Mensen mijn 2.5T is niet meer! Nu zoek ik een andere V70 en ik wil eigenlijk wel een T5-R ofzo zonder AWD en handgeschakeld.
Nu zit ik mij te bedenken rijden die niet op Euro 98?
Zijn er nog andere dingen waar ik extra op moet letten bij een R?
Kunnen remmerij e.d. gewoon uitgewisseld worden? (heb ´wrak´ 2.5T nog die net nieuwe remmen, e.d. heeft)
Kosten onderhoud vergelijkbaar met 2.5T?
V70 R
- sbv
- 6th Gear member
eigenlijk is alles wel overzetbaar op een R.
Een V70R van dezelfde generatie als je nu hebt kan gewoon euro 95 drinken.
Waar op letten?
Airco werkend ?
distributie tijdig gedaan
onderhouds historie
de kosten van onderhoud zijn vergelijkbaar. Begin met een goede stage 0, remmen, ontsteking etc en kijk dan rustig verder.
Soms kan je op een hele goedkope leeglopen wegens achterstallig onderhoud
Een V70R van dezelfde generatie als je nu hebt kan gewoon euro 95 drinken.
Waar op letten?
Airco werkend ?
distributie tijdig gedaan
onderhouds historie
de kosten van onderhoud zijn vergelijkbaar. Begin met een goede stage 0, remmen, ontsteking etc en kijk dan rustig verder.
Soms kan je op een hele goedkope leeglopen wegens achterstallig onderhoud
Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
- sbv
- 6th Gear member
Neem je het wrak over van de verzekering dan ? Indien nee, dan vraag ik me af of je de remmen er zo vanaf mag halen
Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
-
- 1st Gear member
Wrak heb ik nog! Opkoper gaf er 400 euro voor.
Dus heb ik hem in de schuur gezet. Als ik iets anders heb kan ik evt. onderdelen uitwisselen.
In ieder geval is het zwarte leer 100% en ik zie vaak versleten stoelen. Nieuwe ABS computer heb ik maand geleden erop gekregen, zal ook nog wel goed zijn. december nieuwe winterbanden eronder gekregen. en ga zo maar door. Die 400 euries verdien ik wel terug.
Dus heb ik hem in de schuur gezet. Als ik iets anders heb kan ik evt. onderdelen uitwisselen.
In ieder geval is het zwarte leer 100% en ik zie vaak versleten stoelen. Nieuwe ABS computer heb ik maand geleden erop gekregen, zal ook nog wel goed zijn. december nieuwe winterbanden eronder gekregen. en ga zo maar door. Die 400 euries verdien ik wel terug.
- Paul
- Geartronic member
Zat er iemand niet in de gordels dat je zo'n barst hebt in de ruit? Vertel hoe is het gebeurd?
Edit zie nu ook je andere topic.
Edit zie nu ook je andere topic.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Mark,
Let op de "oude" AWD (visco-koppeling) deze zijn behoorlijk storingsgevoelig en reparatie is duur.
Heel veel R's rijden dan ook al rond als FWD i.p.v. AWD.
Verder handel je denk ik verstandig om de V70 in onderdelen te verkopen. Een net interieur brengt zo een paar honderd euro op.
Goed blok idem.
Je zou ook nog kunnen proberen de delen of het wrak aan Hunter Parts te verkopen:
http://www.hunterparts.nl/
Blijft natuurlijk heel jammer om de mooie V70 zo te zien.
Let op de "oude" AWD (visco-koppeling) deze zijn behoorlijk storingsgevoelig en reparatie is duur.
Heel veel R's rijden dan ook al rond als FWD i.p.v. AWD.
Verder handel je denk ik verstandig om de V70 in onderdelen te verkopen. Een net interieur brengt zo een paar honderd euro op.
Goed blok idem.
Je zou ook nog kunnen proberen de delen of het wrak aan Hunter Parts te verkopen:
http://www.hunterparts.nl/
Blijft natuurlijk heel jammer om de mooie V70 zo te zien.