Pagina 1 van 3
Volvo V60 D5 vs. S60 T3 - Accelerations
Geplaatst: 18.04.2012 - 17:53
door rsnhakan
Geplaatst: 18.04.2012 - 17:59
door t5power
Leuk testje, hoe kan dat nou? Wat zijn trouwens de officiele specs?
Geplaatst: 18.04.2012 - 18:06
door rsnhakan
D5 AWD Geartronic = 7,6 seconden naar de 100 en een topsnelheid van 225 km/h. 215 pk en 420 nm.
T3 handgeschakeld = 9,4 seconden naar de 100 en een topsnelheid van 205 km/h. 150 pk en 240 nm.
Geplaatst: 18.04.2012 - 19:07
door BlackcurrantV70
Tja een automaat vergelijken met een handbak....
Geplaatst: 18.04.2012 - 19:11
door bart simpson
neem dan meteen ook een T5 aut met 240pk, 320Nm, een top van 235km/uur en een acc van 7.7 sec van 0 naar 100
Geplaatst: 18.04.2012 - 19:11
door rsnhakan
Dan nog, het verschil tot 100km/h is zeer klein. Daarboven iets groter maar tot 170 is het verschil nog steeds niet groot te noemen.
Geplaatst: 18.04.2012 - 19:21
door BlackcurrantV70
Wij hebben verleden week bij Volvo in Goteborg met een C70 T5 GT mogen testrijden en eerlijk gezegd viel dat tegen, als je het vergelijkt met onze C70 D3 GT.
Je moet wel erg veel toeren maken om koppel te krijgen i.v.m. de D3
De XC60 T6 GT kon ik dan weer wel smaken

Geplaatst: 18.04.2012 - 19:27
door Frederik Welvaert
Totaalgewicht S60 T3: 2020 kg
Totaalgewicht V60 D5 AWD: 2280 kg
Ook niet echt eerlijk natuurlijk met 12% verschil in gewicht, en bovendien zal de S60 waarschijnlijk iets aerodynamischer zijn dan een V60. Misschien moeten ze eens 2 exact dezelfde wagens naast elkaar zetten waar alleen de motor verschilt.
Ondanks dat lijkt die T3 toch behoorlijk snel, voelt alleen niet zo aan.
Nog even een kanttekening: ik denk dat je met wat belading ook sneller in de problemen komt met een T3 dan met een D5.
Een vriend van me heeft een VW Scirocco 1.4TSI, 160pk/240 Nm, gaat snel, maar als je wat volk meeneemt is het snel gedaan met de pret, bij mijn XC60 merk ik nauwelijks verschil als ik alleen zit of met 4 volwassenen in de wagen.
Geplaatst: 18.04.2012 - 19:32
door The Volvoboy
T3 is helemaal niet verkeerd hoor!
Geplaatst: 18.04.2012 - 19:44
door t5power
ppFreddy schreef:Totaalgewicht S60 T3: 2020 kg
Totaalgewicht V60 D5 AWD: 2280 kg
Ook niet echt eerlijk natuurlijk met 12% verschil in gewicht,
Niet eerlijk? Op AW is het leeggewicht van de D5 : 1615 kg en de T3 is 1399 kg, dus ook al dik 200 kg verschil. De diesel is gewoon erg zwaar. Op AW wordt ook gerept van 2 sec verschil.
Geplaatst: 18.04.2012 - 20:20
door Thom
Een D5 GT is ook geen sprinter, maar een heel soepele, krachtige motor die imponerend is op tussenacceleraties (inhalen).
Geplaatst: 18.04.2012 - 20:22
door The Volvoboy
D5 MT is wel een sprinter

Geplaatst: 18.04.2012 - 20:36
door rsnhakan
Cijfers komen van Volvo en niet van Autoweek.
Geplaatst: 18.04.2012 - 20:37
door diesel01
Thom schreef:Een D5 GT is ook geen sprinter, maar een heel soepele, krachtige motor die imponerend is op tussenacceleraties (inhalen).
Wederom+1.
Geplaatst: 19.04.2012 - 17:10
door remmm
Heerlijke motor die T3, zat vanmorgen achter een Cooper S aan en de weg was vrij en ik zat al klaar in zijn 4 en vanaf de 120 naar repectabele snelheden de hele tijd achter hem aangeplakt (tuurlijk hij zat waarschijnlijk in zijn 6 anders had ik geen schijn van kans, ik weet hoe snel die krengen zijn) maar ik verbaasde mij er wel over, daarna nog een keer vanaf de 110 alleen toen was hij er wel beducht op en had hij ongetwijfeld een versnelling lager staan ik echter ook in zijn 3 en ja hoor plakken haha
Geplaatst: 19.04.2012 - 17:19
door rsnhakan
Een T6 is niet eens nodig!
Geplaatst: 19.04.2012 - 17:26
door Frederik Welvaert
rsnhakan schreef:Een T6 is niet eens nodig!
dat hangt er van af :p
En nogmaals +1 voor die tussenacceleraties, daarbij is die D5 echt een beest! (De mijne doet GROM! en is weg :p)
Geplaatst: 09.06.2012 - 15:19
door 4wielen
Omdat mijn S60 D3 GT in puin ligt, heb ik tijdelijk een S60 T4 GT. Met alle respect, maar de D3 is toch echt een veel fijnere motor. Hij trekt veel vlotter door, de T4 heeft daar veel meer toeren voor nodig. Daarbij klinkt de T4 dan al snel 'iel', terwijl je de D3 gewoon niet hoort. Clear cut case als je het mij vraagt! Verbruik is overigens ook eng hoog, maar dat heb je al snel met benzine...
Geplaatst: 09.06.2012 - 16:16
door t5power
4wielen schreef:Omdat mijn S60 D3 GT in puin ligt, heb ik tijdelijk een S60 T4 GT. Met alle respect, maar de D3 is toch echt een veel fijnere motor. Hij trekt veel vlotter door, de T4 heeft daar veel meer toeren voor nodig. Daarbij klinkt de T4 dan al snel 'iel', terwijl je de D3 gewoon niet hoort. Clear cut case als je het mij vraagt! Verbruik is overigens ook eng hoog, maar dat heb je al snel met benzine...
lol hier wordt besproken dat een T3 even snel of sneller is dan een D5 en jij komt hier zeggen dat de D3 fijner is dan de T4. Nu wordt het allemaal wel verwarrend

Geplaatst: 09.06.2012 - 21:11
door 4wielen
t5power schreef:lol hier wordt besproken dat een T3 even snel of sneller is dan een D5 en jij komt hier zeggen dat de D3 fijner is dan de T4. Nu wordt het allemaal wel verwarrend

Volgens mij heeft BlackCurrant een vergelijkbare ervaring:
BlackcurrantV70 schreef:
Wij hebben verleden week bij Volvo in Goteborg met een C70 T5 GT mogen testrijden en eerlijk gezegd viel dat tegen, als je het vergelijkt met onze C70 D3 GT.
Je moet wel erg veel toeren maken om koppel te krijgen i.v.m. de D3