Hallo ,
Ik heb een Volvo 460 diesel 1.9 en heb het volgende probleem.
Als de auto recht of een beetje achterover op een helling wordt geparkeerd Start hij wel meteen maar slaat ook weer af. nadat ik hem heb ontlucht is alles weer in orde en kan ik er gewoon gebruik van maken.
Als de auto met de neus een klein beetje naar beneden staat heb ik nergens last van en heeft hij dit mankement niet.
Heb de pomp na laten kijken en een pakking rond de gas hendel lekte en is gerepareerd. Echter ook de dieselmonteur weet niet wat dit probleem kan veroorzaken. Het pompje om de lucht er uit te pompen is ook goed en weet niet waar ik het probleem moet zoeken. De diesel loopt gewoon terug de tank in en lekt nergens.
Wie weet raad.
volvo 460 diesel
-
- 1st Gear member
- Contacteer:
-
- 5th Gear member
JE schrijft, als ik hem heb ontlucht.
Er zit dan ook echt lucht in?
Dan moet hij dus ergens lekken, en wel zo dat er lucht in kan komen maar geen diesel eruit.
Ik weet niet hoe de dieselpomp is aangesloten op het blok /aandrijving van de pomp.
Ik zou wel eens even het oliepeil controleren, het kan nal zo zijn dat de diesel het carter in loopt, en lucht terug.. Dan ben je dus mooi je olie aan het verdunnen.
Dus het oliepeil komt omhoog dan en stinkt naar diesel.
Er zit dan ook echt lucht in?
Dan moet hij dus ergens lekken, en wel zo dat er lucht in kan komen maar geen diesel eruit.
Ik weet niet hoe de dieselpomp is aangesloten op het blok /aandrijving van de pomp.
Ik zou wel eens even het oliepeil controleren, het kan nal zo zijn dat de diesel het carter in loopt, en lucht terug.. Dan ben je dus mooi je olie aan het verdunnen.
Dus het oliepeil komt omhoog dan en stinkt naar diesel.
Wim
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
-
- 1st Gear member
- Contacteer:
ja er zit ook echt lucht in een keer of vier pompen ,de olie heb ik gecontroleerd, hij verbuikt maar zeer weinig olie 1/2 ltr op 10.000 km.
De olie ziet er goed uit en stinkt niet naar diesel, heb ook geprobeerd er een klep tussen te zetten zodat de brandstof nog maar 1 kant op kan echter het wil niet helpen. Weet niet of er iets bij de tank kan zitten wat fout kan lopen.
Hij heeft ruim 4 ton op de teller en zoemt nog steeds als een bij. Rijdt heerlijk alhoewel de caroserie een beetje begint af te takelen.
De olie ziet er goed uit en stinkt niet naar diesel, heb ook geprobeerd er een klep tussen te zetten zodat de brandstof nog maar 1 kant op kan echter het wil niet helpen. Weet niet of er iets bij de tank kan zitten wat fout kan lopen.
Hij heeft ruim 4 ton op de teller en zoemt nog steeds als een bij. Rijdt heerlijk alhoewel de caroserie een beetje begint af te takelen.