Beste iedereen, ik ben bezig om een XC70 uit 2003 aan te schaffen.
Waar moet ik op letten? Zijn er gebreken bij dit type wagen waar ik aan moet denken? De wagen heeft volgens de eigenaar 170.000km gereden, maar hij heeft er geen onderhoudsboekjes bij (wel facturen van de afgelopen 4 jaar).
mvg, Richard
Aanschaf XC70
- Thijs
- 7th Gear member
Eerst je huiswerk doen met behulp van de zoekfunctie!
En stel je je ook even voor in het daartoe bestemde gedeelte?
Welkom op het forum trouwens en succes met je zoektocht naar een geschikte XC!
En stel je je ook even voor in het daartoe bestemde gedeelte?
Welkom op het forum trouwens en succes met je zoektocht naar een geschikte XC!
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
- mad
- 6th Gear member
Dat begint al slordig, alleen facturen van de laatste 4 jaar. En 170.000 in bijna 10 jaar voor een XC is erg weinig. Maar bij een Volvo-dealer kun je de volledige historie achterhalen voorzover uitgevoerd bij de dealer. Als je budget het toelaat, kijk uit naar een jongere versie. Aanbod genoeg..Lobbes25 schreef:Beste iedereen, ik ben bezig om een XC70 uit 2003 aan te schaffen.
Waar moet ik op letten? Zijn er gebreken bij dit type wagen waar ik aan moet denken? De wagen heeft volgens de eigenaar 170.000km gereden, maar hij heeft er geen onderhoudsboekjes bij (wel facturen van de afgelopen 4 jaar).
mvg, Richard
XC70 D5 2009 Ocean Race
-
- Starter
Beste Thijs,
Inmiddels even voorgesteld...
Ik heb in de zoekfunctie geprobeerd te zoeken naar handige weetjes, maar kon daar weinig over vinden...
Wat zijn de nadelen van een xc ten opzichte van een v70 (op het verbruik na)? Ik heb wel ergens gelezen dat een xc vanaf 2003 minder problemen kan krijgen met het awd?
Beste Mad, ik zie ook idd het liefste dat alles bij de auto zit, maar de verkoper heeft de wagen de laatste 4 jaar gereden en heeft de facturen van alle onderhoudsbeurten nog (ik moet de wagen nog gaan bekijken).
Aangezien ik mijn wagen kan ruilen (bmw 735 uit 2002), maakt het wel interessant. Prijstechnisch liggen ze allebei rond de 10K, maar als ik ga inruilen bij een dealer/handelaar zal er altijd geld bij moeten. Dat geld kan ik nu beter besteden voor een degelijke onderhoudsbeurt bij de dealer denk ik.
Alvast bedankt voor de reacties.
Mvg, Richard
Inmiddels even voorgesteld...
Ik heb in de zoekfunctie geprobeerd te zoeken naar handige weetjes, maar kon daar weinig over vinden...
Wat zijn de nadelen van een xc ten opzichte van een v70 (op het verbruik na)? Ik heb wel ergens gelezen dat een xc vanaf 2003 minder problemen kan krijgen met het awd?
Beste Mad, ik zie ook idd het liefste dat alles bij de auto zit, maar de verkoper heeft de wagen de laatste 4 jaar gereden en heeft de facturen van alle onderhoudsbeurten nog (ik moet de wagen nog gaan bekijken).
Aangezien ik mijn wagen kan ruilen (bmw 735 uit 2002), maakt het wel interessant. Prijstechnisch liggen ze allebei rond de 10K, maar als ik ga inruilen bij een dealer/handelaar zal er altijd geld bij moeten. Dat geld kan ik nu beter besteden voor een degelijke onderhoudsbeurt bij de dealer denk ik.
Alvast bedankt voor de reacties.
Mvg, Richard
- EwoutSchalkwijk
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Hoi Thijs,
Volgens mij is de 'mof' in de aandrijving naar de achteras nog steeds een relatief zwak punt. De kosten van vervanging liggen volgens mij ergens rond de 500 a 700 euro. Ik weet dat de 2006 XC om die reden 47 'splines' heeft ipv 45. Hiermee zou de constructie sterker moeten zijn.
Pprobeer de auto op een nat stukje gras eens te testen, dan zie je snel genoeg of het AWD nog functioneert.
Succes,
Ewøut
Volgens mij is de 'mof' in de aandrijving naar de achteras nog steeds een relatief zwak punt. De kosten van vervanging liggen volgens mij ergens rond de 500 a 700 euro. Ik weet dat de 2006 XC om die reden 47 'splines' heeft ipv 45. Hiermee zou de constructie sterker moeten zijn.
Pprobeer de auto op een nat stukje gras eens te testen, dan zie je snel genoeg of het AWD nog functioneert.
Succes,
Ewøut
http://www.reinemoen.net
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe."; - Albert Einstein
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe."; - Albert Einstein
-
- Starter
Beste forumleden,
Dank voor de reeds geplaatste reacties.
Als ik het goed begrijp heeft een xc vanaf 2003 een haldex aandrijving ipv. een 'visco koppeling'. Mocht deze haldex kapot zijn kost dit incl. montage +/- €450,- las ik. Dat valt gelukkig nog mee (als je bmw prijzen gewend bent).
Maar zijn er verder nog zaken waar op te letten wat 'vaak' problemen geeft?
Ik las ook ergens op het forum dat er veel xc70 zijn die naar 'rechts' trekken...? Is dit zorgelijk of normaal?
Mvg, Richard
Dank voor de reeds geplaatste reacties.
Als ik het goed begrijp heeft een xc vanaf 2003 een haldex aandrijving ipv. een 'visco koppeling'. Mocht deze haldex kapot zijn kost dit incl. montage +/- €450,- las ik. Dat valt gelukkig nog mee (als je bmw prijzen gewend bent).
