Gebruikersavatar
John Vermeulen
3rd Gear member
Berichten: 336
Lid geworden op: 13.11.2006 - 23:52
Locatie: Noord-Brabant
Contacteer:

Beste Forumdeelnemers,

Altijd al willen weten:
- hoe het instrumentenpaneel in de 3 varianten eruit ziet;
- waar de voetgangersairbag ondergebracht is en wat dit betekent voor de ophangingsbeugels van de motorklep;
- hoe de center stack eruit ziet;
- en de schakelpook;
- en de frameless binnenspiegel;
- hoe de achterklep overkomt;
- hoe de bagageruimte met de dubbele vloer werkt;
- etc. etc.

Kijk morgen voor overzichts- en detailfoto's van de nieuwe V40 op deze website. Stay tuned Folks!
New S60 Intro Edition, 2.0T, Driver Support Line (met Pedestrian Detection), Winter Line (met Xenon), Premium Audio, Lederen stoelbekleding, Park Assist camera's achter en voor, Exterior Styling pakket en 17"; Njords en 17"; Balders.
Gebruikersavatar
casper
5th Gear member
Berichten: 1556
Lid geworden op: 16.08.2009 - 10:49

Gebruikersavatar
John Vermeulen
3rd Gear member
Berichten: 336
Lid geworden op: 13.11.2006 - 23:52
Locatie: Noord-Brabant
Contacteer:

Hier gaan we dan. Morgen nog wat foto's van de concurrentie (nieuwe Audi A3, BMW 1) en op YouTube 2-3 filmpjes van V40's en de Volvo stand.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
New S60 Intro Edition, 2.0T, Driver Support Line (met Pedestrian Detection), Winter Line (met Xenon), Premium Audio, Lederen stoelbekleding, Park Assist camera's achter en voor, Exterior Styling pakket en 17"; Njords en 17"; Balders.
Sandoor
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 27.11.2011 - 18:40

Ziet er mooi uit. Bedankt!
In bestelling:
XC60 D3 163pk R-design FWD Handbak

Verleden:
Audi A4 2.0 TFSI
Toyota Avensis 1.8i
Citroen ZX 1.4i
Saab 9-3 2.0i (G3)
Peugeot 106 1.1i
Gebruikersavatar
Hans oet Twent
7th Gear member
Berichten: 9889
Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
Locatie: Twente

@John,
Wat is jouw onderbuikgevoel bij deze auto? Je hebt hem life gzien toch?
Ik denk dat het een kaskraker kan gaan worden bij het zien van deze foto's. Die geven me een positief gevoel......
Weißes Fahrzeug aus Bayern; ein Fünfer Touring
Weißes #Move Up!
1969 MGB GT BRG Classic Rally Car
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 phev
Gebruikersavatar
rvo033467
4th Gear member
Berichten: 818
Lid geworden op: 01.08.2011 - 15:18
Locatie: Oss

Mooie foto's, echt supermooie auto.
Rolf
Volvo 440 1.8
Volvo S80 2.4 1999
Gebruikersavatar
John Vermeulen
3rd Gear member
Berichten: 336
Lid geworden op: 13.11.2006 - 23:52
Locatie: Noord-Brabant
Contacteer:

Nog wat foto's.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
New S60 Intro Edition, 2.0T, Driver Support Line (met Pedestrian Detection), Winter Line (met Xenon), Premium Audio, Lederen stoelbekleding, Park Assist camera's achter en voor, Exterior Styling pakket en 17"; Njords en 17"; Balders.
MichelR
6th Gear member
Berichten: 3297
Lid geworden op: 16.08.2005 - 12:57
Locatie: Haarlem

Mooie foto's bedankt..
Autoloos. Ridder te voet
C30 1.6D DrivE Sport MY2009 Black Saphire
V40 D4 R-Design Rebel Blue
V40 D2 Summum MY13
Volvo C30 1.6 R-Edition MY11
Volvo C30 1.6 Kinetic MY07
Volvo V40 Europa/Sport edition bj 1999
Volvo 440 GLT
Volvo 343
Gebruikersavatar
John Vermeulen
3rd Gear member
Berichten: 336
Lid geworden op: 13.11.2006 - 23:52
Locatie: Noord-Brabant
Contacteer:

Algemene indrukken (altijd persoonlijk gekleurd, ik weet het):

