Ja, het is lastig om zomaar een antwoord te geven. Voor je het weet heb je je hele onderstel vervangen, en blijkt het toch een kromme velg te zijn...
Ik zit met hetzelfde probleem, ook vanaf 110km/u alhoewel het vanaf 130 weer stopt. Heb een draagarm(RV) (fuseekogel speling) en het stuurhuis vervangen (dat lekte, rechts), hij is uitgelijnd en voorzien van 2 nieuwe banden en alles gebalanceerd. het is wel verbeterd, maar het is er nog steeds.
Aangezien er een beschadigde, maar gerepareerde velg onder zit, denk ik dat hij een keer een schuiver gemaakt heeft en een stoep heeft geraakt. Dus ik hoop eigenlijk op een kromme velg. dat is het goedkoopst en heb ik een reden om een paar mooie velgen uit te zoeken

, alhoewel het dan niet meer het goedkoopst is, overigens...
Maar er zijn veel waarschijnlijke redenen op te noemen, ik breek ook mijn hoofd over de mijne.
Maar probeer inderdaad eens het wisselen van de wielen, weet niet of je een AWD hebt, maar dan moet je uitkijken met het verschil in profieldiepte. Dat mag bij een oudere AWD (van voor '99 of zo) niet meer den 2(!)mm schelen.
Je kunt ervan uitgaan dat alle onderdelen van de ophanging voor de trillingen verantwoordelijk kunnen zijn, dus waar begin je? Als de trilling het meest in het stuur zit zijn het de voorwielen of iets in de voortrein. als de auto zelf meer onder je kont trilt, zal het bij achterwielen zitten.
Van goedkoop naar duur, zou ik zeggen.
Maar begin eens met wielen omwisselen, dan balanceren, als dat niet helpt uitlijnen. Daarna zou je eens iemand of jezelf moeten laten kijken hoe het met de speling in de grote verscheidenheid aan rubbers zit, daar kan ook een hoop slijtage en speling zitten.
Succes ermee!
Kevin