Ondanks dat ik mijn bekleding erg mooi vind, blijkt het absoluut niet praktisch te zijn voor mij. Ik ben als de dood dat ik het smerig maak en daar draagt mijn werk niet echt aan bij.
Ik heb een beige 'inrichting' met piano-black inleg in de deuren. Ik wil deze graag vervangen voor de offblack versie.
Vraag 1: is de bekleding (met name de deuren, had onder de stoelen al ritsjes gezien) eenvoudig te vervangen?
Vraag 2: is er iemand die weet waar ik een ander interieur kan verkrijgen of is er iemand die wil ruilen? of weet je iemand die wil ruilen blablabla...laat het me weten! Bedankt!
Volgens mij kan je bij de sloop wel deurpanelen (en wel meer) krijgen, maar wat wil je met je dashboard doen? Heb je een PhI of PhII?
Joost.
Volvo V70 2.4 Premium Silver mei 2002
Volvo V70 Classic 2.5 10v Luxury Black Stone mei 1997
Volvo V40 PhaseII 1.8 Europa Comfort Family Line Red september 2000
Volgens mij is dit een behoorlijke berg werk om dat om te zetten, ik zou graag een beige interieur hebben, maar door dat werk heb ik het nog niet gedaan.
XC60 - T6 - 2021 - Silver Dawn - R-Design XC60 - D4 - 2017 - Bursting Blue met. - R-Design met wat extra opties V90 - D4 - 2016 - Osmium Grey Met. - Inscription V70 - D4 - 2014 - 181Pk - Grey Metallic, Nordic+, Luxury Line, Intellisafe pro line V70 - D3 - 2010 - 163Pk - Black metallic, Momentum V50 - 2.0 - 2007 - Titanium Grey Metallic - Edition Sport II - Family Line - Estate Line - Dakspoiler - Sunblinds - Garmin Nuvi 660 - Parrot 3200LS
In princiepe kan je alle panelen en bekleding vervangen, maar zoals hierboven gesteld... een hele berg werk. Ik denk dat je beter op zoek kunt naar een paar goede interrieurreinigende middelen en deze om de zoveel tijd gebruiken, of de auto eens per jaar proffessioneel te laten reingen.
Joost.
Ik heb ook beige bekleding en ben tevens als de door voor het smerig maken hiervan.
Voor 60 euro per keer kan je het complete interieur en bekleding laten reinigen! Sinds ik besloten heb om het 1 maal per jaar te laten reinigen rijd ik een stuk prettiger in de auto. (je maakt je niet zoveel zorgen om een vlekje!)
Gewoon 1 maal per jaar laten reinigen, omstreeks april/ mei als het slechte weer is geweest en de lente begint! :turn-l:
Je kan voor je eigen stoel ook in ieder geval zo'n lelijke stoelhoes kopen. Doe je die er op zondag vanaf en voila er komt een mooie stoel onder vandaan
Doet me eraan denken, die garagedrol heeft met z'n olieklauwen m'n dak aangeraakt, nog even skoonmaken zo
Alles is vervangbaar en los verkrijgbaar. Dat betekent:
1 de stoelen en banken er uit. (paar schroefjes)
2 de deurpanelen loshalen. (is ook niet zo'n werk als je het al eens gedaan hebt)
3 eventueel tapijt eruit halen
4 nieuw tapijt er weer in.
3 nieuwe deurpanelen er in.
4 nieuwe stoelen er in.
Op zich is het een ochtend werk (exclusief tapijt). Mits je weet waar je mee bezig bent en het geconcentreerd doet.
Let er wel op dat je de panelen en stoelen van een Phase II gebruikt. Die van een Phase I zijn behoorlijk anders.
En anders de methode Nigel, donkere stoelhoezen kopen voor door de week. (En daar zitten heden ten dage ook hele mooie en goede tussen)
Ik zelf kies voor de methode Okkie (Maar wij hebben geen kinderen of een baan waarbij de bekleding smerig wordt)
Ghe, ben vereerd met het hebben van een eigen methode, echter zal ik er de nobelprijs wel niet mee winnen
Weet niet hoe ranzig je het maakt, maar laten cleanen klinkt als een goede optie. 60,- valt me alles mee.
Kijk, het bericht van V480-V40 was meer het soort bericht waar ik op zat te wachten. Dat schoonmaken was me bekend, had inderdaad ook een bedrijf in de buurt gevonden die dat voor relatief weinig wil doen. En ik moet ook wel zeggen dat ik beige wel mooi vindt, alleen het offblack is toch net iets praktischer. Dus...ruilen...iemand? :mrgreen:
V40 PhII 1.8 Sports Edition Europa / black sapphire met / Vialle Lpi
Slim Heb al een adres gevonden waar je voor 400,- een nieuw interieur kan kopen, dus als er nog iemand geinteresseerd is: voor 350,- een onbeschadigd beige interieur!
V40 PhII 1.8 Sports Edition Europa / black sapphire met / Vialle Lpi
Ik weet niet of een stoelhoes wel zo'n goed idee is hoor. Hoe zit het dan met die airbag die in de zijkant van je stoel zit? Lijkt met nogal een frapant effect hebben als die afgaat terwijl er een stoelhoes omheen zit..
Ik weet niet of een stoelhoes wel zo'n goed idee is hoor. Hoe zit het dan met die airbag die in de zijkant van je stoel zit? Lijkt met nogal een frapant effect hebben als die afgaat terwijl er een stoelhoes omheen zit..
Dan moet de airbag door een extra laag heen, zo'n airbag zal in ieder geval ook door de stoelbekleding heen moeten (en dat werkt).
Ik zou het eens navragen bij de dealer.