- ik heb het nog nooit zo druk met bezoekers op een Volvo stand gezien; het was gewoon dringen om bij de 3 V40's die er staan te komen; de hele dag door. Iedereen die wel eens een autobeurs bezoekt weet dat het met name bij Audi echt een "gekkenhuis" is; nou, Volvo is aardig op weg in dezelfde categorie van belangstelling te komen. Ik ging met een erg positief gevoel weg;
- de nieuwe, compacte V40 ziet er in mijn beeld heel modern en sportief uit. Het is absoluut geen "dertien-in-een-dozijn" model. Het nieuwe front is echt heel mooi (misschien wel het mooiste van alle huidige modellen), de verhoudingen kloppen, de nieuwe blauwe Biarritz kleur is fantastisch en te hopen is dat die met ingang van het nieuwe modeljaar ook op de andere modellen leverbaar wordt (op de V70 is dat al zo);
- de V40 ziet er compact uit, maar is van binnen best ruim, ook achterin is het goed toeven en de in- en uitstap achterin is beter dan van bijvoorbeeld de BMW 1;
- afwerking en design van het interieur is duidelijk afgeleid van de S60/V60, interieur en exterieur kloppen; sportief van buiten en binnen;
- de Center Stack is niet naar de bestuurder gebogen, het is symetrisch van ontwerp en niet a-symetrisch zoals bij de S60/V60;
- ik heb niet kunnen beoordelen hoe het interactieve instrumentenpaneel met de 3 varianten in de praktijk uitpakt en of het meer een gadget is of ook functioneel is; allerlei instellingen zijn mogelijk, het ziet er in elk geval flitsend uit (beetje als een Video Game) en het zal jongeren zeker aanspreken;
- de voetgangersairbag is heel apart om te zien; er zitten speciale beugels aan de motorklep die de klep omhoog lanceren (paar centimeter) om de airbag vrij te laten; op de soft neus zitten detectoren;
- ik vind de achterklep persoonlijk helemaal niet verkeerd; ik verwacht dat dit als het gaat om het ontwerp wel het belangrijkste discussiepunt zal zijn; ik kan mij voorstellen dat er mensen zijn die het wat overdesigned vinden;
- de laadruimte achterin komt volgens mij zo'n beetje overeen met de Audi A3 en de BMW 1, maar is - eerlijk is eerlijk - wel een heel ander verhaal dan dat van de V50 (veel beperkter);
- de nieuwe schakelpook en de frameless binnenspiegel zijn leuke details.

Inschatting: de V40 zou wel eens een groot succes kunnen worden voor Volvo, een wagen die een brede doelgroep aanspreekt en in talloze varianten en uitvoeringen leverbaar is.
New S60 Intro Edition, 2.0T, Driver Support Line (met Pedestrian Detection), Winter Line (met Xenon), Premium Audio, Lederen stoelbekleding, Park Assist camera's achter en voor, Exterior Styling pakket en 17"; Njords en 17"; Balders.
Gebruikersavatar
Volvoman
7th Gear member
Berichten: 7655
Lid geworden op: 20.09.2004 - 21:33
Locatie: GLD
Contacteer:

Stond er in Geneve een vitrine met miniaturen?
Bert-Jan Nijhuis
VOLVO V60 T5 Inscription Pebble Grey MY2019
VOLVO MODEL CARS op Facebook en Instagram
Patrickv
3rd Gear member
Berichten: 372
Lid geworden op: 14.04.2011 - 10:14

ziet er top uit... :)
kan niet wachten tot ze echt van de band rollen....
V40 Summum, T4, Introline, Premium Audio, extra getint glas achterportieren, stoelverwarming, sport chassis, Black Sapphire Metallic, 18"; Taranis velgen
V60 Momentum - T3, Business Pack Pro
V60 R-Design, T4, Business Pack Pro, Premium Audio, Winter line, extra getint glas achterportieren, Black Sapphire Metallic, zilveren roofrails
Gebruikersavatar
Autogek
5th Gear member
Berichten: 1322
Lid geworden op: 30.12.2007 - 12:29
Locatie: De Lutte
Contacteer:

John Vermeulen schreef:- de V40 ziet er compact uit, maar is van binnen best ruim, ook achterin is het goed toeven en de in- en uitstap achterin is beter dan van bijvoorbeeld de BMW 1;
- .
Hoe is deze4 ruimte in vergelijking tot de v50?
De golf die ik nu heb is achterin namelijk ruimer dan een v50.
Een 1 serie is achterin vind ik niet ruim.
Edwin.

S40 - V40 - S40 -XC90 - XC70 - XC90 - V70 - XC60 - V40 ex Volvo's

Xc60 R design D4 AWD Wit, luxery winterline - pack connect.. enz..
volvo
3rd Gear member
Berichten: 490
Lid geworden op: 14.01.2006 - 01:51

Prachtige foto's, prachtig model. Maar ik krijg rugpijn als ik er alleen al naar kijk. Dat vind ik ook al van de V60. Wat hebben die bakkies toch een verschrikkelijk moeilijke instap. Ja, als je eenmaal zit, dan zit je goddelijk. Maar als ik mijn S60 parkeer naast de V60 van de buurman, dan is dat toch best wel een verschil wat comfort betreft.
Mir
3rd Gear member
Berichten: 418
Lid geworden op: 28.05.2008 - 13:08

Bedankt voor je foto's!

