Ik zit te denken om als ik de nieuwe V40 ga kopen voor de nieuwe D2 motor te gaan..
Totaal geen ervaring met diesel motoren (af gezien van de oude Golf van mijn vader in de jaren 80) dus ik ben wel benieuwd naar de ervaring van mensen die de nieuwe D2 motor in hun Volvo hebben.
Vragen zoals omtrent het verbruik, rij eigenschappen.
Koude start, Makkelijk inhalen?, vlot kunnen doorrijden etc etc.
Wat zijn jullie ervaringen met de D2 motor?
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3297
- Lid geworden op: 16.08.2005 - 12:57
- Locatie: Haarlem
Autoloos. Ridder te voet
C30 1.6D DrivE Sport MY2009 Black Saphire
V40 D4 R-Design Rebel Blue
V40 D2 Summum MY13
Volvo C30 1.6 R-Edition MY11
Volvo C30 1.6 Kinetic MY07
Volvo V40 Europa/Sport edition bj 1999
Volvo 440 GLT
Volvo 343
C30 1.6D DrivE Sport MY2009 Black Saphire
V40 D4 R-Design Rebel Blue
V40 D2 Summum MY13
Volvo C30 1.6 R-Edition MY11
Volvo C30 1.6 Kinetic MY07
Volvo V40 Europa/Sport edition bj 1999
Volvo 440 GLT
Volvo 343
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33123
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Hij is lekker vlot en soms ook zuinig 

MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3297
- Lid geworden op: 16.08.2005 - 12:57
- Locatie: Haarlem
Niet veel mensen met een D2 zo te zien.. ?
Autoloos. Ridder te voet
C30 1.6D DrivE Sport MY2009 Black Saphire
V40 D4 R-Design Rebel Blue
V40 D2 Summum MY13
Volvo C30 1.6 R-Edition MY11
Volvo C30 1.6 Kinetic MY07
Volvo V40 Europa/Sport edition bj 1999
Volvo 440 GLT
Volvo 343
C30 1.6D DrivE Sport MY2009 Black Saphire
V40 D4 R-Design Rebel Blue
V40 D2 Summum MY13
Volvo C30 1.6 R-Edition MY11
Volvo C30 1.6 Kinetic MY07
Volvo V40 Europa/Sport edition bj 1999
Volvo 440 GLT
Volvo 343
- euerw
- 5th Gear member
- Berichten: 1797
- Lid geworden op: 08.07.2007 - 21:11
- Locatie: Ede
Wat is de D2? Was het een 5 cil Volvo of een PGA/furd motor, met al die aanduidingen weet ik het niet meer.
Koop je een Volvo alleen voor het uiterlijk dan is PGA/ f toch prima, wil je een echte Volvo met Volvo motor ga je voor de 5 cilinder,
Niet gelijk weer boos worden jongens.....
Koop je een Volvo alleen voor het uiterlijk dan is PGA/ f toch prima, wil je een echte Volvo met Volvo motor ga je voor de 5 cilinder,
Niet gelijk weer boos worden jongens.....
XC60 MY’19 T8 twin engine awd Inscription
XC60 MY'15 2.0D4 GT8, Ocean Race, Rica tuning
XC60 MY'10 2.4D GT, Rica tuning
S60 MY'05 2.4D GT rica tuning, the Black Beast
S60 MY'02 2.4 bifeul automaat
XC60 MY'15 2.0D4 GT8, Ocean Race, Rica tuning
XC60 MY'10 2.4D GT, Rica tuning
S60 MY'05 2.4D GT rica tuning, the Black Beast
S60 MY'02 2.4 bifeul automaat
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15305
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
De D2 is een 1.6 4 cilinder diesel.
Ik vind hem in de S60 prima rijden. Hij is redelijk vlot, zonder snel te zijn. Zuinig kan ik hem niet noemen. Een S80 1.6D, (de oude, met 5 versnellingen) die we van de dealer hadden meegekregen, was een stuk zuiniger.
Ik heb over de afgelopen ruim 65.000 km elke tankbeurt opgeschreven, in spiritmonitor. (klik op 6,1L hieronder)
@Michel, er zullen vast en zeker weinig leden zijn die dit gedeelte van het forum lezen.
Ik vind hem in de S60 prima rijden. Hij is redelijk vlot, zonder snel te zijn. Zuinig kan ik hem niet noemen. Een S80 1.6D, (de oude, met 5 versnellingen) die we van de dealer hadden meegekregen, was een stuk zuiniger.
