volvo 440 1.8 cvt uit 1994

Alle technische onderwerpen die betrekking hebben over de Volvo 440 / 460
Plaats reactie
Louter
Starter

Hallo,

Ik heb een volvo 440 1.8 cvt uit 1994, sinds kort een probleem met de keuze hendel in de stand P start hij niet meer, wel in de stand N maar het rare is in stand R start hij ook, en de achteruitrijverlichting brand alleen in stand P.
Ik heb het hele forum doorgelezen, kan niets terug vinden over soortgelijk probleem, ik hoop dat er iemand in het forum is die dit herkend.

Alvast bedankt. :?:
MarioC70
6th Gear member

Op de bak aan de bovenzijde zit een schakelaar met vier draden erop die schakelaar is stuk.
Het is de startonderbreekschakelaar als de bak in drive of R staat en tevens achteruitrijlampschakelaar.
Het kan ook dat de keuzehandel opnieuw moet worden afgesteld als ik zo je verhaal lees.

Even een tip wat betreft de olie voor een CVT,gebruik de voorgeschreven olie en geen normale ATF,want dan gaat hij stuk.
De dealer verkoopt het.
Louter
Starter

MarioC70 schreef:Op de bak aan de bovenzijde zit een schakelaar met vier draden erop die schakelaar is stuk.
Het is de startonderbreekschakelaar als de bak in drive of R staat en tevens achteruitrijlampschakelaar.
Het kan ook dat de keuzehandel opnieuw moet worden afgesteld als ik zo je verhaal lees.

Even een tip wat betreft de olie voor een CVT,gebruik de voorgeschreven olie en geen normale ATF,want dan gaat hij stuk.
De dealer verkoopt het.
Bedankt voor de reactie, ik heb de schakelaar gevonden alle stekkers schoongemaakt geen resultaat, ga informeren bij de dealer voor een nieuwe schakelaar.
Plaats reactie

Terug naar “Volvo 400 techniek”