MarioC70 schreef:Je krijgt wel is van die brieven in de bus met de vraag of je je auto wilt verkopen,afkomstig van een of andere handelaar,hoe komen die dan aan je adres gegevens enz,ook via het kenteken dus.
Volgens iemand die ik ken van RDW verkoopt RDW bestanden met kenteken gegevens!
Hoezo wet op de privacy?
Zo'n brief heb ik al lang niet meer gekregen. Adressen zijn wel te koop maar niet zo makkelijk als vroeger. En ze beschikken niet meer over actuele auto gegevens. Na maart 2007 is het op slot gegaan, had je daarvoor je auto al en je bent niet verhuisd, kunnen je gegevens nog ronddwalen. Heb je je auto verkocht, ben je uit die systemen verdwenen. Maar Volvo werkt hier niet mee.
RemcoC30 schreef:
Schrijf je voor de grap maar eens in bij de KvK. Moet je eens opletten wat er met je gegevens gebeurd! Die kennen ook een opt-out mogelijkheid, maar pas nadat je je ingeschreven hebt en de eerste batch al de markt in is geslingerd (lees: gegevens zijn verkocht)... tja, zo gaat dat!
RDW Kenteken gegevens zijn openbaar! De link met jou als eigenaar echter niet, kan me dan ook niet voorstellen dat ze dat verkopen...
KvK gaat er commercieel mee om, die kan ik als bedrijf zo kopen met de meest mooie selecties. Mijn zus heeft dat gehad en die had er jaren later nog last van. Krijg thuis ook post geadresseerd aan het bedrijf van de eerste (!) bewoner, wij zijn sinds 2008 de derde... Maar goed, ook met deze bestanden doet Volvo NL niets