V40 T3 Summum of D3 Momentum: D3 Besteld!

Geleverd vanaf bouwjaar 2012, in de basisversie V40, de stoere V40 CrossCountry en de sportieve V40 R-design
Volvoorgaan
3rd Gear member
Berichten: 430
Lid geworden op: 16.02.2008 - 09:21

Hallo allemaal,

Ik mag binnenkort een nieuwe V40 bestellen. Twijfel nog tussen 2 motoren: T3 of D3. Beiden 150 pk, de diesel natuurlijk veel meer koppel. Bij vergelijkbaar maandbedrag kan de T3 in Summum uitvoering en de D3 als Momentum met wat kleine extra's.

Heb met beiden proefgereden (S60 en V50).

Waar zouden jullie voor gaan en waarom?
Vorige Volvo : V50 1.6D EditionII MY09 Chameleon Blue
Nieuwe Volvo: V40 D3 Momentum MY13 Biarritz Blue
Gebruikersavatar
Paul
Geartronic member
Berichten: 33118
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

D3, scheelt gewoon tanken!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Gebruikersavatar
jds
4th Gear member
Berichten: 582
Lid geworden op: 27.05.2006 - 12:01

Als de baas betaalt de T3 in summumuitvoering, voor mijzelf de D3 in momentum met minstens een winterplus line
Gebruikersavatar
Paul
Geartronic member
Berichten: 33118
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Nou ook als de baas betaald, super irritant steeds tanken. Scheelt toch!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Gebruikersavatar
rsnhakan
8th Gear member
Berichten: 15305
Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
Locatie: Thuis
Contacteer:

Ik zou voor een T3 kiezen! En zeker in de Summum uitvoering is dit een mooie en snelle auto!
Volvoorgaan
3rd Gear member
Berichten: 430
Lid geworden op: 16.02.2008 - 09:21

Paul schreef:Nou ook als de baas betaald, super irritant steeds tanken. Scheelt toch!
Op zich waar Paul... Scheelt wel zegeltjes :wink: maar goed da's niet het beste argument...
Vorige Volvo : V50 1.6D EditionII MY09 Chameleon Blue
Nieuwe Volvo: V40 D3 Momentum MY13 Biarritz Blue
Volvoorgaan
3rd Gear member
Berichten: 430
Lid geworden op: 16.02.2008 - 09:21

rsnhakan schreef:Ik zou voor een T3 kiezen! En zeker in de Summum uitvoering is dit een mooie en snelle auto!
Lijkt logische keuze Hakan... En snel en leer+xenon... 8)
Alleen wat huiverig voor de "T3-fluit"... Is dit inmiddels opgelost?!
Vorige Volvo : V50 1.6D EditionII MY09 Chameleon Blue
Nieuwe Volvo: V40 D3 Momentum MY13 Biarritz Blue
Volvoorgaan
3rd Gear member
Berichten: 430
Lid geworden op: 16.02.2008 - 09:21

+ D3: trekgewicht 1500 kg ipv 1300
+ T3 : geen high performance dakspoiler
Vorige Volvo : V50 1.6D EditionII MY09 Chameleon Blue
Nieuwe Volvo: V40 D3 Momentum MY13 Biarritz Blue
Gebruikersavatar
Paul
Geartronic member
Berichten: 33118
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Ohw zie nu pas verschil momentum/summum, dan zou ik voor Summum gaan maar wel met verwarmde stoelen!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Gebruikersavatar
rsnhakan
8th Gear member
Berichten: 15305
Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
Locatie: Thuis
Contacteer:

Volvoorgaan schreef:
rsnhakan schreef:Ik zou voor een T3 kiezen! En zeker in de Summum uitvoering is dit een mooie en snelle auto!
Lijkt logische keuze Hakan... En snel en leer+xenon... 8)
Alleen wat huiverig voor de "T3-fluit"... Is dit inmiddels opgelost?!
Geen flauw idee. Maar snel is die zeker: (is wel een S60)
Volvoorgaan
3rd Gear member
Berichten: 430
Lid geworden op: 16.02.2008 - 09:21

Leuk filmpje Hakan, dank. T3 is idd aardig snel!
Vorige Volvo : V50 1.6D EditionII MY09 Chameleon Blue
Nieuwe Volvo: V40 D3 Momentum MY13 Biarritz Blue
Gebruikersavatar
diesel01
Geartronic member
Berichten: 21166
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Ik zie een D5 die naar de 200km/ kruipt en als ik mijn 185pk vergelijk met de 215pk in het filmpje denk dat men niet voluit gaat met de diesel.
Tussen de 100 en 210km/h loopt de mijne gewoon door terwijl ik de diesel in het filmpje op een bepaald moment kruipend snelheid zie vermeerderen..
Ik zou voor een D3 gaan met GT leerpakket en een winterline, lekker op golven van koppel relaxt toeren
Volvoorgaan
3rd Gear member
Berichten: 430
Lid geworden op: 16.02.2008 - 09:21

diesel01 schreef: Ik zou voor een D3 gaan met GT leerpakket en een winterline, lekker op golven van koppel relaxt toeren
Is idd heerlijk mee te cruisen met de D3...(leuk "sporten" kan ook...). Winterline erop gaat helaas niet lukken.
Vorige Volvo : V50 1.6D EditionII MY09 Chameleon Blue
Nieuwe Volvo: V40 D3 Momentum MY13 Biarritz Blue
Fietsventje
2nd Gear member
Berichten: 227
Lid geworden op: 15.07.2010 - 22:25

