Hallo allemaal,
Ik heb een S60 gekocht (2003) en de navigatie software is ook van 2003. Nu mag ik van de dealer kiezen of ik de laatste DVD versie wil (ik denk dat dat 2005 is?) of dat ik wacht op de volgende update.
Dat is natuurlijk interessant maar wanneer komt die update? Zit daar enige regelmaat in? Ik hoop dat er meer informatie over is.
Wanneer weer een navigatie update?
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 327
- Lid geworden op: 18.03.2006 - 17:26
Volgens mij komen er jaarlijks nieuwe dvd's uit (1x per jaar volgens de site). In onze nwe V70 (die nog onderweg is) komt de nieuwste kaart. Dat is dan meteen (helaas?) 3 dvd's. Dan moeten we weer gaan wisselen onderweg naar Kroatië
dat zelf, net als EU-lid Slovenië, niet op de dvd's staat ... Wel elk zandpad in de rest van Europa (werd mij verteld) incl. een markering of je aan het einde van het zandpad kunt keren. -duh-
Nou weet ik niet of er verschillen zijn in de RTI-units? Als de dvd-units hetzelfde zijn, is de ene dvd van West_Europa 2005 dus niet de laatste.

Nou weet ik niet of er verschillen zijn in de RTI-units? Als de dvd-units hetzelfde zijn, is de ene dvd van West_Europa 2005 dus niet de laatste.
V70 D5 +Polestar (205pk/450nm), AWD, GEARTRONIC, MY2007
- FrankM
- 4th Gear member
- Berichten: 650
- Lid geworden op: 01.08.2005 - 21:39
- Locatie: Leiden
Volgens http://navi.volvocars.com (werkt weer) is de laatste versie 0548. Elders heb ik gelezen dat Volvo elk half jaar een update uitbrengt rond de 20e week (in 2005 was het week 25 = 0525) en rond de 50e week (0548 dus).
Elk van de 3 DVD's bevat een aantal landen van Europa. Zo staan NL en F niet op dezelfde DVD en ook UK staat op een andere. Wel zijn veel doorgaande wegen van heel Europa opgenomen. Toen ik laatst naar Engeland ging, kon ik de route naar Frankrijk (boot) plannen want 'doorgaande wegen, grote plaatsen en havens' stonden ook op de DVD met NL. Wachtend op de boot heb ik de DVD gewisseld en in Engeland ging het vrolijk verder. Terug was het nog minder moeite: het lijkt erop alsof de RTI gebruikt kaartmateriaal een tijdje in geheugen houdt, want de reis naar huis had theoretisch gekund zonder DVD wisselen (zolang je dan maar niet van de route afwijkt).
Gr/F
Elk van de 3 DVD's bevat een aantal landen van Europa. Zo staan NL en F niet op dezelfde DVD en ook UK staat op een andere. Wel zijn veel doorgaande wegen van heel Europa opgenomen. Toen ik laatst naar Engeland ging, kon ik de route naar Frankrijk (boot) plannen want 'doorgaande wegen, grote plaatsen en havens' stonden ook op de DVD met NL. Wachtend op de boot heb ik de DVD gewisseld en in Engeland ging het vrolijk verder. Terug was het nog minder moeite: het lijkt erop alsof de RTI gebruikt kaartmateriaal een tijdje in geheugen houdt, want de reis naar huis had theoretisch gekund zonder DVD wisselen (zolang je dan maar niet van de route afwijkt).
Gr/F
V60 T6 TE MY20 Inscription (lines: Luxury, Winter, Audio, Inscription Plus, Intellisave Pro, Versatility, Park Assist, Verw. voorstoelen)
V60 T5 PS MY11 Sum+BPP+DSL+SL
S60 2.0T MY06 Sum
V60 T5 PS MY11 Sum+BPP+DSL+SL
S60 2.0T MY06 Sum
- CaptainSchaap
- 1st Gear member
- Berichten: 47
- Lid geworden op: 29.03.2006 - 23:08
- Locatie: Hellevoetsluis
- Contacteer:
Trouwens heel netjes van de dealer dat je mag kiezen, ik bedoel hij kan je natuurlijk ook gewoon de laaste meegeven en dat het hem een rotzorg zal zijn... misschien heel klein, maar wel erg goed.
