Hallo,
Ik heb een groot probleem met zijn voorremmen van mijn 97'er V40.
Ik heb deze HOW TO gebruikt :
http://volvo40forum.nl/forum/viewtopic.php?f=32&t=2228
Nu krijg ik echter met geen mogelijkheid mijn remklauw meer vast aan het remzadel. (foto23)
Het ziet er nu zo uit :
http://i1092.photobucket.com/albums/i41 ... 012663.jpg
De remklauw lijkt niet ver genoeg van de remzadel met rubbertje te komen om de bout erin te draaien. Ik kan het rubbertje van het remzadel niet indrukken oid.
Iemand nog een idee?
Probleem bij monteren nieuwe remblokken/schijven
-
- 6th Gear member
Die pen waar het rubbertje omheen zit,die zit nu vast,die moet goed gangbaar zijn en verder naar binnen !
Losmaken en goed invetten als je hem eruit hebt.
Losmaken en goed invetten als je hem eruit hebt.
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
-
- 5th Gear member
Gewoon nieuw remzadel bij de dealer kopen. Dan heb je automatisch ook 2 nieuwe bussen, rubbers en het zadel zelf. Kost rond de 40e. Daar kun je niet voor gaan staan kloten mijn inziens, en heb je alles lekker fris en goed!
-
- 5th Gear member
Ja omdat er een pen vast zit ja. Ik vind het knap dat jij weet te bepalen vanuit jou positie, of die pen überhaupt nog gangbaar te maken is. Ik heb er 2 gezien, welke zo stevig onderhevig waren aan oxidatie, dat er niks meer mee te doen was. Bij de 1 was met geen mogelijkheid de pen van het zadel te separeren en bij de ander, waar dit wel lukte, was alles zo zwaar geoxideerd dat het totaal niet de moeite loont om te gaan staan kloten met oog op de nieuwprijs EN dat het delen van je remmerij betreft.
-
- 6th Gear member
Je kunt ook op een normale manier reageren hoor,
Die pen is inderdaad gangbaar te maken,om de complete boel te vervangen omdat dat dingetje vastzit is natuurlijk volslagen onzin.
We maken dat vrijwel wekelijks mee dat die dingen zwaar gaan of vastzitten,ik kom niet uit een ei hoor zoals jij reageerd is niet normaal.
Volgens mijn vader(ramon&ramon) komt dat regelmatig voor namelijk en ik kan je verzekeren dat hij er het een en ander van af weet van die Volvo,s.
Die pen is inderdaad gangbaar te maken,om de complete boel te vervangen omdat dat dingetje vastzit is natuurlijk volslagen onzin.
We maken dat vrijwel wekelijks mee dat die dingen zwaar gaan of vastzitten,ik kom niet uit een ei hoor zoals jij reageerd is niet normaal.
Volgens mijn vader(ramon&ramon) komt dat regelmatig voor namelijk en ik kan je verzekeren dat hij er het een en ander van af weet van die Volvo,s.
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
- edraket
- 7th Gear member
Bart geeft graag teveel geld uit als ik het goed begrijp.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
-
- 1st Gear member
Die pennen van mij dus. Alles geprobeerd maar geen beweging in te krijgen. Zowel links als rechts! Ff nieuwe op de sloop gescoord voor €30 en weer helemaal het mannetje.Bart Giesen schreef:Ja omdat er een pen vast zit ja. Ik vind het knap dat jij weet te bepalen vanuit jou positie, of die pen überhaupt nog gangbaar te maken is. Ik heb er 2 gezien, welke zo stevig onderhevig waren aan oxidatie, dat er niks meer mee te doen was. Bij de 1 was met geen mogelijkheid de pen van het zadel te separeren en bij de ander, waar dit wel lukte, was alles zo zwaar geoxideerd dat het totaal niet de moeite loont om te gaan staan kloten met oog op de nieuwprijs EN dat het delen van je remmerij betreft.