Op papier is de T3 sneller: 8,8 s 0-100 voor de benzine, 9,6 s voor de diesel. Maar dan moet je de T3 waarschijnlijk echt wel op z'n staart trappen. Het grote koppel van de D3 laat (in mijn ogen) veel aangenamer 'koppel-rijden' toe, met je rechtervoet putten aan een groot, diep vat koppel in de lage toeren. Heerlijk :-)

Anderzijds is het D3/4-blok erg zwaar: de auto wordt er 100 kg zwaarder door (in vgl. met de D2), en dat zit allemaal op de neus. Waarschijnlijk stuurt de T3 (en de D2) wel een beetje aangenamer ...

De kosten uitrekenen kan je waarschijnlijk zelf ook, maar hier in België is een diesel motor pas financieel interessant vanaf 20 000 km/jaar...
BMW 318d (F31 mj 2017) Touring Sport-line (01/2017 - ...)
Volvo V40 (mj 2013) D3 Summum (10/2012 - 01/2017) - Afbeelding
Volvo V50 (mj 2004) 2.0d Kinetic (08/2009 - 09/2012)
Ford Focus (mj 2004) 1.8 TDCi (04/2007 - 07/2009)
Volvoorgaan
3rd Gear member
Berichten: 430
Lid geworden op: 16.02.2008 - 09:21

Ik rijd de aankomende jaren naar schatting zo'n 30-35 duizend km per jaar. Niet teveel op focussen, maar overweeg zeer sterk om deze auto naar 4 jaar uit te kopen (1e 4 jaar lease). Voor duurzaamheid langere termijn denk ik dat in die situatie de 5 cilinderdiesel een betere keuze is, ook een duurdere natuurlijk.
Denk dat je gelijk hebt dat de T3 lichtvoetiger is, maar dat koppel van die D3 is idd geweldig.. Lastig hoor, zo'n luxe "probleem".
Vorige Volvo : V50 1.6D EditionII MY09 Chameleon Blue
Nieuwe Volvo: V40 D3 Momentum MY13 Biarritz Blue
Gebruikersavatar
BlackcurrantV70
7th Gear member
Berichten: 8485
Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
Locatie: Tussen EBBR en EBAW

Wij hebben tijdens onze Zwedentrip kunnen proefrijden met een C70 T5 en dat viel erg tegen ivm onze C70 D3.

Ik zou dus zeker voor de D3 gaan, al vind ik de 2.4 versie van de D3 (in de XC60 AWD) een aangenamere rustigere motor, de 2.0 D3 is mij iets te brutaal om mee te cruisen.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur

Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
Gebruikersavatar
remmm
5th Gear member
Berichten: 1374
Lid geworden op: 26.04.2009 - 22:20

Ik ben van diesel, (weliswaar de 1.6d) naar een T3 gegaan en ik mis dat klotegetok van die diesel voor geen meter... Heerlijk stille en smeuige motor die T3. 140km/h met 2100 toeren... heel stil... alleen af en toe die fluit.. echter de dumpvalve maakt het af en toe weer goed :)
Volvoorgaan
3rd Gear member
Berichten: 430
Lid geworden op: 16.02.2008 - 09:21

Kogel is door de kerk. Vandaag de bestelling ingediend: tis een D3 Momentum geworden.

Het lange wachten is begonnen :D ...
Vorige Volvo : V50 1.6D EditionII MY09 Chameleon Blue
Nieuwe Volvo: V40 D3 Momentum MY13 Biarritz Blue
Volvoorgaan
3rd Gear member
Berichten: 430
Lid geworden op: 16.02.2008 - 09:21

Iemand idee hoe ik de topictitel kan aanpassen?
Vorige Volvo : V50 1.6D EditionII MY09 Chameleon Blue
Nieuwe Volvo: V40 D3 Momentum MY13 Biarritz Blue
Gebruikersavatar
Discovery
5th Gear member
Berichten: 1444
Lid geworden op: 08.04.2009 - 22:52
Locatie: Delft

Bij je startpost op edit klikken en dan bovenaan kan je het onderwerp aanpassen.

Gefeliciteerd! Ik zat net nog even in de prijslijst te kijken en het te verwachten verbruik(ong. 1:20) ziet er goed uit voor zo een lekkere motor.
Plaats reactie

Terug naar “V40”