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Het lastige van de 3 DVD set is dat als je een bestemming buiten de DVD die er op dat moment inzit kiest hij dat ook zo meld en je geen route kunt bepalen, geef mij de single DVD Europa dan maar
Volvo for life
-
- Starter
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 27.03.2006 - 09:28
- Locatie: Lowlands
Zojuist de reactie ontvangen van Customer Relations Volvo Cars Nederland:
DVD updates worden twee keer per jaar uitgebracht.
December 2005 is momenteel de meest recente, we verwachten omstreeks week 20/2006 een nieuwe update.
DVD updates worden twee keer per jaar uitgebracht.
December 2005 is momenteel de meest recente, we verwachten omstreeks week 20/2006 een nieuwe update.
66 - 440 - 440 - 440 - 440 - V40 - S70 - V40 - S60
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 109
- Lid geworden op: 06.03.2006 - 13:24
- Locatie: Niebert
die laatste van 2005 moet je niet hebben !
mijn V70 van januari 2006 heeft deze ook.
de routeplanning is slecht, je komt wel op
je bestemming maar de kortste of snelste weg
neemt RTI zeker niet. volgens mij zit er een fout in
de software die de route berekent.
heb dit bij de dealer geprobeerd opgelost te krijgen,
het ligt nu bij Volvo Nederland. kan dus nog wel
ff gaan duren !!
mijn V70 van januari 2006 heeft deze ook.
de routeplanning is slecht, je komt wel op
je bestemming maar de kortste of snelste weg
neemt RTI zeker niet. volgens mij zit er een fout in
de software die de route berekent.
heb dit bij de dealer geprobeerd opgelost te krijgen,
het ligt nu bij Volvo Nederland. kan dus nog wel
ff gaan duren !!
- 480S60
- 4th Gear member
- Berichten: 802
- Lid geworden op: 30.03.2006 - 09:55
- Locatie: 's-Hertogenbosch
- Contacteer:
Is die navigatie update echt zo slecht?
Bij mij hapert de DVD nog wel eens wat hij anders nooit deed. Dan zegt het systeem dat ik de DVD schijf er opnieuw in moet zetten. Verder heb ik nog het idee dat hij het wel redelijk doet eigenlijk...
Zit alleen een irritant foutje in. Als je op een snelweg moet blijven zegt hij: "over 2km wacht op de ....." daklopnie helemaal.
Bij mij hapert de DVD nog wel eens wat hij anders nooit deed. Dan zegt het systeem dat ik de DVD schijf er opnieuw in moet zetten. Verder heb ik nog het idee dat hij het wel redelijk doet eigenlijk...
Zit alleen een irritant foutje in. Als je op een snelweg moet blijven zegt hij: "over 2km wacht op de ....." daklopnie helemaal.
Met vriendelijke groeten,
Arjen
Arjen
- FrankM
- 4th Gear member
- Berichten: 650
- Lid geworden op: 01.08.2005 - 21:39
- Locatie: Leiden
@V70 2,5T
Die fout zat ook al in 0525. Mijn dealer kon er niet zo veel mee, maar "zou het doorgeven". Niets van gehoord.
@480S60
Zit er ook al een tijdje in. Kwestie van verkeerd (zonder context) vertalen. Het engelse woord "stay" is vertaald met "wacht" (stay here = wacht hier), zonder rekening te houden met de context in een RTI (stay on this road = blijf op deze weg).
Gr/F
Die fout zat ook al in 0525. Mijn dealer kon er niet zo veel mee, maar "zou het doorgeven". Niets van gehoord.
