Gisteren op de snelweg 2x naar de vluchtstrook gemoeten omdat de auto tijdens het rijden geen vermogen meer had. Aandrijving was weg, auto rolde gewoon uit. Gebeurde beide keren bij inhouden gaspedaal, en dan weer gas willen geven maar geen enkele reactie meer krijgen. Op de vluchtstrook herstarten lukte wel, en kon weer doorrijden. Tweede keer lukte herstarten pas na een paar pogingen.
Heb de problemen ook bij lagere snelheden. Zelfde idee: gas los, gas erop en geen vermogen. Problemen doen zich niet voor bij het starten, alleen tijdens het rijden, en altijd na minstens zo'n 10-15 minuten.
Bij de garage denken ze dat het aan de brandstof ligt: 98 moet ie hebben. Auto heeft jarenlang probleemloos op 95 gelopen.
Jullie ideeen helpen me zeer! 't Is een 850 uit '93, benzine.
Motorproblemen
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 41056
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
@RemcoR
Kijk je mailadres in je profiel even na.
Het veroorzaakt foutmeldingen omdat mail niet kan worden bezorgd.
Kijk je mailadres in je profiel even na.
Het veroorzaakt foutmeldingen omdat mail niet kan worden bezorgd.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
-
- Starter
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 11.03.2012 - 17:10
Nee er is niets getuned aan de auto. Het verhaal dat ik van de garage hoor, is dat 95 niet goed is voor oude auto's. Hij heeft meerdere klanten met dit soort uitvalproblemen, en raadt hen aan om 98 te tanken.
Volgens jullie kan de brandstof alleen dus nooit de oorzaak van de uitval zijn? (Is ook raar, want de auto heeft jaren probleemloos op 95 gelopen)
@Ben: mailadres is goed; geen idee waarom er foutmeldingen zijn. heb notificatie nu uitgezet.
Volgens jullie kan de brandstof alleen dus nooit de oorzaak van de uitval zijn? (Is ook raar, want de auto heeft jaren probleemloos op 95 gelopen)
@Ben: mailadres is goed; geen idee waarom er foutmeldingen zijn. heb notificatie nu uitgezet.
- Turbo Will-I-Am
- 2nd Gear member
- Berichten: 105
- Lid geworden op: 08.03.2012 - 23:10
- Locatie: Wijhe
- Contacteer:
Of de brandstoffilter??
Voorheen: Seat Toledo V5
Voorheen: Volvo C70 T5 Automaat
Nu: S60 D5 Summum, Tunex Stage II
Werk: Volvo V40 D2 (2015)
Voorheen: Volvo C70 T5 Automaat
Nu: S60 D5 Summum, Tunex Stage II
Werk: Volvo V40 D2 (2015)
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 21482
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Ik had vorige week ook zoiets en dat bleek de brandstofpomp te zijn: die kreeg geen spanning omdat de contacten in de startonderbreker "op" waren. Contiue 10 ampere door die contacten was blijkbaar een reden om er na 14 jaar mee op te houden.
Het is bij mij weer opgelost en de auto rijdt en start weer zoals het hoort.
Het is bij mij weer opgelost en de auto rijdt en start weer zoals het hoort.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
-
- Starter
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 17.04.2012 - 19:21
eerst even uitlezen wat voor foutcode's er in staan.
nokkenas sensor kan.. maar dan heb je kans dat de auto helemaal niet meer aanpakt (als deze defect is)
idd brandstof pomp controleren.als er op de rail genoeg druk is en evt voor de brandstof filter even meten hoe daar de druk is. brandstof filter kan nooit geen kwaad om te vervangen als deze er al wat km onder zit
nokkenas sensor kan.. maar dan heb je kans dat de auto helemaal niet meer aanpakt (als deze defect is)
idd brandstof pomp controleren.als er op de rail genoeg druk is en evt voor de brandstof filter even meten hoe daar de druk is. brandstof filter kan nooit geen kwaad om te vervangen als deze er al wat km onder zit
-
- Starter
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 20.05.2012 - 18:23
en weet je al iets meer van het probleem
maar wat de garage zegt over alleen 98 tanken vind ik wel beetje heel ver gezocht
Mvg
maar wat de garage zegt over alleen 98 tanken vind ik wel beetje heel ver gezocht
Mvg
- The Volvoboy
- 7th Gear member
- Berichten: 5716
- Lid geworden op: 06.09.2008 - 09:33
- Locatie: Sassenheim
Dat verhaal van de brandstof is onzin. Achterop het instructieboekje van onze V70 staat: ''Benzine: advies 95 octaan loodvrij (min. 91 octaan loodvrij)''
Denk dat bijna iedereen op 95 rijdt, wij ook. Afgelopen vakantie 98 getankt omdat ie dan net wat lekkerder sleurt met de caravan erachter, wat makkelijker in toeren klimt en feller aanvoelt. Voorheen ook op 95 gereden met de caravan en dat kan ook prima, dus ik vind het verhaal van de dealer dat je 98 moet tanken een sterk verhaal.
Denk dat bijna iedereen op 95 rijdt, wij ook. Afgelopen vakantie 98 getankt omdat ie dan net wat lekkerder sleurt met de caravan erachter, wat makkelijker in toeren klimt en feller aanvoelt. Voorheen ook op 95 gereden met de caravan en dat kan ook prima, dus ik vind het verhaal van de dealer dat je 98 moet tanken een sterk verhaal.
Koen
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km -
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km
'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km -

'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km
'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
- The Volvoboy
- 7th Gear member
- Berichten: 5716
- Lid geworden op: 06.09.2008 - 09:33
- Locatie: Sassenheim
Op www.volvo850forum.nl staat ook vast wel wat geschreven daarover. Succes!
Koen
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km -
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km
'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km -

'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km
'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
-
- 4th Gear member
- Berichten: 892
- Lid geworden op: 22.09.2004 - 21:36
Hoe heb je dat opgelost Mark? Ik denk dat ik hetzelfde probleem heb. Voeding naar brandstof pomp, dan wel LPG keuze knop viel steeds vaker weg, waarna ik geen benzine, dan wel geen lpg meer kreeg, starten lopen, totdat het lampje helemaal niet meer ging branden.Msuidgeest schreef:Ik had vorige week ook zoiets en dat bleek de brandstofpomp te zijn: die kreeg geen spanning omdat de contacten in de startonderbreker "op" waren. Contiue 10 ampere door die contacten was blijkbaar een reden om er na 14 jaar mee op te houden.
Het is bij mij weer opgelost en de auto rijdt en start weer zoals het hoort.
Op dit moment heb ik een schakelaar waarmee ik rechtreeks 12 volt op de brandstofpomp kan zetten en dan loopt hij prima, maar ik wil graag weten welk onderdeel ik moet vervangen om te zorgen dat de prik weer gewoon op zijn plek komt. Of kan ik dit met draadjes testen waar relais 103 behoort te zitten oid?