-
- 5th Gear member
@MarioC70, prima wat jij wilt. Als jij van mening bent dat die pennen nooit dusdanig onherstelbaar vast zitten, prima! Ik ben van mening dat dat wel degelijk anders is, dus hebben we een meningsverschil. Misschien is het in extreme gevallen, met behulp van gereedschappen wel te verhelpen, maar jij moet je verplaatsen naar een situatie waarbij mensen GEEN complete garage en gereedschappen beschikbaar hebben. En 'de hele boel' vervangen. Kom op zeg, het proberen gangbaar maken van wat busjes in een zadel duurt (en dus kost) net zolang (zoveel) als een nieuw zadel. En de 'hele boel', zit met twee flensbouten vast (welke je toch al los moet halen).
Mijn reactie is normaal. Ik vind het nog steeds raar dat jij stellig durft vast te houden aan het feit dat die bussen ten alle tijden gangbaar gemaakt kunnen worden, zonder de situatie te hebben gezien. Overigens, ben jij nu niet degene die min of meer aangeeft dat mijn oplossing (en dus bericht) 'volslagen onzin' is. Voorts suggereer ook helemaal niet dat je uit een ei komt, rare interpretatie.
@Edraket; Tsja, als je het kan hebben waarom niet. Das natuurlijk onzin, net als jou opmerking. Ik persoonlijk heb gewoon het standpunt dat je niet moet beknibbelen op vitale onderdelen, waaronder zeer zeker de remmen. Tuurlijk moet je een balans maken, wanneer is het nog op te lappen / repareren en wanneer is het meer wijsheid om te vervangen. Het is echt niet zo dat als mijn knipperlicht stuk is, ik een compleet nieuw unit ga halen bij de dealer zeg maar. Alleen, waarom gaan lopen kloten terwijl het onderdeeltje niets kost en ervoort zorgt dat alles weer spik en span is.
Maargoed, het laatste bericht van Miesjel, is in ogen van jullie dan ook 'volslagen onzin', want hij heeft gewoon niet goed genoeg geprobeerd ofzo? Want ze zijn immers altijd gangbaar te maken.
Ow en MarioC70, geen verkeerd woord vanuit mij over jou pa, want das een mooie goeie kerel. En wat hij zegt, dat het regelmatig voorkomt dat die bussen vast gaan zitten, is absoluut waar en totaal niet discutabel.
Mijn reactie is normaal. Ik vind het nog steeds raar dat jij stellig durft vast te houden aan het feit dat die bussen ten alle tijden gangbaar gemaakt kunnen worden, zonder de situatie te hebben gezien. Overigens, ben jij nu niet degene die min of meer aangeeft dat mijn oplossing (en dus bericht) 'volslagen onzin' is. Voorts suggereer ook helemaal niet dat je uit een ei komt, rare interpretatie.
@Edraket; Tsja, als je het kan hebben waarom niet. Das natuurlijk onzin, net als jou opmerking. Ik persoonlijk heb gewoon het standpunt dat je niet moet beknibbelen op vitale onderdelen, waaronder zeer zeker de remmen. Tuurlijk moet je een balans maken, wanneer is het nog op te lappen / repareren en wanneer is het meer wijsheid om te vervangen. Het is echt niet zo dat als mijn knipperlicht stuk is, ik een compleet nieuw unit ga halen bij de dealer zeg maar. Alleen, waarom gaan lopen kloten terwijl het onderdeeltje niets kost en ervoort zorgt dat alles weer spik en span is.
Maargoed, het laatste bericht van Miesjel, is in ogen van jullie dan ook 'volslagen onzin', want hij heeft gewoon niet goed genoeg geprobeerd ofzo? Want ze zijn immers altijd gangbaar te maken.
Ow en MarioC70, geen verkeerd woord vanuit mij over jou pa, want das een mooie goeie kerel. En wat hij zegt, dat het regelmatig voorkomt dat die bussen vast gaan zitten, is absoluut waar en totaal niet discutabel.
-
- 6th Gear member
We maken die dingen altijd gangbaar,dat is simpel te doen,maar het is net wat je zelf al zegt,goed gereedschap is het halve werk.
En het laatste wat ik wil is onenigheid creeren over een paar van die rot pennetjes.
En de ei interpretatie is een oud utrechts gezegde,kom je uit een paasei misschien is een veel gehoorde kreet hier.
En het laatste wat ik wil is onenigheid creeren over een paar van die rot pennetjes.

En de ei interpretatie is een oud utrechts gezegde,kom je uit een paasei misschien is een veel gehoorde kreet hier.