@480S60
Zit er ook al een tijdje in. Kwestie van verkeerd (zonder context) vertalen. Het engelse woord "stay" is vertaald met "wacht" (stay here = wacht hier), zonder rekening te houden met de context in een RTI (stay on this road = blijf op deze weg).
Gr/F
V60 T6 TE MY20 Inscription (lines: Luxury, Winter, Audio, Inscription Plus, Intellisave Pro, Versatility, Park Assist, Verw. voorstoelen)
V60 T5 PS MY11 Sum+BPP+DSL+SL
S60 2.0T MY06 Sum
V60 T5 PS MY11 Sum+BPP+DSL+SL
S60 2.0T MY06 Sum
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 109
- Lid geworden op: 06.03.2006 - 13:24
- Locatie: Niebert
het is wel jammer, RTI af fabriek is supermooi.
het weet waar je bent en waar je naar toe wilt,
maar het brengt je via routes waar je helemaal niet
langs wilt. heb het nogmaals bij de dealer neergelegd
maar verwacht er weinig van.
als een bestemming via autoweg of snelweg is te bereiken
neemt RTI rustig een route binnendoor.
bij ons in Groningen ligt een ringweg, RTI neemt de binnenstad.....
en van Groningen naar Leeuwarden via Heerenveen is ook maar
27 kilometer om.
systeem is mooi, database lijkt mij qua adressen ok,
maar de berekening van de route is gewoon NIET GOED !!
Volvo, los het alstublieft op en wel z.s.m.
mijn Becker traffic pro van 1/3 de prijs van RTI zit
helaas nog in mijn vorige auto......
momenteel gebruik ik een Tomtom van 300 euro,
is veel beter dan RTI.
VOLVO AUB DOE IETS, ik zou zoooooo dankbaar zijn.
het weet waar je bent en waar je naar toe wilt,
maar het brengt je via routes waar je helemaal niet
langs wilt. heb het nogmaals bij de dealer neergelegd
maar verwacht er weinig van.
als een bestemming via autoweg of snelweg is te bereiken
neemt RTI rustig een route binnendoor.
bij ons in Groningen ligt een ringweg, RTI neemt de binnenstad.....
en van Groningen naar Leeuwarden via Heerenveen is ook maar
27 kilometer om.
systeem is mooi, database lijkt mij qua adressen ok,
maar de berekening van de route is gewoon NIET GOED !!
Volvo, los het alstublieft op en wel z.s.m.
mijn Becker traffic pro van 1/3 de prijs van RTI zit
helaas nog in mijn vorige auto......
momenteel gebruik ik een Tomtom van 300 euro,
is veel beter dan RTI.
VOLVO AUB DOE IETS, ik zou zoooooo dankbaar zijn.
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20787
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
als een bestemming via autoweg of snelweg is te bereiken
neemt RTI rustig een route binnendoor.
bij ons in Groningen ligt een ringweg, RTI neemt de binnenstad.....
en van Groningen naar Leeuwarden via Heerenveen is ook maar
27 kilometer om.
Natuurlijk neemt ie de binnenstad, dat is toch de kortste route. :-k
Maar even serieus hoe bedoel je dat laatste.
Als je vanuit Haren naar Leeuwarden gaat is de snelste route (proefondervindelijk) over de A7 en de A32. (dus via Heerenveen. (circa 55 minuten)
De kortste route is via de Rondweg (west) en de Friesestraatweg. maar die duurt het langst. (circa 60-65 minuten)
Via Drachten en dan binnendoor duurt het ook circa 60 minuten.
Dus wat is je punt, waar gaat het fout?
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
- 480S60
- 4th Gear member
- Berichten: 802
- Lid geworden op: 30.03.2006 - 09:55
- Locatie: 's-Hertogenbosch
- Contacteer:
Je hebt toch twee opties in het systeem menu van je RTI? Hoe doen die opties snelste en kortste het dan? Volgens mij werkt het redelijk ok, behalve dat ze niet echt makkelijk kunnen rekenen met 80 km/h rijden op binnendoorweggetjes in de polder. Die weg duurt in tijd twee keer zo lang volgens het systeem als je er werkelijk over doet was mijn ervaring vanmorgen.
Met vriendelijke groeten,
Arjen
Arjen
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 109
- Lid geworden op: 06.03.2006 - 13:24
- Locatie: Niebert
ok V480-V40, mijn RTI staat ingesteld op snelste route,
dan is de ringweg sneller dan door de stad, zeker in de
ochtendspits.
als ik naar Leeuwarden wil en RTI wil over Heerenveen,
dan ga ik bij Drachten rechtsaf en na herberekening van
de route wordt dat plotseling 27 km korter.
je kunt erover van mening verschillen maar dat vind ik
de beste route. ligt er misschien nog aan waar in Leeuwarden
je precies moet zijn. Friesestraatweg vind ik helemaal geen optie.
ook in de spits in Amsterdam is bijvoorbeeld erg moeilijk voor
RTI. hij wil dan files ontwijken maar als er veel files staan
raakt RTI in de war. 1 file ontwijken wil nog wel maar meerdere
wordt heel moeilijk.
het zal wel persoonlijk zijn maar ik heb prettiger ervaringen
met mijn Becker dan met RTI. ik heb die Becker een jaar of
4 gehad en altijd de updates (duur) aangeschaft.
ik had daar gewoon een goed gevoel bij en ging op den duur
blind op de begeleiding en omleidingsadviezen.
bij RTI heb ik dat gevoel (nog) niet, het navigeert anders
en wat mij betreft minder logisch.
het Neverlost systeem wat Hertz in zijn huurauto's in de USA
heeft vind ik bijvoorbeeld wel helemaal top. maar daar ben je er
dan ook helemaal van afhankelijk en weet je de weg helemaal niet.
op bekend terrein is het misschien wel wat gemakkelijk om kritiek te
leveren op RTI. als ik op onbekend terrein ben volg ik ook gewoon
de instructies van RTI en omdat je dan zelf de weg niet weet valt
het ook niet op dat het misschien soms beter kan.
dan is de ringweg sneller dan door de stad, zeker in de
ochtendspits.
als ik naar Leeuwarden wil en RTI wil over Heerenveen,
dan ga ik bij Drachten rechtsaf en na herberekening van
de route wordt dat plotseling 27 km korter.
je kunt erover van mening verschillen maar dat vind ik
de beste route. ligt er misschien nog aan waar in Leeuwarden
je precies moet zijn. Friesestraatweg vind ik helemaal geen optie.
ook in de spits in Amsterdam is bijvoorbeeld erg moeilijk voor
RTI. hij wil dan files ontwijken maar als er veel files staan
raakt RTI in de war. 1 file ontwijken wil nog wel maar meerdere
wordt heel moeilijk.
het zal wel persoonlijk zijn maar ik heb prettiger ervaringen
met mijn Becker dan met RTI. ik heb die Becker een jaar of
4 gehad en altijd de updates (duur) aangeschaft.
ik had daar gewoon een goed gevoel bij en ging op den duur
blind op de begeleiding en omleidingsadviezen.
bij RTI heb ik dat gevoel (nog) niet, het navigeert anders
en wat mij betreft minder logisch.
het Neverlost systeem wat Hertz in zijn huurauto's in de USA
heeft vind ik bijvoorbeeld wel helemaal top. maar daar ben je er
dan ook helemaal van afhankelijk en weet je de weg helemaal niet.
op bekend terrein is het misschien wel wat gemakkelijk om kritiek te
leveren op RTI. als ik op onbekend terrein ben volg ik ook gewoon
de instructies van RTI en omdat je dan zelf de weg niet weet valt
het ook niet op dat het misschien soms beter kan.
