Montagehandleiding rolgordijn 850/V70 gevraagd.

Voor kenners: de "Roffel"
Plaats reactie
La Bruja
2nd Gear member

Kan iemand mij helpen aan een inbouwbeschrijving van de rolgordijnen op de achterportieren van een 850/v70.

Uit een eerder topic maak ik op dat de behuizing voorzien zou zijn van een bevestigingstape, ik vermoed op de 2 stukken die in de portierrand gestoken moeten worden. Dit is op degene die ik onlangs aangeschaft heb niet meer te zien (geen lijmresten). Een originele omschrijving zou mooi zijn.
V70, 1999, MY2000, B5244S2, Denso
den toerist
5th Gear member

Dat is niet gemakkelijk meer te vinden.
Toch is de montage ervan heel éénvoudig.
In de deurgreep aan de binnenzijde van de wagen zit er een klein vierkant kunststof plaatje dat je er zo uitwipt met een platte schroevendraaier.
Daar zie je dan een Torxschroefje zitten, dat je dan losschroeft. Dan ga je met een platten spatel voorzichtig het deurpaneel loswrikken en hef je het over het deur vergrendelknopje. Eventueel kan je de connectors los maken maar dit hoeft niet. Dan wijst het zichzelf uit hoe je dit (de rolgordijntjes) kan monteren. Daarna kleef je er terug nieuwe dubbelzijdige plakband op ( gelijkaardig met bv. een tochtstrip). Je kan eigenlijk niks misdoen.
V70 2.5D 1999
V70 TDI 1998
V70 D3 2011
480 Turbo 1992
La Bruja
2nd Gear member

Ik kan je volgorde even niet plaatsen, eerst monteren en er daarna dubbelzijdige tape op doen. Waar dient de tape dan voor vraag ik me af. Maar ik ga het paneel loshalen en eens bekijken, kan i.d.d geen kwaad.
den toerist
5th Gear member

Ik bedoel inderdaad eerst het deurpaneel los maken, dan de dubbelzijdige tape op het platte gedeelte van het rolgordijn frampje aanbrengen ( op het vlakke gedeelte van de rolgordijntjes dat tegen het deurpaneel komt ) dus tussen de ruit en het deurpaneel komt het rolgordijn frame te zitten.
De behuizing van het rolgordijn (dikke gedeelte) komt te rusten bovenop het deurpaneel. Door het rolgordijntje eventjes uit te rollen zie je of dit mooi gelijk zit met de vorm van de ruit zelf. Deze gordijntjes zijn mooi uitgesneden met de vorm van de ruit. Dus de linker verschilt met de rechter van gordijn uitsnijding.

Mischien heb ik op zolder nog zo'n handleiding liggen, zal morgen eens op speurtocht gaan. :)
La Bruja
2nd Gear member

Als je nog iets kan vinden zou het mooi zijn. Weet nu wel waar de tape moet. Nu eerst tape halen, kan ik ze meteen erop zetten. Alvast bedankt voor de moeite.
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic”