Pagina 1 van 2
Motorproblemen
Geplaatst: 12.03.2012 - 21:10
door RemcoR
Gisteren op de snelweg 2x naar de vluchtstrook gemoeten omdat de auto tijdens het rijden geen vermogen meer had. Aandrijving was weg, auto rolde gewoon uit. Gebeurde beide keren bij inhouden gaspedaal, en dan weer gas willen geven maar geen enkele reactie meer krijgen. Op de vluchtstrook herstarten lukte wel, en kon weer doorrijden. Tweede keer lukte herstarten pas na een paar pogingen.
Heb de problemen ook bij lagere snelheden. Zelfde idee: gas los, gas erop en geen vermogen. Problemen doen zich niet voor bij het starten, alleen tijdens het rijden, en altijd na minstens zo'n 10-15 minuten.
Bij de garage denken ze dat het aan de brandstof ligt: 98 moet ie hebben. Auto heeft jarenlang probleemloos op 95 gelopen.
Jullie ideeen helpen me zeer! 't Is een 850 uit '93, benzine.
Geplaatst: 12.03.2012 - 21:18
door koen.s
Met of zonder turbo.
Geplaatst: 12.03.2012 - 21:20
door koen.s
Uitlezen op foutcodes misschien iets van een nokkenas sensor.
Geplaatst: 12.03.2012 - 21:24
door RemcoR
Ik weet het niet eerlijk gezegd. Auto is nu bij garage dus kan het niet zo ff opzoeken.
Geplaatst: 12.03.2012 - 21:26
door RemcoR
Ja, hij wordt uitgelezen en ze gaan proefrijden. Dank iig voor je suggestie!
Geplaatst: 12.03.2012 - 21:27
door koen.s
Hoe komen ze dan bij 98 ongelood?
Is de auto soms getuned?
Geplaatst: 12.03.2012 - 21:32
door Ben
@RemcoR
Kijk je mailadres in je profiel even na.
Het veroorzaakt foutmeldingen omdat mail niet kan worden bezorgd.
Geplaatst: 13.03.2012 - 07:49
door EVV
Zelfs al zou die getuned zijn dan nog mag die niet stilvallen als je er 95 in tankt, je hebt dan alleen wat minder vermogen. Tijd voor een andere garage?
Geplaatst: 13.03.2012 - 10:34
door RemcoR
Nee er is niets getuned aan de auto. Het verhaal dat ik van de garage hoor, is dat 95 niet goed is voor oude auto's. Hij heeft meerdere klanten met dit soort uitvalproblemen, en raadt hen aan om 98 te tanken.
Volgens jullie kan de brandstof alleen dus nooit de oorzaak van de uitval zijn? (Is ook raar, want de auto heeft jaren probleemloos op 95 gelopen)
@Ben: mailadres is goed; geen idee waarom er foutmeldingen zijn. heb notificatie nu uitgezet.
Geplaatst: 14.03.2012 - 11:33
door Joost23
brandstofpomp?
Geplaatst: 16.04.2012 - 18:33
door Turbo Will-I-Am
Of de brandstoffilter??
Geplaatst: 16.04.2012 - 19:54
door Msuidgeest
Ik had vorige week ook zoiets en dat bleek de brandstofpomp te zijn: die kreeg geen spanning omdat de contacten in de startonderbreker "op" waren. Contiue 10 ampere door die contacten was blijkbaar een reden om er na 14 jaar mee op te houden.
Het is bij mij weer opgelost en de auto rijdt en start weer zoals het hoort.
Geplaatst: 23.04.2012 - 22:20
door bntsen
eerst even uitlezen wat voor foutcode's er in staan.
nokkenas sensor kan.. maar dan heb je kans dat de auto helemaal niet meer aanpakt (als deze defect is)
idd brandstof pomp controleren.als er op de rail genoeg druk is en evt voor de brandstof filter even meten hoe daar de druk is. brandstof filter kan nooit geen kwaad om te vervangen als deze er al wat km onder zit
Geplaatst: 22.08.2012 - 12:21
door Volvo850 93
en weet je al iets meer van het probleem
maar wat de garage zegt over alleen 98 tanken vind ik wel beetje heel ver gezocht
Mvg
Geplaatst: 22.08.2012 - 12:57
door The Volvoboy
Dat verhaal van de brandstof is onzin. Achterop het instructieboekje van onze V70 staat: ''Benzine: advies 95 octaan loodvrij (min. 91 octaan loodvrij)''
Denk dat bijna iedereen op 95 rijdt, wij ook. Afgelopen vakantie 98 getankt omdat ie dan net wat lekkerder sleurt met de caravan erachter, wat makkelijker in toeren klimt en feller aanvoelt. Voorheen ook op 95 gereden met de caravan en dat kan ook prima, dus ik vind het verhaal van de dealer dat je 98 moet tanken een sterk verhaal.
Geplaatst: 22.08.2012 - 13:01
door EVV
Ik zou even zoeken op internet op relais 103, kijken of dit overeen komt met je problemen. De (tijdelijke) oplossing staat er vaak ook wel bij vermeld.
Geplaatst: 22.08.2012 - 13:44
door The Volvoboy
Op
www.volvo850forum.nl staat ook vast wel wat geschreven daarover. Succes!
Geplaatst: 23.08.2012 - 13:12
door rost
Zeker Relais 103 eens controleren! En een 850 uit '93 heeft nog lekker ouderwets OBD1.5, deze kun je door een knipperend lampje zelf uitlezen.
Hier kun je erg veel vinden.
Geplaatst: 23.08.2012 - 14:53
door sbv
Wat is er dan nu uit het uitlezen gekomen ?
Geplaatst: 27.08.2012 - 17:46
door Marinus
Msuidgeest schreef:Ik had vorige week ook zoiets en dat bleek de brandstofpomp te zijn: die kreeg geen spanning omdat de contacten in de startonderbreker "op" waren. Contiue 10 ampere door die contacten was blijkbaar een reden om er na 14 jaar mee op te houden.
Het is bij mij weer opgelost en de auto rijdt en start weer zoals het hoort.
Hoe heb je dat opgelost Mark? Ik denk dat ik hetzelfde probleem heb. Voeding naar brandstof pomp, dan wel LPG keuze knop viel steeds vaker weg, waarna ik geen benzine, dan wel geen lpg meer kreeg, starten lopen, totdat het lampje helemaal niet meer ging branden.
Op dit moment heb ik een schakelaar waarmee ik rechtreeks 12 volt op de brandstofpomp kan zetten en dan loopt hij prima, maar ik wil graag weten welk onderdeel ik moet vervangen om te zorgen dat de prik weer gewoon op zijn plek komt. Of kan ik dit met draadjes testen waar relais 103 behoort te zitten oid?