Hoe ervaarde jij de verlichte versnellingspook? Op de foto's zien die er nogal plastic uit met lelijk licht. Maar ik kan me niet voorstellen dat Volvo hier geen gewoon mooi subtiel ding van gemaakt heeft..
Gebruikersavatar
Theo V70
6th Gear member
Berichten: 4755
Lid geworden op: 11.05.2007 - 10:47
Locatie: Zuid-Holland

Je hebt ons een foto van die frameless spiegel beloofd..... Maar ik kan hem nog niet ontdekken en ben wel reuze nieuwsgierig :)
XC40 recharge, SMER, Ultimate bj 2024, Bright Dusk, Tailored Wool, Pixel led, etc.
C70 Summum Tourer T5 bj 2011, Flamenco Red Pearl, Luxury line, Comfort pack, Smart Top, RV-camera, 18' Morpheus z, 17' Sadira w
244 DL jubileum bj 1977 Ljusgrå, 2444102111, B21
XC40 T5 recharge, bj 2020, Christal White. R-design
240 GL bj 1990, Mellanblå
Amazon P130 - 121 bj 1964, Sahara Geel
V70 2.4 170 PKbj 2004, Edition 1, Nautic Blue Pearl
V40 2.0 i bj 2003, Europa Sports Exclusive
Gebruikersavatar
Johann
5th Gear member
Berichten: 1305
Lid geworden op: 19.09.2004 - 17:11
Contacteer:

Andere draadje staat wel een foto,

Afbeelding
Gebruikersavatar
John Vermeulen
3rd Gear member
Berichten: 336
Lid geworden op: 13.11.2006 - 23:52
Locatie: Noord-Brabant
Contacteer:

Op verzoek een foto van de frameless binnenspiegel. Ik vind het mooi en stijlvol om te zien.
Er is op de stand geen vitrine met miniaturen aanwezig. Ook waren er geen brochures van de V40 beschikbaar. Wel waren overal iPads op aluminium standaards beschikbaar, waarop van alles was op te zoeken. Op het filmpje dat ik vanmiddag via YouTube toegankelijk zal maken, kun je de inrichting van de stand zien.
De instap achterin vind ik persoonlijk helemaal niet slecht, beter zoals gezegd dan de BMW 1, maar zoals altijd hangt veel af van de stand van de voorstoelen. In vergelijking met de V50 zal het achterin iets krapper zijn, schat ik in. Is tegelijk ook wat onvergelijkbaar omdat de vormgeving van de stoelen en ook de achterbank meer lijkt op die van de S60/V60 dan van de V50. Aan beide zijden van de achterbank zijn bakjes gemonteerd, om kleinere items in te leggen.
De versnellingspook is volgens mij wel ok. Komt op de foto's wat plastic over inderdaad, maar de verlichting in de versnellingspook was niet aan.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
New S60 Intro Edition, 2.0T, Driver Support Line (met Pedestrian Detection), Winter Line (met Xenon), Premium Audio, Lederen stoelbekleding, Park Assist camera's achter en voor, Exterior Styling pakket en 17"; Njords en 17"; Balders.
Gebruikersavatar
John Vermeulen
3rd Gear member
Berichten: 336
Lid geworden op: 13.11.2006 - 23:52
Locatie: Noord-Brabant
Contacteer:

Een aantal foto's in wat groter formaat en voor de concurrentievergelijking enkele foto's van de nieuwe Audi A3, BMW 1 en de MB A klasse.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
New S60 Intro Edition, 2.0T, Driver Support Line (met Pedestrian Detection), Winter Line (met Xenon), Premium Audio, Lederen stoelbekleding, Park Assist camera's achter en voor, Exterior Styling pakket en 17"; Njords en 17"; Balders.
rick1984
1st Gear member
Berichten: 30
Lid geworden op: 10.03.2012 - 19:11
Locatie: Borne

Ik zit heel erg te twijfelen over in welke kleur ik de Volvo V40 zal gaan bestellen. John, jij schrijft dat de nieuwe kleur blauw erg mooi is, slaat ie niet een beetje richting het groen uit?
Ik ben vanwege 'bedrijfsregels' gebonden aan niet al te excentrieke kleuren en twijfel tussen deze en Capian Blue
Gebruikersavatar
Rob Bakker
5th Gear member
Berichten: 2189
Lid geworden op: 28.11.2006 - 10:14

Ik vind de nieuwe A-klasse van MB ook erg geslaagd trouwens.....
Plaats reactie

Terug naar “V40”