Pagina 1 van 3
Als 2e auto een C30?
Geplaatst: 27.03.2012 - 21:00
door Gast
Ik overweeg als 2e auto een C30 (± bj 2007) te kopen
(misschien een Mazda MX5)
Ik loop al een tijdje mee op dit forum en over een S60/V70 weet ik bijna alles wel, maar specifieke kennis van een C30 kom ik te kort.
Dus enige hulp wordt wel op prijs gesteld.
Waar moet ik op letten? Wanneer (MY) zijn er veranderingen geweest en welke? Hoe zie ik dat?
1,6 of 1.8 motor of anders en waarom?
Motorische bijzonderheden, zoals distributieriem (wanneer)? enz...
Alle tips zijn welkom!!
Geplaatst: 27.03.2012 - 21:05
door Paul
MY08 is eigenlijk een hele snelle facelift geweest die de binnenkant heeft geupdated. Vervolgens werd het ook mogelijk een ipod adapter etc aan te sluiten.
Geplaatst: 27.03.2012 - 21:08
door Carlsson 900
En ik dacht ook V O L V O op z'n achterwerk.
Geplaatst: 27.03.2012 - 21:10
door Paul
Nope, dat is dan weer MY09
Geplaatst: 27.03.2012 - 21:56
door Discovery
Kan je niet beter een diesel overwegen:
De totale kosten per jaar bij 10000 KM
Benzine 1:13
Diesel 1:18
Brandstofkosten
€ 1423
€ 839
Wegenbelasting
€ 145
€ 328
Totale kosten
€ 1568
€ 1167
Prijs per km
€ 0.16
€ 0.12
Een dieselauto is € 401,- goedkoper
Een dieselauto kan uit vanaf: 3133 KM
Geplaatst: 27.03.2012 - 21:58
door V70/2.4D/2003
Discovery, die mag je even uitleggen.
Geplaatst: 27.03.2012 - 21:59
door Oceanracer
Moet je hem alleen nog even aanschaffen. Heb je daar ook rekening mee gehouden?
Geplaatst: 27.03.2012 - 22:07
door Discovery
Verschil in aanschafprijs 2e hands C30 1.6/1.8 vs 1.6d/2.0d is verwaarloosbaar klein.
Geplaatst: 27.03.2012 - 22:09
door Oceanracer
Als de diesels meer op de klok hebben (bij een vergelijkbare aanschafprijs) krijg je ook weer hogere onderhoudskosten. Leuk rekensommetje, maar is niet realistisch.
Geplaatst: 27.03.2012 - 23:07
door Gast
Discovery schreef:Een dieselauto kan uit vanaf: 3133 KM
Kan zijn, maar met mijn 2e auto maak ik nu al niet veel meer km's als 4000 km p/j.
Dus het wordt een benzine!
Geplaatst: 27.03.2012 - 23:10
door Gast
Er zouden problemen zijn bij 1.6 of 1.8 motor m.b.t. inhouden en/of stoterig gedrag. Juist?
Geplaatst: 28.03.2012 - 07:26
door Paul
Nee en als die problemen er waren is die eigenaar echt wel terug gegaan naar de dealer. Een 1.8 Had nog wel eens een fluitje als je 120km/u reed, hier is een modificatie voor geweest.
Verder zou ik er eentje zoeken met High Performance Audio. Ga je hem volledig verzekeren of WA?
De catalogus prijs van bijvoorbeeld een 1.8 Sport is vele male lager dan een Momentum ofiets. Dus hou daar ook nog even rekening mee.
Geplaatst: 28.03.2012 - 07:32
door Xanthine
Ik heb een 1.6d van 2011, en heb idd problemen met trage acceleratie/stotteren. Als ik de auto dan stil leg en opnieuw start is het opgelost. Bij de dealer vinden ze geen probleem, dusja.
Geplaatst: 28.03.2012 - 08:25
door Paul
Maar een 1.6D is toch een diesel?
Alex had het over een benzine motor.
Heb jij een D2 en alle software updates gehad?
Geplaatst: 28.03.2012 - 08:26
door diesel01
Ik loop weleens te raaskallen met mijn vader om op zoek te gaan naar een leuke fun auto, potentieeltjes zijn een MX5, Z3, Porsche Boxter.
Ik zou eens gaan kijken naar die MX5 kapje eraf haar in de wind lekker de midlife crissis uithangen... :mrgreen:
Geplaatst: 28.03.2012 - 19:31
door Gast
Paul schreef:Nee en als die problemen er waren is die eigenaar echt wel terug gegaan naar de dealer. Een 1.8 Had nog wel eens een fluitje als je 120km/u reed, hier is een modificatie voor geweest.
Verder zou ik er eentje zoeken met High Performance Audio. Ga je hem volledig verzekeren of WA?
De catalogus prijs van bijvoorbeeld een 1.8 Sport is vele male lager dan een Momentum ofiets. Dus hou daar ook nog even rekening mee.
All risk verzekeren, ik heb 75% no-claim en dan wordt het gat dus wel heel erg klein. 1.8 sport is dus een goede tip.
Eigenlijk wil ook 1 met leren bekleding, want ik vind die rode en blauwe bekleding niet echt top.
Maar zal ik wel weer een duurdere versie vallen.
Geplaatst: 28.03.2012 - 19:34
door Gast
Paul schreef:Maar een 1.6D is toch een diesel?
Alex had het over een benzine motor.
Foutje van mij?
Benzine versie alleen 1.8 en 2.4?
Geplaatst: 28.03.2012 - 19:35
door Gast
diesel01 schreef:Ik zou eens gaan kijken naar die MX5 kapje eraf haar in de wind lekker de midlife crissis uithangen... :mrgreen:
Maarja dan wordt het een 2005 MX5 tov een 2007 C30. :?
Geplaatst: 28.03.2012 - 19:41
door Gast
Iets "vreemds" ontdekt.
Ik keek op
www.mobile.de en ik zag dat daar door NL handelaren (ook Volvo-dealer) NL C30's worden aangeboden voor ± € 2000,- minder dan dat de dezelfde auto op hun NL site worden aangeboden.
Dat zou betekenen dat ik voor minder dan € 6000,- een leuke C30 kan kopen. Ik gok dat het dan meeneemprijzen zijn, maar toch!!
Geplaatst: 28.03.2012 - 19:43
door Ben
Als je die op NL kenteken zet moet je toch weer aan vadertje staat betalen.