Hallo
Graag jullie advies, ik twijfel tussen een D3 of een 2.0T (203pk)
Ik rijd ongeveer 20.000km per jaar.
Als ik de brandstof rekening maak zou een D3 zo'n € 1000/jaar voordeliger zijn dan een 2.0T. Qua verkeersbelasting is er geen verschil.
Maar mijn dagelijkse ritten zijn kort, op en neer naar het werk is maar 14km en de motor heeft dus geen tijd om goed warm te draaien (met mijn huidige S60 D5 althans) enkel in het weekend doe ik lange afstanden.
Ik heb altijd gehoord dat een diesel niet gemaakt is vr korte afstanden, en dat je vroeg of laat problemen krijgt, klopt dit of geldt het ook voor een benzinemotor?
Hoe zit het met de onderhoudskosten ts D3 en 2.0T ?
Bedankt.
D3 of 2.0T (203pk)
- ZX10r
- 5th Gear member
- Berichten: 1002
- Lid geworden op: 25.09.2010 - 14:58
- Locatie: REO Rotterdam en Omgeving
gewoon rijden en kijken wat je het lekkerste vindt
Out div C30/XC70/XC60/XC60/V60CC/XC40
Out XC 70 D5 full option
Out V60 full option cosmic white inc Polestar
Out V60 MY14 Plug in hybrid inc Polestar
Out V60 MY15 Polestar full option Black
In XC40 MY22 Twin Engine black
In XC40 MY23 Twin Engine White
Out XC 70 D5 full option
Out V60 full option cosmic white inc Polestar
Out V60 MY14 Plug in hybrid inc Polestar
Out V60 MY15 Polestar full option Black
In XC40 MY22 Twin Engine black
In XC40 MY23 Twin Engine White
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 75
- Lid geworden op: 02.04.2010 - 16:34
Ik rij nu D3, en met alle respect.. Er zijn echt betere diesels dan deze. Verdraaid smalle powerband, en ik kan niet in de 3 een rotonde nemen, dat lukt met mijn Passat TSI makkelijk. Echt mensen, die D3 is het niet. My2Cents. Verder echt wel plezierig rijden, maar ik ben er niet lyrisch over, helaas. Dus pak de benzine. Ga er inderdaad maar eens in rijden.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 216
- Lid geworden op: 22.12.2006 - 15:36
Heb zelf een D3 en vindt de auto erg fijn rijden. Je kan de auto lekker lui rijden vanaf 1400 tpm is er al genoeg kracht en terug schakelen hoeft niet snel. Moet het sneller, kan ook, tot 3000 tpm blijft de motor flink doortrekken. Daarna is het rap over. Maar ja, een diesel moet je naar mijn mening ook niet hoog de toeren in jagen. Als je dat wel wil zijn er benzine motoren.
Ik heb ook met een 2.0T gereden, was wel met een automaat dus niet helemaal een eerlijk vergelijk misschien. Ik vond het een beetje tegenvallen, of had er misschien mer van verwacht. De auto is snel zat en rijdt fantastisch maar de D3 voelt sneller aan en ook tussen acceleren gaat veel sneller met de D3. Bij de D3 voel je veel meer een duw in de rug. Bovendien was het verbruik erg hoog, gemiddeld 1:10 terwijl ik met de D3 1:18 makkelijk haal. Ik heb met beide auto's het zelfde gereden en ook dezelfde route.
Wat je aangeeft is ook waar, een diesel wordt niet warm op korte stukken. Ik zelf rijd vooral lange stukken, min. 85 km, dus weet niet wat het met de motor doet en ook niet hoe het gaat met het roetfilter.
Ik heb ook met een 2.0T gereden, was wel met een automaat dus niet helemaal een eerlijk vergelijk misschien. Ik vond het een beetje tegenvallen, of had er misschien mer van verwacht. De auto is snel zat en rijdt fantastisch maar de D3 voelt sneller aan en ook tussen acceleren gaat veel sneller met de D3. Bij de D3 voel je veel meer een duw in de rug. Bovendien was het verbruik erg hoog, gemiddeld 1:10 terwijl ik met de D3 1:18 makkelijk haal. Ik heb met beide auto's het zelfde gereden en ook dezelfde route.