Maar zijn er verder nog zaken waar op te letten wat 'vaak' problemen geeft?
Ik las ook ergens op het forum dat er veel xc70 zijn die naar 'rechts' trekken...? Is dit zorgelijk of normaal?
Mvg, Richard
- mad
- 6th Gear member
Nee, is niet zorgelijk, echter ook niet normaal. In de meeste gevallen verkeerde banden of geen goede spanning. XC is best gevoelig voor welke banden je rijdt. Maar daarover zijn ook tal van topics. Michelin komt er o.h.a. als beste uit de bus. Vergeet niet dat je hier eigenlijk veel "ellende" kunt lezen over de XC, maar daar is het forum voor. Als het gewoon goed gaat, en in de meeste gevallen is dat zo, lees je weinig of niets...problemen zijn er vaker als de auto een standkachel heeft en je die wilt gebruiken, die dingen gaan wel eens kapot. Verder zou de koppeling gevoelig zijn, maar ook daar zijn tegenstrijdige berichten te lezen. De XC70 is gewoon een pracht wagen en kan vele kilometers mee (zie kilometerstanden V70/XC70), ook een leuk topic.. .
XC70 D5 2009 Ocean Race
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
170.000km op 10 jaar kan best hoor, mijn schoonvader heeft een XC70 D5 van 2004 en heeft nu net 100.000km
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
-
- Starter
Beste Mad,
Hierbij de advertentie (ik wist eerst niet dat hij op internet stond, de eigenaar reageerde op mijn BMW).
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=maflizpnf2qh
Volgens de eigenaar heeft hij de auto al 4 jaar, hij heeft hem in september 2011 zelf ingevoerd vanuit Litouwen. De wagen is erg goedkoop als ik hem vergelijk met andere xc70's van 2003 met weinig km's (moet nog blijken dat ie zo weinig gelopen heeft natuurlijk). Ik ga waarschijnlijk vandaag kijken naar de wagen.
Weet iemand wat voor navigatie erin zit? Lijkt mij niet origineel toch?
Mvg, Richard
Hierbij de advertentie (ik wist eerst niet dat hij op internet stond, de eigenaar reageerde op mijn BMW).
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=maflizpnf2qh
Volgens de eigenaar heeft hij de auto al 4 jaar, hij heeft hem in september 2011 zelf ingevoerd vanuit Litouwen. De wagen is erg goedkoop als ik hem vergelijk met andere xc70's van 2003 met weinig km's (moet nog blijken dat ie zo weinig gelopen heeft natuurlijk). Ik ga waarschijnlijk vandaag kijken naar de wagen.
Weet iemand wat voor navigatie erin zit? Lijkt mij niet origineel toch?
Mvg, Richard
- mad
- 6th Gear member
Navigatie kan niet anders dan origineel zijn denk ik. IK zou een aankoopkeuring doen. Mogelijk heeft deze in elkaar gezeten en is mooi opgeknapt en over gespoten. Ziet er goed uit....maar hij moet eerst aan de computer (zitten de airbags er nog wel in bijv?). Kun je meteen de km stand checken. Invoer vanuit Litouwen, dan moet de eigenaar/ handelaar (?) daar ook nog papieren van hebben. Aankoopkeuring, zonder meer. Je wilt geen XC met een krom chassis en zonder airbags denk ik.... en laat je niet gek maken, er zijn er meer op de markt.
XC70 D5 2009 Ocean Race
- diesel01
- Geartronic member
Als ik op mijn onderbuik af zou moeten gaan dan maakte de auto met het verhaal bij mij geen kans.
Maar dat mag ik eigenlijk niet zeggen want ik ken het verhaal niet.
Ik vindt het bijzonder weinig geld voor een dergelijke auto, maar teveel geld om over één nacht ijs te gaan het ruikt naar een auto die niet fris is.
Maar dat mag ik eigenlijk niet zeggen want ik ken het verhaal niet.
Ik vindt het bijzonder weinig geld voor een dergelijke auto, maar teveel geld om over één nacht ijs te gaan het ruikt naar een auto die niet fris is.
-
- 6th Gear member
Als het te goed lijkt om waar te zijn, dan is dat vaak ook het geval...
Just my 2 cts
zou eerder voor dat geld voor iets meer km's gaan en met complete historie en een iets lagere inruil, zoals bijvoorbeeld deze of deze
Just my 2 cts
zou eerder voor dat geld voor iets meer km's gaan en met complete historie en een iets lagere inruil, zoals bijvoorbeeld deze of deze
Without fiction, there would not be reality
Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
- mad
- 6th Gear member
En bij 180.000 km heb je een forse onderhoudsbeurt mét distributie-riem als ik me niet vergis.... en de kilometerstand maakt niet zo bár veel uit. Onderhoud daarentegen wél! Eens met Quta en Diesel01. Ergens klopt het verhaal niet...
XC70 D5 2009 Ocean Race
- Discovery
- 5th Gear member
Het gaat hier om een van origine Amerikaanse XC70 en de navi is van Blue Power
-
- Starter
Ik heb op die laatste gereageert...die had ik nog niet gezien...dank je quota!!
eens even kijken wat ze met de bmw kunnen....
Distributieriem is volgens de eigenaar bij 155.000km vervangen...
Ga toch maar even kijken van de week.....
Hou jullie op de hoogte....bedankt voor de tips!!!!
Mvg, Richard
eens even kijken wat ze met de bmw kunnen....
Distributieriem is volgens de eigenaar bij 155.000km vervangen...
Ga toch maar even kijken van de week.....
Hou jullie op de hoogte....bedankt voor de tips!!!!
Mvg, Richard