Ik heb over de afgelopen ruim 65.000 km elke tankbeurt opgeschreven, in spiritmonitor. (klik op 6,1L hieronder)
@Michel, er zullen vast en zeker weinig leden zijn die dit gedeelte van het forum lezen.
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3297
- Lid geworden op: 16.08.2005 - 12:57
- Locatie: Haarlem
@Rsnhakan -> zo lijkt het wel..
Maar na rekenen met omslagpunt calcalators tot conclusie gekomen dat de T3 voor mij toch het best is voor in de nieuwe V40.
Alleen bij verbruik van 5.0/100km en lager zou het rendabel zijn..
En wat ik lees op forum is dat weinig mensen echt de 5.0 of lager halen.
Rijd ook maar 50 km per dag combinatie snelweg en binnen door dus niet zuinig genoeg.
Maar na rekenen met omslagpunt calcalators tot conclusie gekomen dat de T3 voor mij toch het best is voor in de nieuwe V40.
Alleen bij verbruik van 5.0/100km en lager zou het rendabel zijn..
En wat ik lees op forum is dat weinig mensen echt de 5.0 of lager halen.
Rijd ook maar 50 km per dag combinatie snelweg en binnen door dus niet zuinig genoeg.
Autoloos. Ridder te voet
C30 1.6D DrivE Sport MY2009 Black Saphire
V40 D4 R-Design Rebel Blue
V40 D2 Summum MY13
Volvo C30 1.6 R-Edition MY11
Volvo C30 1.6 Kinetic MY07
Volvo V40 Europa/Sport edition bj 1999
Volvo 440 GLT
Volvo 343
C30 1.6D DrivE Sport MY2009 Black Saphire
V40 D4 R-Design Rebel Blue
V40 D2 Summum MY13
Volvo C30 1.6 R-Edition MY11
Volvo C30 1.6 Kinetic MY07
Volvo V40 Europa/Sport edition bj 1999
Volvo 440 GLT
Volvo 343
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
kan me daar gezien het tot 31/12/2013 volledig ontbreken van de MRB op een D2 niet heel veel bij voorstellen
Volvo for life
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3297
- Lid geworden op: 16.08.2005 - 12:57
- Locatie: Haarlem
zonder MRB is maar een jaartje daarna betaald je toch weer..
Was bij berekening even uitgegaan van 5 jaar rijden met de V40 D2
Was bij berekening even uitgegaan van 5 jaar rijden met de V40 D2
Autoloos. Ridder te voet
C30 1.6D DrivE Sport MY2009 Black Saphire
V40 D4 R-Design Rebel Blue
V40 D2 Summum MY13
Volvo C30 1.6 R-Edition MY11
Volvo C30 1.6 Kinetic MY07
Volvo V40 Europa/Sport edition bj 1999
Volvo 440 GLT
Volvo 343
C30 1.6D DrivE Sport MY2009 Black Saphire
V40 D4 R-Design Rebel Blue
V40 D2 Summum MY13
Volvo C30 1.6 R-Edition MY11
Volvo C30 1.6 Kinetic MY07
Volvo V40 Europa/Sport edition bj 1999
Volvo 440 GLT
Volvo 343
- OGA244
- 8th Gear member
- Berichten: 13744
- Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
- Locatie: Skåne
Ik doe 5.5ltr op 100km met een S60 D2, een v40 is lichter en zal zomaar nog iets zuiniger zijn.
Rijden in september/oktober is zomaar 15 mnd mrb vrij.
Denk dat je met 15K p/jr met een D2 al goedkoper uit bent zonder dat er sprake was van mrb vrijstelling
Rijden in september/oktober is zomaar 15 mnd mrb vrij.
Denk dat je met 15K p/jr met een D2 al goedkoper uit bent zonder dat er sprake was van mrb vrijstelling
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3297
- Lid geworden op: 16.08.2005 - 12:57
- Locatie: Haarlem
Moet inderdaad maar nog eens in de cijfertjes duiken.. 
Maar de D2 bevalt goed?.

Maar de D2 bevalt goed?.
Autoloos. Ridder te voet
C30 1.6D DrivE Sport MY2009 Black Saphire
V40 D4 R-Design Rebel Blue
V40 D2 Summum MY13
Volvo C30 1.6 R-Edition MY11
Volvo C30 1.6 Kinetic MY07
Volvo V40 Europa/Sport edition bj 1999
Volvo 440 GLT
Volvo 343
C30 1.6D DrivE Sport MY2009 Black Saphire
V40 D4 R-Design Rebel Blue
V40 D2 Summum MY13
Volvo C30 1.6 R-Edition MY11
Volvo C30 1.6 Kinetic MY07
Volvo V40 Europa/Sport edition bj 1999
Volvo 440 GLT
Volvo 343
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33123
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Nette cijfers Oga!