Wat je aangeeft is ook waar, een diesel wordt niet warm op korte stukken. Ik zelf rijd vooral lange stukken, min. 85 km, dus weet niet wat het met de motor doet en ook niet hoe het gaat met het roetfilter.
V60 D4 Kinetic
- santu001
- 4th Gear member
- Berichten: 563
- Lid geworden op: 16.06.2011 - 02:58
- Locatie: Regio Amsterdam
De 2.0T kan je later ook makkelijk door Volvo laten tunen met een Polestar kit. Met behoudt van de garantie. Enigste maar is dat de 2.0T niet meer leverbaar is. Althans volgens de prijslijst. De motor was overigens identiek aan de T5. Alleen de software is anders. Middels de Polestar wordt het min of meer dus een T5.
Ik vond de 2.0T ook iets te licht, maar na de Polestar ben ik erg tevreden met de motor. Maar ik kwam wel van 2.5T vijf cilinder. De Polestar maakt er overigens 249pk van.
Ik vond de 2.0T ook iets te licht, maar na de Polestar ben ik erg tevreden met de motor. Maar ik kwam wel van 2.5T vijf cilinder. De Polestar maakt er overigens 249pk van.
Mvg. Claudio,
Volvo S60 T5 - R-design - Polestar optimized - Fusion Red Metallic - Full Options - 10-2019
Volvo S60 T5 Summum, DSL, BPPro, Vibrant Copper 2011 - Sensus 3.0 0C71 SCT-IGO- XDA Root/ADW-EX Launcher 18" Sleipner/Fortuna
Volvo S60 2.5T Summun 2005 Greenwich green
Volvo S60 2.4 Premium Comfort, Audio, Winterline 2001 Maya Yellow
Volvo S60 T5 - R-design - Polestar optimized - Fusion Red Metallic - Full Options - 10-2019
Volvo S60 T5 Summum, DSL, BPPro, Vibrant Copper 2011 - Sensus 3.0 0C71 SCT-IGO- XDA Root/ADW-EX Launcher 18" Sleipner/Fortuna
Volvo S60 2.5T Summun 2005 Greenwich green
Volvo S60 2.4 Premium Comfort, Audio, Winterline 2001 Maya Yellow
- olson
- 3rd Gear member
- Berichten: 343
- Lid geworden op: 10.05.2011 - 08:03
Een rotonde in de 3 is prima te doen in een D3. Het is inderdaad wel zo dat je boven de 1200 toeren moet zitten.DJR schreef:Ik rij nu D3, en met alle respect.. Er zijn echt betere diesels dan deze. Verdraaid smalle powerband, en ik kan niet in de 3 een rotonde nemen, dat lukt met mijn Passat TSI makkelijk. Echt mensen, die D3 is het niet. My2Cents. Verder echt wel plezierig rijden, maar ik ben er niet lyrisch over, helaas. Dus pak de benzine. Ga er inderdaad maar eens in rijden.
Maw. proefrit gaan maken en zelf bepalen wat je bevalt...
S60 D3 Summum 2012, Four-C, black sapphire.
V60 B4 R-Design 2021 Birch light
V60 B4 R-Design 2021 Birch light
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 75
- Lid geworden op: 02.04.2010 - 16:34
Nee
Laten we svp niet concluderen dat die D3 smeuïg en over een breed toets gebied zijn kracht afgeeft want..
Dat doetie niet.
Schopje in de rug is leuk hoor, maar een T4 maakt met ruim een seconde op de honderd meter gehakt van de D3.
Laten we svp niet concluderen dat die D3 smeuïg en over een breed toets gebied zijn kracht afgeeft want..
Dat doetie niet.
Schopje in de rug is leuk hoor, maar een T4 maakt met ruim een seconde op de honderd meter gehakt van de D3.
