Kan ik zelf mijn olie verversen,zonder dat ik gebruik moet gaan maken van een uitleesapparaat?
Het SERVICE lampje brandde vanmorgen.Deze heb ik uitgezet volgens de beschrijving eerder in dit forum.
Ik wil dus alleen de olie en de oliefilter vervangen.Of moet ik echt naar de garage?
groetjes Marcel.
olie verversen
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
Amice rottierood: Check even het topic van de oliewisseldag zoals die gisteren heeft plaatsgevonden in Delfzijl.
Concreet: ja, dat kun je zelf. Je koopt de juiste olie op internet, haalt een oliefilter bij de dealer of ook van internet, hetzelfde voor de afdichtring van de carterstop en je gaat aan de gang. Olie eruit, nieuwe ring om de carterstop, filtertje vervangen, olie er weer op en klaar. Uurtje werk, inclusief koffie, rokertje en wat slap ouwehoeren.
Concreet: ja, dat kun je zelf. Je koopt de juiste olie op internet, haalt een oliefilter bij de dealer of ook van internet, hetzelfde voor de afdichtring van de carterstop en je gaat aan de gang. Olie eruit, nieuwe ring om de carterstop, filtertje vervangen, olie er weer op en klaar. Uurtje werk, inclusief koffie, rokertje en wat slap ouwehoeren.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
-
- 2nd Gear member
Dus dat SERVICE lampje is puur om aan te geven dat de auto nieuwe olie nodig heeft?
Ik heb hier een boek van Haynes,dus daar kom ik wel uit.
Dankjewel voor je reactie.
Ik heb hier een boek van Haynes,dus daar kom ik wel uit.
Dankjewel voor je reactie.
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
Dat lampje is er voor om aan te geven dat de auto volgens de fabriekswaarden naar de dealer moet voor onderhoud. Bij de grotere Volvo's zegt de auto met teksten dat hij naar de dealer wil.
Nieuwe/verse olie kunnen we een hele boom over opzetten maar, vanuit de interval voor de D5 c.q. 2.4D, die bij 20 of 30 k beginnen te zeuren dat ze naar de dealer willen, geldt het advies: Elke 15K schone olie, zeker met motoren die meer dan 2 ton hebben gedraaid. Heel houden en verlengen van de levensduur noem je dat.
Nieuwe/verse olie kunnen we een hele boom over opzetten maar, vanuit de interval voor de D5 c.q. 2.4D, die bij 20 of 30 k beginnen te zeuren dat ze naar de dealer willen, geldt het advies: Elke 15K schone olie, zeker met motoren die meer dan 2 ton hebben gedraaid. Heel houden en verlengen van de levensduur noem je dat.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
-
- 2nd Gear member
Ok,ik heb een V40 2.0 uit 2000 (overgangsmodel fase I en II) met 236.000 km op de teller.
Ik ga de auto in het weekend voorzien van lekkere nieuwe olie.
Ik ga de auto in het weekend voorzien van lekkere nieuwe olie.
-
- 2nd Gear member
ja,de distributieriem is 10.000 km geleden vervangen.MarioC70 schreef:Gezien de km stand is een verse distributieriem ook nodig,of is hij al gedaan?
die verkoper zei dat het pas gedaan was,maar ik nam het zekere voor het onzekere.
Soms vertrouw je mensen niet echt.Nu weet ik zeker dat hij vervangen is.