- FrankM
- 4th Gear member
- Berichten: 650
- Lid geworden op: 01.08.2005 - 21:39
- Locatie: Leiden
Heel herkenbaar. Ik kan nog legio voorbeelden geven. Het lijkt er op (proefondervindelijk) dat het nogal wat uitmaakt hoe de auto staat op het moment dat de route bepaald wordt.
Voorbeeld: ik rij van Leiden naar Gouda - de RTI leidt mij direct over de A4, A12 en dat kost me ongeveer 30 minuten. Laat ik de route omgekeerd (dus vanuit Gouda) bepalen, dan moet ik via de N11 - 10 minuten om. Van dat idee is 'ie bijna niet af te brengen, pas na enkele kilometers ben ik af van alternatieven over de N11.
Maar nu komt het: rijd ik eerst 500m van mijn vertrekpunt en laat dan de route berekenen, dan komt 'ie direct met de A12 variant.
Ander voorbeeld (heb ik hier al een keer gemeld geloof ik). Van Amsterdam-Osdorp naar Amstedam-Javaeiland wil de RTI dwars door de stad. Dat is geen goed idee... de ringweg is veel sneller. En dat weet de RTI ook, want als ik stug naar de ringweg toe rij dan krijg ik op een zeker moment de goede route met 10+ minuten minder reistijd.
Vanochtend een nieuwe. Van Leiden naar de Eisenhowerlaan in Den Haag. Route gaat via het Malieveld. Ter hoogte van de N14 is de resterende reistijd 18 minuten. Ik kies uit ervaring de N14 richting Scheveningen. Nieuwe route: 10 minuten. Is echt sneller...
Alle instellingen staan goed (snelste route, recent kaarmateriaal, etc.). Wat mij betreft een bugje. Maar hoe vertellen we het Volvo.
Gr/F
Voorbeeld: ik rij van Leiden naar Gouda - de RTI leidt mij direct over de A4, A12 en dat kost me ongeveer 30 minuten. Laat ik de route omgekeerd (dus vanuit Gouda) bepalen, dan moet ik via de N11 - 10 minuten om. Van dat idee is 'ie bijna niet af te brengen, pas na enkele kilometers ben ik af van alternatieven over de N11.
Maar nu komt het: rijd ik eerst 500m van mijn vertrekpunt en laat dan de route berekenen, dan komt 'ie direct met de A12 variant.
Ander voorbeeld (heb ik hier al een keer gemeld geloof ik). Van Amsterdam-Osdorp naar Amstedam-Javaeiland wil de RTI dwars door de stad. Dat is geen goed idee... de ringweg is veel sneller. En dat weet de RTI ook, want als ik stug naar de ringweg toe rij dan krijg ik op een zeker moment de goede route met 10+ minuten minder reistijd.
Vanochtend een nieuwe. Van Leiden naar de Eisenhowerlaan in Den Haag. Route gaat via het Malieveld. Ter hoogte van de N14 is de resterende reistijd 18 minuten. Ik kies uit ervaring de N14 richting Scheveningen. Nieuwe route: 10 minuten. Is echt sneller...
Alle instellingen staan goed (snelste route, recent kaarmateriaal, etc.). Wat mij betreft een bugje. Maar hoe vertellen we het Volvo.
Gr/F
V60 T6 TE MY20 Inscription (lines: Luxury, Winter, Audio, Inscription Plus, Intellisave Pro, Versatility, Park Assist, Verw. voorstoelen)
V60 T5 PS MY11 Sum+BPP+DSL+SL
S60 2.0T MY06 Sum
V60 T5 PS MY11 Sum+BPP+DSL+SL
S60 2.0T MY06 Sum
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20787
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
@V70 2.5T
Ik snap je punt nu wat beter.
Zeker die rotroute door de binnenstad van Stad. (Alhoewel met de ringweg west eruit en een officieel afgesloten afslag bij de Ikea)
Dat klopt niet met de werkelijkheid als snelste route.
