Handrem
-
- Starter
Bij het vervangen van de remblokken achter, deze piepte heel erg en waren aan een kant helemaal op, blijkt dat aan de rechterkant de handrem niet meer werkt. Heb de klauw eraf gehad deze schoon gemaakt en er weer op gezet remolie bijgevuld en ontlucht, alleen de kleine klauw waar de kabel van de handrem aan zit kun je heen en weer doen zonder dat er wat gebeurt. Weet iemand of ik wat verkeerds heb gedaan
- 480S60
- 4th Gear member
- Contacteer:
Als ik je zo lees vrees ik dat een veer die onder spanning stond in de remklauw dat nu niet meer doet. Dit kan twee oorzaken hebben. Of de veer is los gesprongen bij een uitbouw actie en moet nu weer onder spanning gezet worden. Of de veer is gebroken en dan ben je verder van huis. Het is trouwens ook een APK puntje omdat je remverschil achter op de handrem niet meer dan iets van 40% of 50% mag zijn.
Met vriendelijke groeten,
Arjen
Arjen
-
- 1st Gear member
in de remunit zit in het cilindergedeelte een automatische stelinrichting die ervoor zorgt dat de remblok net niet aanloopt in de vrijstand ,deze moet dan ook helemaal teruggesteld worden bij montage van nieuwe blokken. ik zou eerst eens even kijken of dit mechanisme gangbaar is .
terug draaien gaat even moeilijk is n.l een kneepje. officieel heb spec gereedschap nodig maar als d.m.v een lijmklem druk zet wordt op de cill kun met een tang de zuiger naar binnen draaien. en omdat de remblok aan een kant versleten was ga ik er van uit dat dit heeft vastgehangen
terug draaien gaat even moeilijk is n.l een kneepje. officieel heb spec gereedschap nodig maar als d.m.v een lijmklem druk zet wordt op de cill kun met een tang de zuiger naar binnen draaien. en omdat de remblok aan een kant versleten was ga ik er van uit dat dit heeft vastgehangen
volvo for live