hallo ik heb een 760 dat was een benzine maar heb er een diesel
in gelegd alles werkt behalve de toerenteller
by deze motor zit de toerenteller op de dynamo
kan ik die zo aan sluiten of hoe zit dat gr sjors
toerenteller 760 turbo diesel
- wim de jong
- 5th Gear member
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: 29.03.2005 - 16:41
- Locatie: Leusden
- Contacteer:
je moet dan ook een andere (diesel)toerentalmeter hebben....
hij zit aangesloten op een speciaal contact ( D+ ) dezet een pulserende spanning af, is ook bedoeld voor het laadlampje op je dashboard.
deze pulsen hebben een compleet andere frequentie dan de onstekingsfrequentie, deze is 2 pulsen per omwenteling bij een 4 cylinder, en diesel is toch 6 cylinder?.
nog een opmerking: moet je ook de dynamo zelf niet verwisselen? Een benzine dynamo is 65A, een diesel is 80A (ivm laadstroom)
hij zit aangesloten op een speciaal contact ( D+ ) dezet een pulserende spanning af, is ook bedoeld voor het laadlampje op je dashboard.
deze pulsen hebben een compleet andere frequentie dan de onstekingsfrequentie, deze is 2 pulsen per omwenteling bij een 4 cylinder, en diesel is toch 6 cylinder?.
nog een opmerking: moet je ook de dynamo zelf niet verwisselen? Een benzine dynamo is 65A, een diesel is 80A (ivm laadstroom)
De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
- kip88
- 3rd Gear member
- Berichten: 325
- Lid geworden op: 31.03.2009 - 17:52
- Locatie: Zwijndrecht
Diesel dynamo is 55A, wisselen hoeft niet. Diesels gebruiken minder stroom omdat ze minder electronica hebben. Deze diesels hebben zes cilinders.
Volvo 440 Turbo 1992 170.000
Volvo 740 GLE Turbodiesel 1985 380.000
Volvo 740 GLE Turbodiesel 1985 380.000
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4809
- Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
- Locatie: Utrecht
Hoe doe je dat met de type goedkeuring?sjors760 schreef:hallo ik heb een 760 dat was een benzine maar heb er een diesel
in gelegd alles werkt behalve de toerenteller
by deze motor zit de toerenteller op de dynamo
kan ik die zo aan sluiten of hoe zit dat gr sjors
Of laat je hem opnieuw keuren!
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4809
- Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
- Locatie: Utrecht
Het is niet de D+ aansluiting op de dynamo,maar de W aansluiting.wim de jong schreef:je moet dan ook een andere (diesel)toerentalmeter hebben....
hij zit aangesloten op een speciaal contact ( D+ ) dezet een pulserende spanning af, is ook bedoeld voor het laadlampje op je dashboard.
deze pulsen hebben een compleet andere frequentie dan de onstekingsfrequentie, deze is 2 pulsen per omwenteling bij een 4 cylinder, en diesel is toch 6 cylinder?.
nog een opmerking: moet je ook de dynamo zelf niet verwisselen? Een benzine dynamo is 65A, een diesel is 80A (ivm laadstroom)
B+ is de dikke rode draad vanaf de accu.
D+ is de koolborstelhouder aansluiting tevens laadstroom lampje.