Ik mag binnenkort een nieuwe V40 bestellen. Twijfel nog tussen 2 motoren: T3 of D3. Beiden 150 pk, de diesel natuurlijk veel meer koppel. Bij vergelijkbaar maandbedrag kan de T3 in Summum uitvoering en de D3 als Momentum met wat kleine extra's.
Heb met beiden proefgereden (S60 en V50).
Waar zouden jullie voor gaan en waarom?
Geplaatst: 22.04.2012 - 13:18
door Paul
D3, scheelt gewoon tanken!
Geplaatst: 22.04.2012 - 13:53
door jds
Als de baas betaalt de T3 in summumuitvoering, voor mijzelf de D3 in momentum met minstens een winterplus line
Geplaatst: 22.04.2012 - 14:53
door Paul
Nou ook als de baas betaald, super irritant steeds tanken. Scheelt toch!
Geplaatst: 22.04.2012 - 14:56
door rsnhakan
Ik zou voor een T3 kiezen! En zeker in de Summum uitvoering is dit een mooie en snelle auto!
Geplaatst: 22.04.2012 - 15:04
door Volvoorgaan
Paul schreef:Nou ook als de baas betaald, super irritant steeds tanken. Scheelt toch!
Op zich waar Paul... Scheelt wel zegeltjes maar goed da's niet het beste argument...
Geplaatst: 22.04.2012 - 15:08
door Volvoorgaan
rsnhakan schreef:Ik zou voor een T3 kiezen! En zeker in de Summum uitvoering is dit een mooie en snelle auto!
Lijkt logische keuze Hakan... En snel en leer+xenon...
Alleen wat huiverig voor de "T3-fluit"... Is dit inmiddels opgelost?!
Geplaatst: 22.04.2012 - 15:12
door Volvoorgaan
+ D3: trekgewicht 1500 kg ipv 1300
+ T3 : geen high performance dakspoiler
Geplaatst: 22.04.2012 - 15:31
door Paul
Ohw zie nu pas verschil momentum/summum, dan zou ik voor Summum gaan maar wel met verwarmde stoelen!
Geplaatst: 22.04.2012 - 15:39
door rsnhakan
Volvoorgaan schreef:
rsnhakan schreef:Ik zou voor een T3 kiezen! En zeker in de Summum uitvoering is dit een mooie en snelle auto!
Lijkt logische keuze Hakan... En snel en leer+xenon...
Alleen wat huiverig voor de "T3-fluit"... Is dit inmiddels opgelost?!
Geen flauw idee. Maar snel is die zeker: (is wel een S60)
Geplaatst: 22.04.2012 - 17:46
door Volvoorgaan
Leuk filmpje Hakan, dank. T3 is idd aardig snel!
Geplaatst: 22.04.2012 - 18:02
door diesel01
Ik zie een D5 die naar de 200km/ kruipt en als ik mijn 185pk vergelijk met de 215pk in het filmpje denk dat men niet voluit gaat met de diesel.
Tussen de 100 en 210km/h loopt de mijne gewoon door terwijl ik de diesel in het filmpje op een bepaald moment kruipend snelheid zie vermeerderen..
Ik zou voor een D3 gaan met GT leerpakket en een winterline, lekker op golven van koppel relaxt toeren
Geplaatst: 23.04.2012 - 16:41
door Volvoorgaan
diesel01 schreef:
Ik zou voor een D3 gaan met GT leerpakket en een winterline, lekker op golven van koppel relaxt toeren
Is idd heerlijk mee te cruisen met de D3...(leuk "sporten" kan ook...). Winterline erop gaat helaas niet lukken.
Geplaatst: 23.04.2012 - 20:30
door Fietsventje
Op papier is de T3 sneller: 8,8 s 0-100 voor de benzine, 9,6 s voor de diesel. Maar dan moet je de T3 waarschijnlijk echt wel op z'n staart trappen. Het grote koppel van de D3 laat (in mijn ogen) veel aangenamer 'koppel-rijden' toe, met je rechtervoet putten aan een groot, diep vat koppel in de lage toeren. Heerlijk
Anderzijds is het D3/4-blok erg zwaar: de auto wordt er 100 kg zwaarder door (in vgl. met de D2), en dat zit allemaal op de neus. Waarschijnlijk stuurt de T3 (en de D2) wel een beetje aangenamer ...
De kosten uitrekenen kan je waarschijnlijk zelf ook, maar hier in Belgiƫ is een diesel motor pas financieel interessant vanaf 20 000 km/jaar...
Geplaatst: 23.04.2012 - 22:16
door Volvoorgaan
Ik rijd de aankomende jaren naar schatting zo'n 30-35 duizend km per jaar. Niet teveel op focussen, maar overweeg zeer sterk om deze auto naar 4 jaar uit te kopen (1e 4 jaar lease). Voor duurzaamheid langere termijn denk ik dat in die situatie de 5 cilinderdiesel een betere keuze is, ook een duurdere natuurlijk.
Denk dat je gelijk hebt dat de T3 lichtvoetiger is, maar dat koppel van die D3 is idd geweldig.. Lastig hoor, zo'n luxe "probleem".
Geplaatst: 27.04.2012 - 18:47
door BlackcurrantV70
Wij hebben tijdens onze Zwedentrip kunnen proefrijden met een C70 T5 en dat viel erg tegen ivm onze C70 D3.
Ik zou dus zeker voor de D3 gaan, al vind ik de 2.4 versie van de D3 (in de XC60 AWD) een aangenamere rustigere motor, de 2.0 D3 is mij iets te brutaal om mee te cruisen.
Geplaatst: 09.05.2012 - 22:55
door remmm
Ik ben van diesel, (weliswaar de 1.6d) naar een T3 gegaan en ik mis dat klotegetok van die diesel voor geen meter... Heerlijk stille en smeuige motor die T3. 140km/h met 2100 toeren... heel stil... alleen af en toe die fluit.. echter de dumpvalve maakt het af en toe weer goed
Geplaatst: 23.05.2012 - 20:04
door Volvoorgaan
Kogel is door de kerk. Vandaag de bestelling ingediend: tis een D3 Momentum geworden.
Het lange wachten is begonnen ...
Geplaatst: 23.05.2012 - 20:05
door Volvoorgaan
Iemand idee hoe ik de topictitel kan aanpassen?
Geplaatst: 23.05.2012 - 20:09
door Discovery
Bij je startpost op edit klikken en dan bovenaan kan je het onderwerp aanpassen.
Gefeliciteerd! Ik zat net nog even in de prijslijst te kijken en het te verwachten verbruik(ong. 1:20) ziet er goed uit voor zo een lekkere motor.