Volvo S40 Limited Edition MY12

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
NickJansen
1st Gear member

Sinds November 2011 ben ik de gelukkige eigenaar van een Volvo S40 Limited Edition MY12.
Nu heb ik alleen een vaag probleem:

Op willekeurige momenten (meestal binnen 2-5 minuten na starten van de motor) valt de radio, navigatie en bluetooth/handsfree verbinding weg. Er klinkt een ruis over de speakers waarna het display van de radio en de navigatie uitvallen. Binnen 1 á 2 seconden springt alles weer aan en werkt het ook gewoon weer.
Ik heb mijn Volvo gister voor het vervangen van mijn winterbanden naar de dealer gebracht en meteen gevraagd of ze hier naar wilden kijken. Ik kreeg te horen dat ze geen foutcodes in het systeem hebben kunnen vinden, maar voor de zekerheid wel het MM-systeem van nieuwe software hadden voorzien.
Na het instappen en wegrijden viel na 2 bochten het hele zaakje weer uit en sprong weer aan :?

Iemand die enige idee heeft waar dit aan zou kunnen liggen?
Het begint gewoon irritant te worden nu :roll:
Paul
Geartronic member

Dat is een hele vreemde storing zeg! Ik zou meteen terug rijden naar de dealer en hem daar laten voordat dit is opgelost.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Schorpioen
5th Gear member

Als deze storing zich elke keer na het starten "meldt" moet het bij de dealer toch ook gebeuren.
Zoals Paul als schrijft auto naar de dealer brengen.
";Hakuna matata: Geen zorgen, zorg dat je geniet";.
Het leven is al kort genoeg.

Volkswagen T-Cross (MY2019) (08-2020 - Heden)
V40 (MY2017) T2 Nordic+ Full led Electric Silver Inscription metallic. (09-2018 - 08-2020)
Afbeelding
V50 (MY2012) DRIVe Start/stop Limited Edition Electric Silver Inscription metallic. (10-2011 - 09-2018)
Afbeelding
NickJansen
1st Gear member

Ik bel morgen wel weer even naar de dealer voor een nieuwe afspraak, vooralsnog is het alleen de radio en navigatie dat uitvalt. Moet er niet aan denken dat de auto stilvalt midden op de snelweg :S
MY12 Volvo S40 DRIVe Start/Stop Limited Edition Black Sapphire Metallic met 17"; Spider Diamond-cut
emporionelis
2nd Gear member

Ik heb hetzelfde probleem met mijn vorige leaseauto gehad (Vw Golf).
De garage heeft ook niets kunnen vinden, sterker nog ze hebben de bekabeling en radio/navi unit helemaal vervangen en toch bleef (welliswaar minder) het probleem zich manifesteren..
ze hebben nooit het probleem kunnen vinden...
Ik hoop dat ze het bij jou wel kunnen vinden!

succes
Volvo V50 MY2012 Limited Edition in Black Sapphire
NickJansen
1st Gear member

Hmmmm laten we inderdaad hopen dat ze bij mij wel iets kunnen vinden..
Had jij het probleem af fabriek of deed het zich op gegeven moment ineens voor..
Ik kan me namelijk niet herinneren dat mijn S40 dit al doet sinds ik hem heb, volgens mij begon dit pas ergens in Januari voor het eerst..

Ik houd jullie op de hoogte!
MY12 Volvo S40 DRIVe Start/Stop Limited Edition Black Sapphire Metallic met 17"; Spider Diamond-cut
emporionelis
2nd Gear member

Af fabriek weet ik niet meer.. Wel dat het kort na ontvangst van de auto begon te manifesteren. Maar de boordcomputer zei niets ( garage en externe partij) en onderdelen vervangen maakte ook niets uit! Maar goed hou vol!! Het kan niet zo zijn dat dit ineens in het systeem kan zitten zonder dat het eruit kan..
Volvo V50 MY2012 Limited Edition in Black Sapphire
hoorik
Starter

Ik heb ook een V50 LE en heb een soortgelijke problemen gehad, uiteindelijk is de auto terug naar de dealer geweest. Men wist mij te melden dat de boordcomputer, een verwachte stekker niet kon vinden (de stekker was ook niet aanwezig). Vage melding en verklaring, maar ze hebben een module vervangen (vermoed bluetooth omdat deze opnieuw moest worden ingesteld) en het probleem leek nu enkele maanden opgelost. Tot toevallig het vorige week weer 1x voorkwam dat alles uitviel en na 1a2 seconde weer aanging, mocht het weer vaker gebeuren dan mogen ze er weer naar kijken.
NickJansen
1st Gear member

Kennelijk zijn ze telefonisch nogal druk bij mijn Volvo dealer...
Heb zojuist maar even een mailtje gestuurd...

To be continued..
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”