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
de 2e versie ervan is beter, die geeft zijn max vermogen af bij 3500t/min ipv bij 2900 t/min wat erg laag was
Volvo for life
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33123
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
De 2.0T is echt een top motor, zeker met een onbeperkte benzinepas. Maar ik hou meer van de D3 en ik hou ook meer van het verbruik van deze.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15305
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
Als ik naar de cijfers kijk, zeg ik 2.0T. Maar ik weet niet hoe een 2.0T rijdt. Een D3 rijdt wel erg lekker!
- santu001
- 4th Gear member
- Berichten: 563
- Lid geworden op: 16.06.2011 - 02:58
- Locatie: Regio Amsterdam
Maar is die 2.0T dan nog wel leverbaar? In de Volvo prijslijst iig. niet.
Mvg. Claudio,
Volvo S60 T5 - R-design - Polestar optimized - Fusion Red Metallic - Full Options - 10-2019
Volvo S60 T5 Summum, DSL, BPPro, Vibrant Copper 2011 - Sensus 3.0 0C71 SCT-IGO- XDA Root/ADW-EX Launcher 18" Sleipner/Fortuna
Volvo S60 2.5T Summun 2005 Greenwich green
Volvo S60 2.4 Premium Comfort, Audio, Winterline 2001 Maya Yellow
Volvo S60 T5 - R-design - Polestar optimized - Fusion Red Metallic - Full Options - 10-2019
Volvo S60 T5 Summum, DSL, BPPro, Vibrant Copper 2011 - Sensus 3.0 0C71 SCT-IGO- XDA Root/ADW-EX Launcher 18" Sleipner/Fortuna
Volvo S60 2.5T Summun 2005 Greenwich green
Volvo S60 2.4 Premium Comfort, Audio, Winterline 2001 Maya Yellow
- rwa
- 2nd Gear member
- Berichten: 191
- Lid geworden op: 16.01.2011 - 14:05
Plan met beide een dag je rijden....en je keuze wordt een D3..
Volvo XC 90 T8 R-design 2022?
Volvo XC60 T8 R-design 2018
Volvo V70 T5 black edition 2014
Volvo XC60 R-design D5 AWD 2011
Volvo V60 D5 R-design 2011
Volvo V70 D5 2008 summum
Volvo XC90 D5 Sport 2007
Volvo S60 R 2005
Volvo XC 90 D5 Summum 2003
Volvo XC60 T8 R-design 2018
Volvo V70 T5 black edition 2014
Volvo XC60 R-design D5 AWD 2011
Volvo V60 D5 R-design 2011
Volvo V70 D5 2008 summum
Volvo XC90 D5 Sport 2007
Volvo S60 R 2005
Volvo XC 90 D5 Summum 2003
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 51
- Lid geworden op: 14.10.2007 - 13:35
- Locatie: Antwerp
OK, ik ga eens testrijden met een 2.0T, hij schijnt ook niet bepaald zuinig te zijn.
Wat me nog niet helemaal duidelijk is, stel dat ik de D3 neem, kan het kwaad dat hij dan vaak niet helemaal wordt warmgereden?
Wat me nog niet helemaal duidelijk is, stel dat ik de D3 neem, kan het kwaad dat hij dan vaak niet helemaal wordt warmgereden?
V60 D3 Momentum + Motion
- olson
- 3rd Gear member
- Berichten: 343
- Lid geworden op: 10.05.2011 - 08:03
Ik heb me laten vertellen dat er een electrisch systeem in de D3 zit dat de motor sneller doet opwarmen (en dus ook sneller warme lucht naar binnen komt)
Een motor komt natuurlijk liever lekker op temperatuur... maar of het echt kwaad kan....
Een motor komt natuurlijk liever lekker op temperatuur... maar of het echt kwaad kan....
S60 D3 Summum 2012, Four-C, black sapphire.
V60 B4 R-Design 2021 Birch light
V60 B4 R-Design 2021 Birch light