Probleem V50 2.0D help

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
Gebruikersavatar
oscarossie
1st Gear member
Berichten: 22
Lid geworden op: 31.07.2011 - 10:39
Locatie: Tiel
Contacteer:

Niet leuk ben al drie dagen bezig.
Inmiddels drie dealers bezocht :(
Reed op de snelweg op cruisecontrol 120 en ineens waarschuwing.
Volvo dealer gebeld en uitgelegd. Advies eerste de beste dealer opzoeken.
Volvo vd brandt in raalte. Super lui en erg aardig gelijk geholpen.
Auto uitgelezen uitkomst algemene foutcode.
Gangmaker vervangen en snel weer op weg.
Zodra ik de snelweg opdraaide weer foutcode en geen vermogen.
Godver......... Weer gebeld en gevraagd of het kwaad kon nee dus rustig naar huis.
Volgende dag bij eigen garage Volvo dealer Scholten in Tiel langs gegaan top garage en zeer goede service weer uitgelezen en meerdere dingen geprobeerd gangmaker, temperatuur sensors, egr klep, zelfs met laptop gereden niks gevonden.
Balen volgende dag in gorinchem bij Volvo dealer vos langs gegaan aangezien onze zaak daar om de hoek zit. Ook hier zeer goed geholpen.
Probleem uitgelegd en ook zij er naar gekeken.
Nadat zij de storingcodes hadden uitgelezen hebben ze ook de gangmakers gecontroleerd tevens de vacuüm en turbo geometrie.
Ook hier geen uitkomt. Advies om de turbodruksensoor te controleren.
Zo gezedt zo gedaan gelijk een vriend gebeld met een 2L D. En omgewisseld.
Ook dit hielp niet. Help help help.
Heeft iemand een idee. Ben nu al € 350,- euro lichter :(
Heb nu een afspraak gemaakt bij mijn eigen dealer.
Zij gaan een compressie test doen en de verstuivers controleren.
Ze weten het niet zeker maar moeten ergens beginnen. Kosten voor de diagnose rond de € 500,- demontage/ montage. Geen reparatie dus.
Help iemand een idee.
Volvo For live
Volvo V50 2.0D Momentum R-Design. MY2004
janvanmeer
3rd Gear member
Berichten: 290
Lid geworden op: 02.09.2010 - 20:36

He €500,00 voor controle verstuivers en een compressietest?
MarioC70
6th Gear member
Berichten: 4809
Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
Locatie: Utrecht

Is de modificatie van de ruitensproeierpomp gedaan bij de auto?
Het probleem kan in een kabelboom zitten,dat komt vaker voor,die boom daar komt vocht in ,vanuit de ruitensproeier pomp,vandaar de storingen.
Wat belangrijk is,dat ze alle storingen goed wissen uit de CEM,alvorens te gaan sleutelen,met opgeslagen storingen blijft de auto slecht lopen.
Dat is een bekend probleem bij de 2.0 diesel.
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”