Maar je geeft zelf ook al een beetje aan dat Groningen-Leeuwarden via Heerenveen het snelst is. En dat wordt dan door je RTI berekend. (Ik geeft toe ik prefereer ook de route bij Drachten rechtsaf)
Maar ja ik heb zo'n apparaat, zeker in Nederland niet nodig. Ik ken die omgeving op mijn duimpje, en de rest van het NL wegennet redelijk tot goed.
Ik snap je punt nu wat beter.
Zeker die rotroute door de binnenstad van Stad. (Alhoewel met de ringweg west eruit en een officieel afgesloten afslag bij de Ikea)
Dat klopt niet met de werkelijkheid als snelste route.
Maar je geeft zelf ook al een beetje aan dat Groningen-Leeuwarden via Heerenveen het snelst is. En dat wordt dan door je RTI berekend. (Ik geeft toe ik prefereer ook de route bij Drachten rechtsaf)
Maar ja ik heb zo'n apparaat, zeker in Nederland niet nodig. Ik ken die omgeving op mijn duimpje, en de rest van het NL wegennet redelijk tot goed.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 109
- Lid geworden op: 06.03.2006 - 13:24
- Locatie: Niebert
@v480-v40
in NL weet ik de weg ook wel, maar je gebruikt RTI ook
voor filemeldingen en omleidingen. dan is het prettig
als je ook meteen de juiste route krijgt.
als ik het hier zo lees, zie ook de reactie van FrankM,
dan ben ik niet de enige die RTI voor verbetering
vatbaar vindt. ik heb alleen de indruk dat VolvoNL
niet van de problematiek overtuigd is en daarom
gewoon niets doet.
als iedereen die het graag beter ziet nou gewoon even
z'n klacht bij de importeur neerlegt worden ze misschien
wakker. zou voor iedereen prettig zijn toch ??
in NL weet ik de weg ook wel, maar je gebruikt RTI ook
voor filemeldingen en omleidingen. dan is het prettig
als je ook meteen de juiste route krijgt.
als ik het hier zo lees, zie ook de reactie van FrankM,
dan ben ik niet de enige die RTI voor verbetering
vatbaar vindt. ik heb alleen de indruk dat VolvoNL
niet van de problematiek overtuigd is en daarom
gewoon niets doet.
als iedereen die het graag beter ziet nou gewoon even
z'n klacht bij de importeur neerlegt worden ze misschien
wakker. zou voor iedereen prettig zijn toch ??
- FrankM
- 4th Gear member
- Berichten: 650
- Lid geworden op: 01.08.2005 - 21:39
- Locatie: Leiden
Nee. Het kaartmateriaal is van Navteg, de navigatie hard- en software is van Melco (Mitshubishi). Zie ook http://www.engineeringtalk.com/news/mst/mst101.html.
V60 T6 TE MY20 Inscription (lines: Luxury, Winter, Audio, Inscription Plus, Intellisave Pro, Versatility, Park Assist, Verw. voorstoelen)
V60 T5 PS MY11 Sum+BPP+DSL+SL
S60 2.0T MY06 Sum
V60 T5 PS MY11 Sum+BPP+DSL+SL
S60 2.0T MY06 Sum
-
- 1st Gear member
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 19.03.2006 - 11:38
- Locatie: Landgraaf
Hoi
Ik ben in het bezit van een V70 nov.2001
Er zit een rti in en hierbij was ook een update van2002
Kan ik zomaar een update kopen van 2006?
Wat kost een update?
Kun je ze ook copieren?
Ik weet dat de laatste vraag wel gevoelig ligt bij de dealers maar ach ja het leven is al zo duur
Graag een reactie
Ik ben in het bezit van een V70 nov.2001
Er zit een rti in en hierbij was ook een update van2002
Kan ik zomaar een update kopen van 2006?
Wat kost een update?
Kun je ze ook copieren?
Ik weet dat de laatste vraag wel gevoelig ligt bij de dealers maar ach ja het leven is al zo duur
Graag een reactie