Maar ik zou het nog een keer berekenen Michel!
Maar ik zou het nog een keer berekenen Michel!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15305
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
Mijn vader rijdt bijna alleen maar snelweg. (240km enkele reis) Toch lukt het niet om zulke lage verbruikscijfers te scoren. Eenmaal in de bebouwde kom en het verbruik schiet omhoog.
We resetten trouwens de BC na elke tankbeurt.
We resetten trouwens de BC na elke tankbeurt.
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3297
- Lid geworden op: 16.08.2005 - 12:57
- Locatie: Haarlem
Uitgaan van de waarde van Rsnhakan zou het voor mij duurder zijn om voor de D2 te gaan.
Dus wat is wijsheid.. Uit gaan van dat de nieuwe D2 zuiniger is of niet.
Dus wat is wijsheid.. Uit gaan van dat de nieuwe D2 zuiniger is of niet.
Autoloos. Ridder te voet
C30 1.6D DrivE Sport MY2009 Black Saphire
V40 D4 R-Design Rebel Blue
V40 D2 Summum MY13
Volvo C30 1.6 R-Edition MY11
Volvo C30 1.6 Kinetic MY07
Volvo V40 Europa/Sport edition bj 1999
Volvo 440 GLT
Volvo 343
C30 1.6D DrivE Sport MY2009 Black Saphire
V40 D4 R-Design Rebel Blue
V40 D2 Summum MY13
Volvo C30 1.6 R-Edition MY11
Volvo C30 1.6 Kinetic MY07
Volvo V40 Europa/Sport edition bj 1999
Volvo 440 GLT
Volvo 343
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
rsnhakan, Ik heb eens even op dat 6.1 linkje geklikt en kennis genomen van de cijfers en de tankfrequentie. Dat is bijna niet voor te stellen, dat redden we met onze bedrijfsauto's niet eens, zo'n tankfrequentie. Wonen jullie in de S60?
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Rsnhakan en zijn pa betalen iig zelf geen brandstof en lijken me daardoor volstrekt niet gemotiveerd om een net verbruik na te streven, ik tel even snel 1360 ltr op +/- 20.000km alleen in 2012 (ik had die 20K km met 1150 ltr gered)MichelR schreef:Uitgaan van de waarde van Rsnhakan zou het voor mij duurder zijn om voor de D2 te gaan.
Dus wat is wijsheid.. Uit gaan van dat de nieuwe D2 zuiniger is of niet.
Volvo for life
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Awel Bartje, dat zou voor 2012, en met de huidige dieselprijs van 1,519, een besparing van 381,99 hebben gebracht.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
ofwel € 130,-- p/mnd, wie het breed heeft laat het breed hangen
Volvo for life
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15305
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
Ik rij vaak wel wat vlotter dan dat mijn vader doet. Maar mijn vader rijdt tussen de 110 en 130 op de cruise control. En dat echt stukken achter elkaar. Snel optrekken doet hij niet, maar gewoon rustig. De eerste paar (lees 15-20) tankbeurten heb ik zelf gereden, en vaak in de bebouwde kom, vandaar de wat hogere cijfers. Hier zijn er een aantal die wel een laag verbruik hebben. Zouden die alleen maar buiten de bebouwde kom rijden? Als je 80-100 rijdt wil die nog best wel zuinig zijn.MichelR schreef:Uitgaan van de waarde van Rsnhakan zou het voor mij duurder zijn om voor de D2 te gaan.
Dus wat is wijsheid.. Uit gaan van dat de nieuwe D2 zuiniger is of niet.
@Bart, dat we "gratis" tanken betekent niet dat we als een gek rijden. Mijn vader houdt wel degelijk rekening met zuinig rijden. Al komt het niet zo ver dat hij start/stop gaat gebruiken. Ik wat minder, maar dat zal vast door mijn leeftijd komen.
Hahaha, soort van!V70/2.4D/2003 schreef:rsnhakan, Ik heb eens even op dat 6.1 linkje geklikt en kennis genomen van de cijfers en de tankfrequentie. Dat is bijna niet voor te stellen, dat redden we met onze bedrijfsauto's niet eens, zo'n tankfrequentie. Wonen jullie in de S60?
