kan een storing remmen stop z.s.m verdwijnen?

netwerk11
2nd Gear member
Berichten: 79
Lid geworden op: 28.11.2005 - 17:46
Locatie: Deventer

Afgelopen week de storing gehad van storing remmen stop stop z.s.m.
Na reset bij de dealer was de storing 2 dagen weg. Na een nieuwe melding de accupool eraf gehaald en ziedaar de storing was weer weg ( voor 1 dag).
Na twee dagen met verschillende storingen rond gereden te hebben (motor management storing, storing motor herstart enz) verdwenen gisteren morgen ineens alle storingen.
De storing remmen stop z.s.m moet toch door de dealer gewist worden? (of met de accu?).
Weten jullie hoe dit kan? zou deze storing weer terug komen?
Overgestapt van Saab naar Volvo
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

Lijkt mij een massaprobleem, slechte accu of slechte accuverbindingen.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
netwerk11
2nd Gear member
Berichten: 79
Lid geworden op: 28.11.2005 - 17:46
Locatie: Deventer

Accu geloof ik niet zo in, want hij starte met de kou van afgelopen winter net zo als dat deze in de zomer doet, maar massa problemen waar moet ik dat zoeken, ergens bij het motorblok? of kan dit overall zijn? bij uitlezing gaf de computer aan dat er slechte communicatie was, ergens (kan dit door massaproblemen veroorzaakt worden?)
Het probleem trad ook altijd op wanneer ik de auto starte, dus nog niet reed
De accupolen zagen er schoon uit.
Overgestapt van Saab naar Volvo
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

Draadbreuk of corrosie is vreselijk lastig op te sporen, maar gezien je omschrijving zul je het wel in die richting moeten zoeken.

Dat het probleem zich voordoet tijdens het starten, kan daardoor dus best een probleem van de accu blootleggen. Zo'n startmotor trekt namelijk nogal wat stroom.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Gast

Slechte accu komt hier wel vaker voorbij, krijg je de meest rare storingen van.
Massa probleem is ook goed mogelijk, er is een forumer die alle bevestigings bouten van de versnellingsbak los en vast heeft gedraaid en waarachtig storing weg.
Gebruikersavatar
sbv
6th Gear member
Berichten: 4321
Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn

Wat voor foutcodes komen er verder uit dan ?
reset is leuk, maar als de fout steeds terug komt

Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
Gast

Heb je al naar je abs-controller laten kijken? Dat is meestal de boosdoener, heb het hier ook gehad jaren terug.
netwerk11
2nd Gear member
Berichten: 79
Lid geworden op: 28.11.2005 - 17:46
Locatie: Deventer

Abs controller zit er ook al weer 3 jaar in, dus eigenlijk zou deze niet kapot kunnen zijn denk ik dan, kan het ook aan het gasklephuis of gashuisklep kunnen liggen, want heel af en toe druk hij door wanneer ik afrem. (is nu al weer 5 jaar oud met 60.000 km.)
De storingscodes zijn:
CEM-E000 Communicatie regeleenheid gebrekkige communicatie
ECM- 4050 Brandstofniveausensor -signaal ontbreekt
ECM-928C Cruisecontrol- signaal ontbreekt
TCM-009A Accuspanning Signaal te laag (kan dit door het uitlezen komen? of toch slechte accu?)
En nu alweer een paar dagen zonder storing, kan die foutmelding zo maar weer verdwijnen?
Overgestapt van Saab naar Volvo
jpwg001
6th Gear member
Berichten: 4924
Lid geworden op: 03.01.2010 - 14:38
Locatie: Eindhoven

Ik zou beginnen met een nieuwe accu denk ik. Voldoende spanning levert op dat de storingen die met onvoldoende spanning te maken hebben verdwijnen. Misschien rijd je wel storingsvrij. Een accu kost je de kop ook niet.
2005 V70 D5 GT, Magic Blue Pearl.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
netwerk11
2nd Gear member
Berichten: 79
Lid geworden op: 28.11.2005 - 17:46
Locatie: Deventer

Ik zal de accu laten testen of deze nog voldoende spanning en voldoende stroom kan leveren, dan kunnen we dit in ieder geval uitsluiten
Overgestapt van Saab naar Volvo
netwerk11
2nd Gear member
Berichten: 79
Lid geworden op: 28.11.2005 - 17:46
Locatie: Deventer

Vandaag is het contactblokje achter het stuurslot vervangen, hopelijk is dit probleem hiermee opgelost.
Overigens wel raar dat er nergens in de auto nog een storing stond opgeslagen of hangt dit ook achter het contactblokje?
Overgestapt van Saab naar Volvo
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

Het zou mij verbazen. Als heb ik al gekkere dingen langs zien komen...
We wachten in spanning af.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
jpwg001
6th Gear member
Berichten: 4924
Lid geworden op: 03.01.2010 - 14:38
Locatie: Eindhoven

Oceanracer schreef:Het zou mij verbazen. Als heb ik al gekkere dingen langs zien komen...
We wachten in spanning af.
Accuspanning?
2005 V70 D5 GT, Magic Blue Pearl.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

Als jij dat hoog genoeg vindt... :D
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
jpwg001
6th Gear member
Berichten: 4924
Lid geworden op: 03.01.2010 - 14:38
Locatie: Eindhoven

Oceanracer schreef:Als jij dat hoog genoeg vindt... :D
In dezen wel... :P
2005 V70 D5 GT, Magic Blue Pearl.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
netwerk11
2nd Gear member
Berichten: 79
Lid geworden op: 28.11.2005 - 17:46
Locatie: Deventer

Nou de storing is er weer, wie weet waar de hoofdcomputer zit en of daar een probleem in kan zitten wat betreft slechte solderingen, en kan ik deze zelf open maken?
Alvast bedankt
Overgestapt van Saab naar Volvo
Gebruikersavatar
Iroll
6th Gear member
Berichten: 4440
Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
Locatie: Zeist

Er loopt hieronder ook al een topic met precies dezelfde vraag. Lees die even door zou ik zeggen.
netwerk11
2nd Gear member
Berichten: 79
Lid geworden op: 28.11.2005 - 17:46
Locatie: Deventer

Ja had ik al gelezen, maar daar staat nergens waar de cem zit en of deze er makkelijk uit te krijgen is om open te schroeven, kan het zijn dat hij ergens bij de voeten van de bestuurder zit? en hoe ziet dat ding eruit?
Vandaag kreeg ik de auto niet meer met de afstandsbediening open en moest de sleutel gebruiken, alarm deed 1 piep en was daarna erg stil, uiteindelijk gingen opeens alle sloten open en dicht en kon ik de afstandsbediening weer gebruiken, en vervolgens starten, vandaar dat ik de cem eens wil bekijken om te zien of er ergens een los contact zit, verder ga ik ook de abs controller omruilen voor mijn oude die ik ondertussen ook al gesoldeerd heb om er zeker van te zijn dat het niet de abs controller is.
Overgestapt van Saab naar Volvo
netwerk11
2nd Gear member
Berichten: 79
Lid geworden op: 28.11.2005 - 17:46
Locatie: Deventer

of ben ik nou verschrikkelijk in de war en moet het de ecm zijn? ik moet in ieder geval de hoofdcomputer hebben.
Overgestapt van Saab naar Volvo
Gebruikersavatar
Iroll
6th Gear member
Berichten: 4440
Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
Locatie: Zeist

Dan vraag je daar toch even waar je de cem kunt vinden? De cem is overigens niet de ecu (hoofdcomputer). Dat is zeg maar de bij-computer die alles behalve het motor management regelt.
Plaats reactie

Terug naar “S80”